Afbalancering

Alt vedr. dæk
Besvar
ChrisMH
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Afbalancering

Indlæg af ChrisMH » 23. apr 2009, 11:11

Hej, jeg har fået et sæt nye dæk, købt hos Quickpot, men Quickpot er ikke så quick'e til det med afbalancering.

Da de blev monteret og afbalanceret kørte det super godt de første 15 min, med 160 km/t (jeg var i tyskland).

Derefter begynder det at vibrere i rattet, meget rolig vibration.

Nå, men jeg ringer til quickpot, og fortæller dem om sagen, og de siger jeg kan komme igen næste dag, og de tager bilen ind, og afbalancerer igen.

Jeg når ikke at kører ret meget længere, før den er gal igen.

Kan det virkelig passe at de er så dårlige, eller bare sjusker helt vildt med deres arbejde, at de vægt klodser ryger af 2 gange i træk?

Jeg synes det virker helt vildt, men vil bare lige høre om der kan anbefales et sted, hvor de kan lide at udføre et godt stykke arbejde, for jeg skal da ikke ud til quickpot igen, det er sikkert.

Og jeg regner med at det skulle kunne gøres for 4-500 kr maks.

Det eneste sted jeg sådan lige kender til er Euromaster, 850 kr. at betale..

Carsten Nielsen
Medlem
Indlæg: 1062
Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:02
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Rudersdal
Has thanked: 4 times
Been thanked: 17 times

Re: Afbalancering

Indlæg af Carsten Nielsen » 23. apr 2009, 12:57

Hvad hjul er det. Alu eller stål :?:

Jeg har prøvet to ting før der gav problemet:

1. Alufælge beregnet til at få monteret klodser på kanten påmonteret dæk med fælgbeskyttelseskant. Montøren havde ikke lige de rigtige klodser og klodsen faldt derfor af under kørsel. klodserne havde svært ved at komme ordentlig ind og låse om kanten pga. fælgbeskyttelsen.

2. Alufælge med centreringsring i plastik hvor der både var slup ind mod navet og ud mod fælgen. Der fik jeg drejet nogle centreringsringe i alu jeg pressede i. Der kunne jeg også køre nogen kilometer efter montering af hjul før det begyndte at ryste.

Endelig kan det jo også være de ikke har renset fælgen af hvor de monterer limklodsen så den flyver af.

Medmindre du vil have Quickpot til at æde den, så kør hen til et lille værksted med afbalanceringsapparat. Det kan være du kan afregne "plus pant" eller i wienerbrød ;)
Mvh Carsten
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)

ChrisMH
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af ChrisMH » 23. apr 2009, 13:27

Det er original fælge, så ingen centrerings ringe hertil, og det er alufælge.

Lyder meget rigtigt at de ikke har renset fælgen, det gamle gummi/lim fra de gamle klodser sad også stadig på, har jeg dog selv pillet af nu.

Har også opdaget flere nye ridser/mærker på fælgkanten, efter de har pillet dæk af, amatører :shock:


vil gerne høre fra nogen som kender et ordenligt sted, kan være Køge, Roskilde eller København og omegn.

Brugeravatar
Skyggen
Aktiv medlem
Indlæg: 1587
Tilmeldt: 11. jun 2008, 20:17
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af Skyggen » 23. apr 2009, 13:31

CDOF.dk i brøndby, de har vaskemaskine og alt muligt vilderen hejs til at gøre dine dæk spiller max.

SÆT IGANG!
/Skyggen
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"

ChrisMH
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af ChrisMH » 24. apr 2009, 14:09

Skrev et fint brev til Quickpot kunde service igår, og blev ringet op hvor de beklagede meget.

Fik at vide jeg skulle køre op til Brøndby, hvor de ville ordne det.

Og her var de meget flinke, og fik da bilen afbalanceret, men nu var den altså gal igen hele tiden.

Så har ringet til Seat, og aftalt de får den ind så må de finde ud af hvad der er galt med bilen.

Aldrig mere Seat til mig :|

ChrisMH
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af ChrisMH » 29. apr 2009, 09:42

Nu kommer jeg lige med hele forklaringen, fra jeg købte bilen og til nu, og så håber jeg at nogen har en ide om hvad der kan være galt med bilen, for det virker ikke til at det er afbalancering, nu er det jo blevet gjort 3 gange, 2 forskellige steder.

Køber den fra ny i April hos Seat Hadsund, og på hjemturen ryster den allerede.

Kører med det et stykke tid, og får så nok og kører den til afbalancering.

Det fjerner nogle rystelser, men der er stadig periodiske rystelser.

Så får jeg fordæk skiftet, og afbalanceret, men stadig problemer.

Så får jeg afbalanceret igen, og skiftet skiver.

Kører med det et stykke tid, og får afbalanceret igen.

Skiver igen.

Endelig får jeg at vide at bilen er sporet forkert, og dækkene er fuldstændig slidt skævt.

Sporing af bilen, trækker stadig svagt til højre.

Nye dæk på.

Har kørt 1000 km med de nye dæk, og har holdt godt øje, virker ikke til at de bliver slidt skævt. Kan det være den stadig ikke er sporet 100 % korrekt?

Nå men til det andet problem, bilen ryster, hvad kan det være galt, det må da næsten været noget med styretøjet?

Er der ikke en dygtig person herinde fra, som vil køre en tur i bilen, finde ud af hvad der er galt og så lave det? Er lidt træt af at tage ud til Seat, for at høre de ikke kan finde fejlen, det spilder min tid og jeg er ligeglad om jeg selv skal betale, nu skal den bil bare være i orden. Skriv venligst en PB, hvis du vil kigge på det.

Alternativt må jeg sælge den, men stakkels den næste person som køber den bil.

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Afbalancering

Indlæg af kimhemm » 29. apr 2009, 10:47

Har du ringet til Ronnie som jeg skrev til dig ???
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

ChrisMH
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af ChrisMH » 29. apr 2009, 11:49

kimhemm skrev:Har du ringet til Ronnie som jeg skrev til dig ???

Nej det har jeg ikke gjort, fordi jeg startede jo med at klage til Quickpots kundeservice, og så fik jeg tilbudt at jeg kunne køre hen til en anden afdeling, og her var de også flinke, og "afbalancerede" fælgene, (fik et gratis olieskift som kompensation for ridserne i fælgene, tror sgu bare jeg dropper at lade dem rode med olien på min bil).

Men igen blev det ikke gjort ordenligt, kan ikke forstå det, enten må de gøre det helt forkert, ellers er alle deres maskiner fyldt med fejlvisninger.

Jeg prøver at ringe til Ronnie i morgen ;)

Lagde i øvrigt lige mærke til noget på vej hjem, hvis jeg kun kører 105 km/t ryster den ikke.

mvk
Helt nyt medlem
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:34
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: FYN
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af mvk » 12. maj 2009, 20:24

Har lige været gennem nogenlunde samme scenarie med en kunde - 2 gange afbalancering og prøvemontering af 1 nyt dæk (Hankook V12 Evo 225/40-18) - havde sættet den på den store hunter afbal.maskine med vejbelastning ikke noget at bemærke til afbalanceringen - MEN stadig rystelser når de sad på bilen.

Vi var ved at få grå hår - indtil vi skiftede alle 4 centeringer (orangefarvede 72,5mm -> 57.1mm) , der ellers sad godt i fælgen - de var åbentbart støbt med skævhed - nye centerringe og man kunne stille en kop kaffe på rattet ved 180 kmt!!!

Prøv derfor evt. at udskifte dem med nye centeringe!
Derudover kan det godt betale sig at være omhyggelig ved monteringen af fælgene på bilen - få dem spændt så fast på som muligt inden bilen sænkes på jorden igen - og krydsspænd altid!

ChrisMH
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af ChrisMH » 12. maj 2009, 20:36

Det er original fælge, og efter hvad jeg har hørt rundt omkring, så bruger de ikke centrerings ringe?

mvk
Helt nyt medlem
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:34
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: FYN
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af mvk » 12. maj 2009, 20:37

OK - så er det ikke det - fik du løst problemet

ChrisMH
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af ChrisMH » 12. maj 2009, 20:47

Nej, jeg afbestilte min tid igen, fordi jeg synes ikke det er rimeligt jeg selv skal løse problemet(betale penge hvis nu fejlen ikke kan findes alligevel). Jeg har haft den på uaut. værksted een gang, hvor de bare sagde at der intet var galt med bilen. MEN 4 måneder senere var mine dæk helt bølgeformet. Så det kostede mig en sporing, og nye dæk.

Fik sporet mens de gamle dæk sad på, og derfor prøver jeg lige en 4 hjulsudmåling torsdag.

Synes hjulene står underligt, peger ind/ud osv.. Ved ikke om det er synsbedrag, men det må jeg se torsdag.

Og så har jeg aftalt med Seat i Køge at de får bilen ud sidst på måneden, og kører i den et par dage, til de forhåbentlig finder problemet, og så tager den derfra.

Håber dog at det bare er pga. sporingen, og det hjælper, så jeg for første gang i 1 år kan får den fulde glæde af helt ny bil, som nu ikke er så ny mere

Havde egentlig tænkt mig at sælge bilen, indtil jeg fandt ud af forhandlere kun ville give 90.000 kr for den.

mvk
Helt nyt medlem
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:34
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: FYN
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af mvk » 12. maj 2009, 20:53

Det er desværre ingen nyhed at en del SEAT modeller har været ramt af at de hopper ud af sporing ustandseligt.

ChrisMH
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af ChrisMH » 12. maj 2009, 20:54

Er der ikke noget at gøre ved det?

mvk
Helt nyt medlem
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:34
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: FYN
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af mvk » 12. maj 2009, 21:03

Har fra en pålidelig kilde ved SEAT og en større fælggrossist at Leon 1P og Alteaer har haft problemer med at gå ud af sporing og at der sker igen og igen - har ikke en teknisk forklaring på det - havde en kunde der sled et sæt Bridgestone RE50 235/35-19 op/skæve på 10.000 km på en Altea og at han havde haft den inde ved seat 4 x på et år for at få den sporet! - til sidst solgte han den... :(
Prøv at få SEAT til at gøre noget seriøst ved det hvis det er sporingsproblemet der gentager sig...

ChrisMH
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af ChrisMH » 12. maj 2009, 21:06

Okay, det er måske forklaringen på at markedet er oversvømmet med de her biler...

Jeg skal hverfald ikke have en Seat igen, det er IKKE en særlig oplagt pendler vogn har jeg fundet ud af, jo den kører langt på literen, og ligger kanon godt rundt i svingene og ser flot ud.. Men der er ikke meget komfort eller køreglæde på de lange ture. Der står den sgu lidt af...

Men hvordan med Golf, kører de ikke med samme komponenter? Dem er der vel ikke de store problemer med...

mvk
Helt nyt medlem
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:34
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: FYN
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af mvk » 12. maj 2009, 21:17

Har ikke hørt der skulle være samme problemer med golf, men lignende problemer med Touran.
Samlekvalitet - made in Spain ... hehe
Det kan godt være den er tysk indeni, men der er ikke meget ordnung muss sein over samlekvaliteten - har selv en Leon Cupra.... 15 måneder gammel med et førersidevindue der ikke vil rulle op, en løs forrudeliste som den blev leveret med! samt en grim knæklyd fra bærearmen i højre side.... Men for faen den kører ellers godt.
Har været til service ved SMC uden det hjalp på hverken vinduet, listen(skulle skaffes hjem) og knæklyden er der stadig ...

Så kan ikke sige andet end "ARRIBA" og "ADIOS" når det kører derudaf med 300 HK og diverse handicap og mislyde hehe
Den bliver tilgivet hver gang en BMW og Alfa ejer, til deres store overaskelse, får baghjul af min underspillede Cupra med 1.2 mærke på bagklappen :D :D :D

ChrisMH
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af ChrisMH » 12. maj 2009, 21:30

Hehe, ja men så længe man har det sjovt er det vel også det vigtigste?

Men nu er min jo bare en 1,9 Trillebør... Som skal køre langt på literen, og være så billig som mulig...

Det er bare ikke tilfældet.. Og det bliver sgu dyrt hvis jeg skal købe nye dæk hver ½ år, til 5-6.000 kr.. Eller bare risikere at køre galt hvis der kommer lidt regn, og bilen ikke har optimalt greb på vejen...

Men så må jeg vel bare køre på Roadstone dæk til 600 kr stykket, hvis den ikke kan fikses :roll:

mvk
Helt nyt medlem
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:34
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: FYN
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af mvk » 12. maj 2009, 21:35

Du skal helt sikkert lave en reklamation til SEAT og få dem til at garantere en holdbar reparation og aftale et check efter fx. 3 mdr..
Udgifter der evt. vil opstå hvis problemet opstår igen skal du få dem til at garantere de vil dække - du er jo dækket af købeloven i 2 år mod fabrikationsfejl.

Håber du får det løst med SEAT i Køge - ellers er der jo FDM der kunne kontaktes for en artikelserie...

Roadstone - så kan du ligeså godt sætte de skæve dæk på igen... det er næsten det samme...

ChrisMH
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af ChrisMH » 12. maj 2009, 21:44

Ja, og det har jeg gjort, så nu håber jeg de kan mærke/finde og erkende fejlen.

Prøver også at gøre som du siger, med at få dem til at garantere en holdbar reparation.

Den har sgu været lidt tung i budgettet, med 10 nye dæk, afbalancering mange gange, sporing, nye fælge osv.. Det er jo lidt svært når de siger den ikke fejler noget, så må man jo selv forsøge sig frem.

Så jeg har bare spurgt mig til råds omkring, og mange folk slynger bare noget ud, uden at ane hvad de taler om, desværre.

mvk
Helt nyt medlem
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:34
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: FYN
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af mvk » 12. maj 2009, 22:09

Uhha... jeg ville nok samle alle de kvitteringer sammen og tage en seriøs snak med dem!!
Problemet er vel lidt, at du ikke har fået lavet tingene / købt dæk hos dem...
Forlang 4 nye dæk og en garanti for at de tager sig af alle omkostninger fremover... såfremt det kan tilbageføres til en fabrikationsfejl som fx sporing der ændrer sig.... så har de også en interesse i at det bliver lavet ordentligt.
Eller klag til ankenævn for biler: http://www.fdm.dk/public/biler/loveregl ... ankenaevn/
Håber du får en god løsning.
Har selv haft glæde af FDM 2 gange før

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Afbalancering

Indlæg af Gubbi » 12. maj 2009, 23:03

Min Altea FR TDI lavede også bøvl. Solgte den. Ærgeligt det skal komme dertil, men den var ikke særlig godt samlet ab fabrik.

Tag fat i FDM og hør dem ad hvad du bør gøre i denne sag. De er super flinke.

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Afbalancering

Indlæg af Kildevang » 13. maj 2009, 20:33

har du prøvet at få bilen spundet, dvs afbalancering med hjulene sidder på bilen?
vi har nemlig et par pug'er 307 kørende hvor de skal spinnes, hvis ikke den skal ryste og det er bare hver gang den har haft hjulene af, det kunne være du skulle finde et sted der kan det!
jeg ved at NDI normalt godt kan, ellers må du sige til, jeg kan godt lave det, hvis det er!
så må vi finde en weekend hvor det passer ind hvis det er.
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

ChrisMH
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af ChrisMH » 14. maj 2009, 11:00

Så fik jeg den sporet igen.

Kan køre topfart uden rystelser, og det er fandme lækkert.

Nu venter jeg lige en uges tid og ser om det holder eller ej.

Rattet står en anelse skævt når jeg kører lige ud (kan nok nemt rettes), og så kan den godt ryste hvis jeg skal bremse hårdt op fra topfart, men jeg tror det kan afhjælpes med nye skiver og klodser.

Gismo
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. maj 2009, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af Gismo » 16. maj 2009, 15:51

Har samme problem med en Audi A4, den står på Replica fælge 245/40/18.

Da jeg købte den, var der org. alu med vinterdæk, de hoppede også mellem 120-140.

Replica fælgene hopper temmelig meget, dæk/fælg var samlet fra importør, de blev smidt i afbalanceringsmaskinen, og der
manglede 65 gram på nogle af fælgene, vi bliver selvfølgelig afbalanceret igen, men problemet er der stadig.

Audi får bilen, det er ikke bilen. (siger de) men dækkene, så de bliver afbalanceret for 3. gang.
Det blev meget bedre, men der er stadig lidt mellem 120-140 km/t.

Regner med at de skal i en spinner, hvad koster sådan en tur mon?
Eller skal jeg gribe problemet an med andre løsninger først?

Gismo

ChrisMH
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af ChrisMH » 17. maj 2009, 20:04

Det var da også en kort fornøjelse, for efter 1 dags kørsel begynder det så småt at vende tilbage igen... Bare ikke nær så kraftigt som før..

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Afbalancering

Indlæg af Kildevang » 17. maj 2009, 21:07

jeg ville smide en en spinner på, ingen tvivl om det! har set flere eksembler på det i min tid, såvel org som uorg fælge....
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

ChrisMH
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af ChrisMH » 19. maj 2009, 17:37

kinky skrev:jeg ville smide en en spinner på, ingen tvivl om det! har set flere eksembler på det i min tid, såvel org som uorg fælge....

Ja, men det føles bare ikke som når den ikke er afbalanceret. Kan ikke forklare hvordan det føles, men anderledes ...

Har tid her d. 25, så beholder de bilen et par dage, og måske finder fejlen..

Brugeravatar
Kenneth J
Aktiv medlem
Indlæg: 4461
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Afbalancering

Indlæg af Kenneth J » 19. maj 2009, 22:10

Jeg kan anbefale en tur til Peugeot i Køge, de er ret dygtige til det i kalder at "spinne". Hos Peugeot hedder det en komfort optimering. ;)

Jeg har et par kammerater der har været en tur nede forbi, med bl.a. A4 B7 med 20", og Ferrari F430, begge meget tilfredse med resultatet. Dog mener jeg også de tager 800-1000kr for det, når man bare kommer ind fra gaden !
MVH Kenneth
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!

ChrisMH
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Afbalancering

Indlæg af ChrisMH » 28. maj 2009, 09:38

Nu har jeg haft bilen til service ved den nye Seat forhandler i Køge, Auto House, og fik spændt tandstangen, og indtil videre har det hjulpet en del.

Kan køre op til 120 uden noget som helst, og over den hastighed kommer der MEGET svage vibrationer, så det er næsten løst.. Er sgu dejligt, så håber jeg bare det holder ;)

Og i øvrigt et rigtig godt værksted, venlige mennesker, der tager tingene seriøst, også selvom der ikke umiddelbart var noget at mærke da de prøve kørte bilen.

Besvar

Tilbage til "Dæk"