Rystelser (Radiale kræfter) i bil Touran, dæk slår ned i vejbanen

Alt vedr. dæk
Besvar
edbepOct3
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 19. apr 2016, 14:33
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 221 times
Been thanked: 19 times

Rystelser (Radiale kræfter) i bil Touran, dæk slår ned i vejbanen

Indlæg af edbepOct3 » 16. jun 2021, 14:26

Hej
Købte for 2 md. siden en ellers dejlig Touran fra VW forhandler, har hele tiden syntes der har været rystelser. Det er synligt især ved 130km/t så står nakkestøtterne bagved og ryster.
Blev så træt af det at jeg i dag monterede vinterdæk på bilen, ja ved godt det er super varmt. 8-)

Bilen ryster ikke med vinterdæk på stålfælge. Kørte så op til dækmanden, som sagde 2 af dækkene slog i vejbanen (Radiale kræfter). De har en super smart dækmaskine der også måler ved belastning af dækket, det ene dæk slog med 17kg det andet dæk med 11kg, han prøvede at udbedre det på det værste dæk, det hjalp ikke nok, begge dæk skal skiftes :( anbefaler han.

Har aldrig oplevet det før, nogle der har oplevet det eller kender noget til det?
Kun En Tåbe Frygter Ikke Haven
Touran 1,5 Tsi DSG Highline Family
Tidligere: Skoda Octavia III 1,4 150Hk Style - Tour De France. Octavia 1,6Tdi-Elegance
Ford Mondeo 2.0, Citroen Xara VTR

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Rystelser (Radiale kræfter) i bil Touran, dæk slår ned i vejbanen

Indlæg af PhillOS » 16. jun 2021, 16:07

Nu er det nemt at være bagklog, men hvis den hele tiden har gjort det som du siger, hvorfor har du så ikke henvendt dig til sælger før nu?

Da der er gået 2 mdr kan der opstå tvivl om fejlen er opstået efter overdragelsestidspunktet.

Fra forhandlerens synspunkt vil de nok hævde at fejlen er opstået efterfølgende og selvforskyldt. Eks. Kørt over kantsten for hurtigt.
.

edbepOct3
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 19. apr 2016, 14:33
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 221 times
Been thanked: 19 times

Re: Rystelser (Radiale kræfter) i bil Touran, dæk slår ned i vejbanen

Indlæg af edbepOct3 » 16. jun 2021, 16:33

Fra forhandlerens synspunkt vil de nok hævde at fejlen er opstået efterfølgende og selvforskyldt. Eks. Kørt over kantsten for hurtigt.

Det er helt rigtigt, men kører hoved sagligt i KBH området, og det er særdeles udtalt ved 130km/t det er ikke særlig ofte vi kommer derop ;)
Det kan også være det er opstået efter vi overtog.

Men det jeg undre mig over er jeg aldrig har hørt om nogle eller selv oplevet problemet før.
Det er Pirelli P7 dæk.
These users thanked the author edbepOct3 for the post:
PhillOS
Kun En Tåbe Frygter Ikke Haven
Touran 1,5 Tsi DSG Highline Family
Tidligere: Skoda Octavia III 1,4 150Hk Style - Tour De France. Octavia 1,6Tdi-Elegance
Ford Mondeo 2.0, Citroen Xara VTR

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Rystelser (Radiale kræfter) i bil Touran, dæk slår ned i vejbanen

Indlæg af PhillOS » 16. jun 2021, 16:42

edbepOct3 skrev:
16. jun 2021, 16:33
Fra forhandlerens synspunkt vil de nok hævde at fejlen er opstået efterfølgende og selvforskyldt. Eks. Kørt over kantsten for hurtigt.

Det er helt rigtigt, men kører hoved sagligt i KBH området, og det er særdeles udtalt ved 130km/t det er ikke særlig ofte vi kommer derop ;)
Det kan også være det er opstået efter vi overtog.

Men det jeg undre mig over er jeg aldrig har hørt om nogle eller selv oplevet problemet før.
Det er Pirelli P7 dæk.
Kører du ikke 130 på H.C Andersens boulevard!?? 😅

Jeg kan sagtens genkende det du beskriver, om end ikke så udtalt som dit.
Ærligt ville jeg være taknemmelig for at du slipper med prisen for 2 nye dæk. Det kunne være værre hvis eks. Begge fælge var bukkede.
.

Besvar

Tilbage til "Dæk"