Dækskade

Alt vedr. dæk
Besvar
JKE4068
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 29. aug 2021, 11:07
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Dækskade

Indlæg af JKE4068 » 25. apr 2023, 12:14

Er der nogen som har oplevet at tabe lufttryk på bag aksel på enyaq
Efter at jeg har sat sommer hjul på som er blevet monteret for første gang, startede de med at jeg mistede luft tryk på højre bag hjul, utætheden var indvendig helt ude ved kanten, vejhjælp lappede det på stedet, men skulle have et nyt dæk da man ikke måtte køre med det, ca 4 timer senere var det galt med venstre bag hjul som tabte luft Skoda kunne ikke finde utætheden så de skiftede ventilen, bilen stod så til dagen efter og luften var væk, nu var utætheden på kanten udvendig, der skal så også et ny dæk til der, de mener jeg har kørt over noget, jeg har ikke mærket at køre over noget, min mening er at der er fejl i dækende, synes det ser mærkelig ud at der er utætheder på højre baghjul på kanten indvendig og venstre baghjul på kanten udvendig, den har kørt under 500 km. på hjulene, den er monteret med brightstone fra fabrikken og kun kørt 7000 km.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3204 times
Been thanked: 4540 times

Re: Dækskade

Indlæg af HansH » 25. apr 2023, 13:00

Men... hvorfor ikke bare køre den sag med forhandler der har leveret bil / hjul ? Med mindre de altså nægter ansvar.

Men du vil måske bare høre om andre har været ude for det samme .....
Jeg tænker der nok er nogen der har prøvet at tabe lufttryk på et baghjul på en Enyaq.
Mit bud er at dit scenarie er så specifikt, at chancen for gengangere er meget lille.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

JKE4068
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 29. aug 2021, 11:07
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Dækskade

Indlæg af JKE4068 » 25. apr 2023, 16:35

HansH skrev:
25. apr 2023, 13:00
Men... hvorfor ikke bare køre den sag med forhandler der har leveret bil / hjul ? Med mindre de altså nægter ansvar.

Men du vil måske bare høre om andre har været ude for det samme .....
Jeg tænker der nok er nogen der har prøvet at tabe lufttryk på et baghjul på en Enyaq.
Mit bud er at dit scenarie er så specifikt, at chancen for gengangere er meget lille.
Ja ville høre om andre havde oplevet det, har sagt det til værkstedet og de kom med flere undskyldninger første gang at jeg havde kørt over noget, derefter om jeg havde nogle uvenner og sten, men de skulle nok kontakte brightstone

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: Dækskade

Indlæg af kGlerup » 25. apr 2023, 18:24

Jeg tænker ikke du nødvendigvis mærker det hvis du kører over noget..
Har selv kørt en ret stor flintesten i et af bagdækkene på vores ID.4 hvilket resulterede i et 8-10 langt hul. Det mærkede jeg intet til..
Det kunne heldigvis lappes.

Besvar

Tilbage til "Dæk"