Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Besvar
vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af vartaz » 2. aug 2019, 22:43

HansH skrev:
19. okt 2017, 07:45
Charlimike skrev:Det må være pænt bøvlet at klone en ECU.
Ja og nej. It depends.. svaret afhænger af flere ting.

Der findes et væld af forskellige ECUer, af forskellig fabrikat, med forskellige former for beskyttelse/kryptering, forskellige generationer osv.
Metoden til at klone ECU x kan være vidt forskellig i forhold til at klone ECU y, og det afhænger allermest af hvilke tools du har til rådighed ... og selvfølgelig graden af erfaring/skills du selv råder over.
Personligt har jeg jo ikke en sk.. erfaring med det, men jeg lærte da lidt af den proces jeg lige har været igennem på sidelinjen.

Hvis du har de dyreste og svedigste tools på markedet, så kan du klone XX% af ECU typer
Hvis du har de næstdyreste og næstsvedigste, så kan du måske klone 2/3 af XX% ECU typer
Hvis du har de billigste og usvedigste, så kan du måske klone 1/5 af XX% ECU typer
... etc.

Indhold kan forelægge i forskellige filformater. Forskellige filformater giver forskellige muligheder, og nogle tools kan kun klare ét filformat mens andre kender dem alle og kan selv oversætte fra et til et andet osv.

En hardcore ECU hacker kan sikkert korrigere mig på adskillige punkter i denne post, og vil helt sikkert kunne uddybe til timelange foredrag om hvert enkelt af disse punkter :)

Kort kan det vel koges ned til:
* hvilken type ECU har du ?
* hvilke tools og skills har din hacker til rådighed ?

Og så tager man den derfra..
min 2.0 er med software 2472 har jeg opdatering???

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandlere

Indlæg af HansH » 3. aug 2019, 07:45

vartaz skrev:
2. aug 2019, 22:43
min 2.0 er med software 2472 har jeg opdatering???
Nej :)
9977 og opefter er dieselgate opdatering.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af vartaz » 3. aug 2019, 08:54

Fedt og da min er import har de glemt den ! 😁😁😁 ?

Det er en 2.0tdi cr 140 cffb?

Brugeravatar
Juhler
Nyt medlem
Indlæg: 272
Tilmeldt: 10. feb 2013, 15:57
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 125 times
Been thanked: 43 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Juhler » 12. aug 2019, 08:11

Jeg skal til syn inden for den næste måned og har heller ikke fået opdateringen, jeg har fået to breve for lang tid siden, så tror min frist er udløbet. Jeg skal nok lige give en opdatering.

Men har nu to gange på en uge haft blinkende forvarmer lampe. Så tænker jeg skal have lavet en EGR-off, hvor er det bedst i Sydjylland? Bilen har kørt 240.000, så tænker det er godt gået uden skift af EGR.
Billede 2018 VW Passat B8 2,0 TDI Highline Premium (Min)
Billede 2018 VW E-Golf VII Comfortline (Hendes)
Billede 1985 Toyota Corolla AE86 (For sjov :-))

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HansH » 12. aug 2019, 08:14

Juhler skrev:
12. aug 2019, 08:11
Jeg skal til syn inden for den næste måned og har heller ikke fået opdateringen, jeg har fået to breve for lang tid siden, så tror min frist er udløbet. Jeg skal nok lige give en opdatering.

Men har nu to gange på en uge haft blinkende forvarmer lampe. Så tænker jeg skal have lavet en EGR-off, hvor er det bedst i Sydjylland? Bilen har kørt 240.000, så tænker det er godt gået uden skift af EGR.
Hvilken bil har du ... model/årgang ?
EDIT: har lige læst din signatur.

Kontakt NT Auto i Vejle og få en aftale for EGROFF (+optimering.. :) )
Han er Landberg / chiptuning.nu forhandler.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Juhler
Nyt medlem
Indlæg: 272
Tilmeldt: 10. feb 2013, 15:57
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 125 times
Been thanked: 43 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Juhler » 12. aug 2019, 08:20

HansH skrev:
12. aug 2019, 08:14
Juhler skrev:
12. aug 2019, 08:11
Jeg skal til syn inden for den næste måned og har heller ikke fået opdateringen, jeg har fået to breve for lang tid siden, så tror min frist er udløbet. Jeg skal nok lige give en opdatering.

Men har nu to gange på en uge haft blinkende forvarmer lampe. Så tænker jeg skal have lavet en EGR-off, hvor er det bedst i Sydjylland? Bilen har kørt 240.000, så tænker det er godt gået uden skift af EGR.
Hvilken bil har du ... model/årgang ?
EDIT: har lige læst din signatur.

Kontakt NT Auto i Vejle og få en aftale for EGROFF (+optimering.. :) )
Han er Landberg / chiptuning.nu forhandler.
Hehe, ja det er min Golf :-)

Jeg må lige kontakte dem, har det nogen betydning at få EGR off selvom den gamle tilsodede sidder der endnu?
Billede 2018 VW Passat B8 2,0 TDI Highline Premium (Min)
Billede 2018 VW E-Golf VII Comfortline (Hendes)
Billede 1985 Toyota Corolla AE86 (For sjov :-))

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HansH » 12. aug 2019, 08:41

Juhler skrev:
12. aug 2019, 08:20
Hehe, ja det er min Golf :-)

Jeg må lige kontakte dem, har det nogen betydning at få EGR off selvom den gamle tilsodede sidder der endnu?
Kan det passe at din motorkode er CAYC ?
Hvis ja, så er din opdatering frigivet 04.11.2016, hvilket vil sige at din tidsfrist udløb i november sidste år.
Såfremt processen er forløbet som annonceret, så skulle Semler på nuv. tidspunkt have meldt til de danske synsmyndigheder, at når din bil dukker op i synshallen, kan den ikke synes pga den manglende opdatering.
Mit bud er - med 99% sikkerhed kommer du ikke til at høre noget som helst til dette.

Så vidt jeg kan erindre, er dette første konkrete melding herinde om en bil der:
1) ER faldet for tidsfristen
2) kører til syn uden opdateringen.

Hvis du virkelig skulle blive sendt hjem med ovenstående melding, så må vi rejse en indsamling til dit omsynsgebyr, så du bliver holdt skadesløs (belønning for at være pionér) :D
Det bliver interessant!

Jeg har samme scenarie, men får først vished i april næste år, når min skal synes.

Du kan godt få lavet EGROFF selvom du har tilstoppet EGR-ventil og tændt motorlampe.
Det er langt den letteste, billigste og mest fremtidssikrede løsning. Med EGROFF kan du glemme alt om EGR-ventil/køler i resten af den bils levetid.
Og Landberg's software sikrer at regenerering af dit DPF også bare virker som det skal bagefter.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 124 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HHKP » 12. aug 2019, 08:50

Juhler skrev:
12. aug 2019, 08:11
Jeg skal til syn inden for den næste måned og har heller ikke fået opdateringen, jeg har fået to breve for lang tid siden, så tror min frist er udløbet. Jeg skal nok lige give en opdatering.

Men har nu to gange på en uge haft blinkende forvarmer lampe. Så tænker jeg skal have lavet en EGR-off, hvor er det bedst i Sydjylland? Bilen har kørt 240.000, så tænker det er godt gået uden skift af EGR.
der er mig bekendr ingen der har fået en bil afvist pga. manglende opdatering.
ang. den blinkende lampe, kør et tur på motorvej i lav gear med 3500 rpm. i mindst 20 min.
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

Brugeravatar
Juhler
Nyt medlem
Indlæg: 272
Tilmeldt: 10. feb 2013, 15:57
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 125 times
Been thanked: 43 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Juhler » 12. aug 2019, 09:02

HansH skrev:
12. aug 2019, 08:41
Juhler skrev:
12. aug 2019, 08:20
Hehe, ja det er min Golf :-)

Jeg må lige kontakte dem, har det nogen betydning at få EGR off selvom den gamle tilsodede sidder der endnu?
Kan det passe at din motorkode er CAYC ?
Hvis ja, så er din opdatering frigivet 04.11.2016, hvilket vil sige at din tidsfrist udløb i november sidste år.
Såfremt processen er forløbet som annonceret, så skulle Semler på nuv. tidspunkt have meldt til de danske synsmyndigheder, at når din bil dukker op i synshallen, kan den ikke synes pga den manglende opdatering.
Mit bud er - med 99% sikkerhed kommer du ikke til at høre noget som helst til dette.

Så vidt jeg kan erindre, er dette første konkrete melding herinde om en bil der:
1) ER faldet for tidsfristen
2) kører til syn uden opdateringen.

Hvis du virkelig skulle blive sendt hjem med ovenstående melding, så må vi rejse en indsamling til dit omsynsgebyr, så du bliver holdt skadesløs (belønning for at være pionér) :D
Det bliver interessant!

Jeg har samme scenarie, men får først vished i april næste år, når min skal synes.

Du kan godt få lavet EGROFF selvom du har tilstoppet EGR-ventil og tændt motorlampe.
Det er langt den letteste, billigste og mest fremtidssikrede løsning. Med EGROFF kan du glemme alt om EGR-ventil/køler i resten af den bils levetid.
Og Landberg's software sikrer at regenerering af dit DPF også bare virker som det skal bagefter.
Spændende at blive pioner, skal nok give en opdatering. Jeg er ikke helt klar over hvad min motorkode er :? men det skal nok passe med at det er CAYC.

Jeg venter lige lidt med EGR off, med mindre det bliver værre/hyppigere.
HHKP skrev:
12. aug 2019, 08:50
Juhler skrev:
12. aug 2019, 08:11
Jeg skal til syn inden for den næste måned og har heller ikke fået opdateringen, jeg har fået to breve for lang tid siden, så tror min frist er udløbet. Jeg skal nok lige give en opdatering.

Men har nu to gange på en uge haft blinkende forvarmer lampe. Så tænker jeg skal have lavet en EGR-off, hvor er det bedst i Sydjylland? Bilen har kørt 240.000, så tænker det er godt gået uden skift af EGR.
der er mig bekendr ingen der har fået en bil afvist pga. manglende opdatering.
ang. den blinkende lampe, kør et tur på motorvej i lav gear med 3500 rpm. i mindst 20 min.
Jeg kører normalt 100 km hver vej på arbejde, så det er ikke noget problem. I dag var det dog min kone der kørte kort i den, så i morgen får den lidt mere gas :D
Billede 2018 VW Passat B8 2,0 TDI Highline Premium (Min)
Billede 2018 VW E-Golf VII Comfortline (Hendes)
Billede 1985 Toyota Corolla AE86 (For sjov :-))

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HansH » 12. aug 2019, 09:03

Metoden med at køre en tur med masser af omdrejninger, anvendes for at få temperaturen i DPF over 450 grader over længere tid, for dermed at oxydere sodet passivt.
Det giver mening hvis DPF er tilstoppet og aktiv regen ikke kan iværksættes af motorstyringen.
Denne metode vil ikke hjælpe noget på at EGR-ventil/køler er tilstoppet eller defekt.

Blinkende "fjeder" indikerer at ECU'en har logget en fejlkode der har noget med udstødningsgas at gøre.
Mit gæt er at koden vil sige enten noget med for lidt flow gennem EGR, eller at EGR ventilen ikke regulerer som anfordret.
Det kan kun fastslås ved at få VCDS på bilen.

@Juhler - din profil siger Sønderjylland. Hvis din vej kommer forbi Taulov, er du velkommen til at svinge ind forbi, så kan vi lige sætte tester på. Alternativt kører jeg E45 fra Taulov til grænsen, med afstikker til Nordborg på onsdag. Hvis du bor tæt på E45 kan jeg kigge forbi dig, alternativt kan vi mødes.
These users thanked the author HansH for the post:
AAMS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Juhler
Nyt medlem
Indlæg: 272
Tilmeldt: 10. feb 2013, 15:57
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 125 times
Been thanked: 43 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Juhler » 12. aug 2019, 09:30

HansH skrev:
12. aug 2019, 09:03
@Juhler - din profil siger Sønderjylland. Hvis din vej kommer forbi Taulov, er du velkommen til at svinge ind forbi, så kan vi lige sætte tester på. Alternativt kører jeg E45 fra Taulov til grænsen, med afstikker til Nordborg på onsdag. Hvis du bor tæt på E45 kan jeg kigge forbi dig, alternativt kan vi mødes.
Jeg bor i Kolding, så ikke så langt til Taulov. Jeg var også hos dig lige før ferien og få slettet en fejl på min kones Polo. Jeg giver lige besked hvis det bliver aktuelt, den har før givet den fejl en enkelt gang og så kørt i lang tid uden.
Billede 2018 VW Passat B8 2,0 TDI Highline Premium (Min)
Billede 2018 VW E-Golf VII Comfortline (Hendes)
Billede 1985 Toyota Corolla AE86 (For sjov :-))

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HansH » 12. aug 2019, 09:35

Juhler skrev:
12. aug 2019, 09:30
HansH skrev:
12. aug 2019, 09:03
@Juhler - din profil siger Sønderjylland. Hvis din vej kommer forbi Taulov, er du velkommen til at svinge ind forbi, så kan vi lige sætte tester på. Alternativt kører jeg E45 fra Taulov til grænsen, med afstikker til Nordborg på onsdag. Hvis du bor tæt på E45 kan jeg kigge forbi dig, alternativt kan vi mødes.
Jeg bor i Kolding, så ikke så langt til Taulov. Jeg var også hos dig lige før ferien og få slettet en fejl på min kones Polo. Jeg giver lige besked hvis det bliver aktuelt, den har før givet den fejl en enkelt gang og så kørt i lang tid uden.
Arrgh ... selvfølgelig! Karsten :)
Du siger bare til.

Men vær obs på om den bliver ved med at blinke/lyse. Så længe den er tændt, kan ECU'en ikke starte en aktiv regen. Det betyder at du bare fylder sod i DPF, som ikke bliver brændt af ... og det får en ende på et tidspunkt.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Ghettoadam
Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 14. maj 2011, 13:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tallmountain
Has thanked: 11 times
Been thanked: 32 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Ghettoadam » 12. aug 2019, 13:52

Juhler skrev:
12. aug 2019, 08:11
Jeg skal til syn inden for den næste måned og har heller ikke fået opdateringen, jeg har fået to breve for lang tid siden, så tror min frist er udløbet. Jeg skal nok lige give en opdatering.
Min er ikke opdateret, den er for længst faldet for dato. Blev synet 15/7-19 uden problemer.
These users thanked the author Ghettoadam for the post (total 2):
HansHJuhler

Brugeravatar
mobworld
Medlem
Indlæg: 586
Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DK
Has thanked: 77 times
Been thanked: 104 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af mobworld » 12. aug 2019, 14:09

Spurgte i den lokale Applaus synshal for 1-2 mdr siden.

Svaret kom hurtigt og kontant, at de ikke checker nogen steder (hverken i centrale registre eller i selve bilen) hvorvidt en given motor er opdateret efter VW's anvisninger for dieselgate fix.

mvh
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up

---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HansH » 12. aug 2019, 14:24

mobworld skrev:
12. aug 2019, 14:09
Spurgte i den lokale Applaus synshal for 1-2 mdr siden.

Svaret kom hurtigt og kontant, at de ikke checker nogen steder (hverken i centrale registre eller i selve bilen) hvorvidt en given motor er opdateret efter VW's anvisninger for dieselgate fix.
Som jeg fik forklaret det fra folk på "indersiden" af systemet dengang, så skulle det system synshallerne tilgår for at registrere bilen, selv smide en stor popup / bjælke op på skærmen når nummerpladen blev indtastet, og sige "Dette køretøj kan ikke synes" ... eller noget i den stil.
Dvs synshallens medarbejder skulle ikke selv gøre noget aktivt for at opsøge denne status - han ville få den smidt i næsen af systemet, så at sige.

Men det sker jo tydeligtvis ikke.

"Until proven otherwise", som de siger på udenbysk, så er det min påstand at den procedure aldrig er blevet implementeret, og at alle implicerede parter for længst er videre i bogen. Dieselgate er noget man kan læse om i historiebøgerne, og ingen interesserer sig længere for den.
Allermindst synshallerne, der ikke på noget tidspunkt har haft aktier i den sag. De er jo en forretning nutildags, som kun ønsker at få nogen kunder igennem maskineriet..

Alt handler om elbiler anno 2019 :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af vartaz » 9. sep 2019, 09:14

Jeg hsr haft min bil Tim vw for at fikse en skade
De siger der er aktion på den. Jeg siger er det NOx ? Ja . Det vil
Jeg gerne frabedes lavet. Hvorfor ? Fordi den kører ringere bagefter..
Hmm ok så skal du skrive dette dokument under og virkede lidt sur 😂

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HansH » 9. sep 2019, 09:23

Haha.. :)

Jeg var til service med Passat'en i tirsdags hos en forhandler jeg har været hos før.
Dvs jeg har tidligere underskrevet blanketten med "nej tak til NOx-opdatering". Både hos samme forhandler, og i øvrigt også hos en anden aut. forhandler.
Alligevel tilbød de opdateringen, og jeg sagde selvfølgelig pænt, men bestemt nej tak.
- "hm.... det er jo noget vi går lidt op i..", lød det lidt mellemfornøjede svar
- "Ja. DET GØR JEG OGSÅ!"

Derefter tjekkede de op hos importøren, som bekræftede at det var fint når de allerede havde min underskrift én gang. De behøver ikke en pr. besøg.
Men ret tydeligt at de aut. værksteder er obs på at have deres ryg fri overfor importøren.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Juhler
Nyt medlem
Indlæg: 272
Tilmeldt: 10. feb 2013, 15:57
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 125 times
Been thanked: 43 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Juhler » 12. sep 2019, 09:00

Jeg har været til syn i dag, bilen gik ikke igennem. :roll: Det havde dog intet at gøre med Dieselgate, han målte ikke engang på udstødningen. Jeg havde dog en lidt for slidt bremseklods ved højre baghjul, som jeg ikke lige havde spottet. Den bremsede ellers lige og uden problemer.
Billede 2018 VW Passat B8 2,0 TDI Highline Premium (Min)
Billede 2018 VW E-Golf VII Comfortline (Hendes)
Billede 1985 Toyota Corolla AE86 (For sjov :-))

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HansH » 12. sep 2019, 09:18

Juhler skrev:
12. sep 2019, 09:00
Jeg har været til syn i dag, bilen gik ikke igennem. :roll: Det havde dog intet at gøre med Dieselgate, han målte ikke engang på udstødningen.
Fint. Det bekræfter at dieselgate ikke er et problem i synshallen.
Men selvfølgelig stadig træls at den så alligevel dumpede.. :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Juhler
Nyt medlem
Indlæg: 272
Tilmeldt: 10. feb 2013, 15:57
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 125 times
Been thanked: 43 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Juhler » 12. sep 2019, 09:23

HansH skrev:
12. sep 2019, 09:18
Juhler skrev:
12. sep 2019, 09:00
Jeg har været til syn i dag, bilen gik ikke igennem. :roll: Det havde dog intet at gøre med Dieselgate, han målte ikke engang på udstødningen.
Fint. Det bekræfter at dieselgate ikke er et problem i synshallen.
Men selvfølgelig stadig træls at den så alligevel dumpede.. :)
Jeg spurgte heller ikke til det, jeg skulle ikke risikere noget :D
Men ja lidt træls, jeg kunne dog godt have spottet det inden, men troede egentlig at så længe den bremsede lige og ikke var jern mod jern, så var der ingen problemer. Men så lærte jeg da lidt :)
Billede 2018 VW Passat B8 2,0 TDI Highline Premium (Min)
Billede 2018 VW E-Golf VII Comfortline (Hendes)
Billede 1985 Toyota Corolla AE86 (For sjov :-))

Brugeravatar
Ghettoadam
Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 14. maj 2011, 13:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tallmountain
Has thanked: 11 times
Been thanked: 32 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Ghettoadam » 12. sep 2019, 15:15

Juhler skrev:
12. sep 2019, 09:00
han målte ikke engang på udstødningen.
Det er fordi, at din motor ikke kan levere de omdrejning, som måle apparatet skal bruge.

QT1410
Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af QT1410 » 6. nov 2019, 20:17

Min Octavia med 1,6 CAYC er også lige blevet synet uden anmærkninger, uden "opdatering"
These users thanked the author QT1410 for the post:
EsbenJ

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HenrikH29 » 12. nov 2019, 21:23

Så er der åbenbart også kommet opdatering til 3.0 TDI motorerne. De har ellers ikke været omfattet tidligere. Bilen er en Q5 3.0 TDI modelår 2014.

Men jeg skulle have skiftet til vinterdæk hos en AUDI servicepartner. Der var så lige skrevet en opdatering på ordresedlen også.

Men den takkede jeg pænt nej til. Ingen problemer i det, skulle blot, som andre også har skrevet, lige skrive på seddel om, at man havde frabedt sig opdateringen.
These users thanked the author HenrikH29 for the post:
HansH

crazzy
Nyt medlem
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:46
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af crazzy » 13. nov 2019, 21:40

Min Fabia 1,6 TDI årg 2011, som ikke er opdateret, er i dag blevet synet unden anmærkinger.
These users thanked the author crazzy for the post:
HansH

Pacs
Medlem
Indlæg: 545
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Pacs » 14. nov 2019, 22:43

Jeg ville ønske jeg havde vist det inden den blev synet

Jeg synes pt min mangler trækkraft efter opdateringen plus den bruger mere diesel

Den går nok nærmere 15 mod 18-20 km pr liter
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af HansH » 14. nov 2019, 22:47

Pacs skrev:
14. nov 2019, 22:43
Jeg ville ønske jeg havde vist det inden den blev synet

Jeg synes pt min mangler trækkraft efter opdateringen plus den bruger mere diesel

Den går nok nærmere 15 mod 18-20 km pr liter
Men.. hvad afholder dig fra bare at få den rullet tilbage ?
Jo før jo bedre.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Pacs
Medlem
Indlæg: 545
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Pacs » 14. nov 2019, 22:51

HansH skrev:
14. nov 2019, 22:47
Pacs skrev:
14. nov 2019, 22:43
Jeg ville ønske jeg havde vist det inden den blev synet

Jeg synes pt min mangler trækkraft efter opdateringen plus den bruger mere diesel

Den går nok nærmere 15 mod 18-20 km pr liter
Men.. hvad afholder dig fra bare at få den rullet tilbage ?
Jo før jo bedre.
Bruger den kun om vinteren og det så nu :lol:

Måske betyder det også noget at sommerbilen er lidt mere let til bens :D
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Brugeravatar
ABOGH
Nyt medlem
Indlæg: 123
Tilmeldt: 15. feb 2012, 21:16
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af ABOGH » 28. jan 2020, 14:56

Hejsa,

Min kone har en Polo 6R 2013 1.6 TDi 90 HK. Vi har modtaget 2 indkaldelser på den, men jeg har blot ignoreret dem. Det er vel over 2 år siden jeg sidst har hørt noget. Kan de have glemt den? Man har jo lov at håbe.

Andre der har oplevet lignende?
BMW 520d Touring 2012

VW Polo 6R Comfortline 1.6 TDi BMT 2013, RNS510, Regnssensor, Auto nedbl. bakspejl, klimaanlæg, org. tonede ruder, tågelygter med drejelys. Multifunk. Rat, Org. Bluetooth

VW Passat 3C Variant Sportline 2.0 TDi (140HK CBAB) DSG 2009, RNS510, Regn-/lyssensor, Auto nedbl. bakspejl, Optical Parking System (OPS), RVC High, Scirocco R-line rat med shift paddles, 2011 MFA Premium, Org. tonede ruder, VW Sound System, Bluetooth Premium Plus, Alu-dekor, 2010 Klimapanel, Varme i forrude --- *SOLGT*

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af Watcher » 28. jan 2020, 15:10

Jeg får heller ikke flere reminders.. tror jeg fik 3 så holdt de op


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Dieselgate - har du fået bilen opdateret hos forhandleren ?

Indlæg af KMDTHY » 28. jan 2020, 15:16

Det hele lader til at være glemt. Der er absolut ingen opfølgning. Har stadig til gode at høre en synshal tjekke det. Systemet er der ikke, og kommer næppe nu. Alle fik delvist vasket deres politiske hænder dengang. Nu er man ligeglad. Sindssygt at tænke på de resurser der er brugt på ingenting.
These users thanked the author KMDTHY for the post:
HansH
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Besvar

Tilbage til "Motor"