1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

anvan
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. jan 2020, 15:17
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af anvan » 7. jul 2020, 17:27

Hej,

Vores Passat b8 1.4 tsi dsg fra 2018/marts med 53000km (købte den fra ny) på klokken blev i dag fragtet på værksted med autohjælp.

Hvorfor?:

Efter et par km’s kørsel i dag begyndte der at komme en dunke lyd fra motorrummet. Jeg stoppede straks, der var ingen advarselslamper i cockpittet som lyste.

Startede motoren igen og kunne høre og se at lyden kom fra dækslet ved knastakslen og remmen. Så jeg ringede til autohjælp og fik bugseret bilen hen på værksted.

Vi fik fjernet dækslet og følgende åbenbarede sig - se billede. To af boltene havde løsnet sig. Heldigvis blev det ikke værre da jeg fik stoppet bilen såsnart jeg hørte lyden. Men stadig en træls ekstra regning inden feriestart. Der skal skiftes nyt knasthjul, bolte, vandpumpe og rem. Selvfølgelig billigt sluppet ift. alternativet med en smadret motor. Synes dog stadig at det er for ringe at det kan ske i en bil som kun er lidt over 2 år og med 53000km. Ja, desværre er der ikke længere garanti på.

Nå, men ville lige dele erfaringen med jer andre.

God sommer.

Mvh
An Van Nguyen
Vedhæftede filer
881472E7-EDF8-4244-8D25-AE90A15AA1E2.jpeg
881472E7-EDF8-4244-8D25-AE90A15AA1E2.jpeg (202.71 KiB) Vist 3758 gange
These users thanked the author anvan for the post (total 2):
i-sMorten_KJ

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af Morten16v » 7. jul 2020, 18:28

Hvis den er passet med aut service så burde der være kulance på. Det er et kendt problem!


Hvorfor skal tandrem og vandpumpen skiftes?
Porsche Tekniker.

anvan
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. jan 2020, 15:17
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af anvan » 7. jul 2020, 20:43

Mekanikeren ville bare skifte det når han var igang. Selvom det nok ikke er nødvendigt.

VW vil desværre ikke yde kulance. De siger det er alm. slid.
These users thanked the author anvan for the post:
jnicolai

Brugeravatar
DanielSan
Nyt medlem
Indlæg: 325
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 78 times
Been thanked: 23 times

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af DanielSan » 7. jul 2020, 20:50

Det er for ringe, at det kan ske efter så kort tid. Bilen er jo ny!

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af Blackfinger » 7. jul 2020, 21:04

Slid??? Det kan sgu da ikke være slid at boltene løsner sig.

Dengang jeg var ung var det stort hvis en motor kunne holde 100.000km. Så kom en periode hvor en motor nemt kunne holde mindst 300.000km.

Nu er vi tilbage til at man skal være heldig hvis en motor holder 100.000km. :x

Soner
Nyt medlem
Indlæg: 194
Tilmeldt: 1. feb 2016, 19:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 203 times
Been thanked: 22 times

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af Soner » 7. jul 2020, 23:31

Nu er jeg da mere nervøs over kvaliteten og køb af sådan en b8’er :) det er dyrt at være bilejer.


Sent from my iPhone using Tapatalk

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af m power » 8. jul 2020, 09:21

Er der forsøgt at spænde boltene igen ?

anvan
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. jan 2020, 15:17
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af anvan » 8. jul 2020, 13:24

De er forsøgt spændt igen men den ene bolt er bøjet. Dernæst frarådede mekanikeren denne løsning da de højst sandsynligt vil løsne sig igen. (Mekanikerens erfaringer med tilsvarende problemer). Og vi skal på kør-selv ferie fra lørdag så tager ingen chancer.

Mekanikeren dokumenterer reparationen og så opretter jeg en sag ved FDM.

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af m power » 8. jul 2020, 15:44

Bolten er jo bøjet da den er gået imod dækslet.
Hvis det var det min bil, så fik den nye bolte, og en dråbe loctite.
Men det tjener værkstedet jo ikke ret meget på 🤔
These users thanked the author m power for the post (total 2):
BlackfingerkGlerup

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af Morten16v » 8. jul 2020, 17:43

Ny forstiller på og ik andet. Tandrem kan holde til 210t og vandpumpen det samme.

Fik du spurgt til kulance på knasthjulet?
Porsche Tekniker.

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7780
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af norn » 8. jul 2020, 19:58

m power skrev:
8. jul 2020, 15:44
Bolten er jo bøjet da den er gået imod dækslet.
Hvis det var det min bil, så fik den nye bolte, og en dråbe loctite.
Men det tjener værkstedet jo ikke ret meget på 🤔
Den fremgangsmåde lyder også ret godt i mine ører.....

Tandrem , vandpumpe osv. er rent mer salg
These users thanked the author norn for the post (total 4):
Sonerm powerkGlerupDanielSan
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Viggoj
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 26. dec 2016, 17:37
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af Viggoj » 28. sep 2020, 17:19

Hej.
Vi lige høre, hvordan det hele endte i denne sag :-)

Har ligt fået min B8´r fra feb. 2018 sendt afsted til VW Herning her i eftermiddag med formentlig samme problem - har kørt 68.000 km.
Samme fremgangsmåde med "donk" lyde fra dækslet-kunne ved at vippe dækslet konstatere, at remmen var på vej til at glide af øverste drivhjul.

På forhånd tak for svar

oliverkr
Helt nyt medlem
Indlæg: 96
Tilmeldt: 22. jul 2011, 11:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af oliverkr » 19. okt 2020, 16:15

Så fik min Passat 1.4 tsi fra 05/18 den samme skade🙄
Har lige fået dommen fra værkstedet der siger at knastforstiller, tandrem ( grundet metalspåner ), ophæng, kilerem mm skal skiftes.
De prøver at søge kulance i morgen og jeg forventer da VW vedkender sig et ansvar, men er samtidig realist og tænker der bliver kø ved håndvasken.

Mekanikkeren sagde at det var den tredje Passat med samme motor han havde set skaden på indenfor det seneste år....

Man bliver så træt 🤬
2017 Mercedes C klasse w205 AMG Line mit alles
2020 VW E-golf med en hel del krydser

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 177 times

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af styker » 19. okt 2020, 16:37

Noget tyder jo på at der mangler loctite på de bolte fra fabrikken, der er nok blevet optimeret på mængden i produktionen.
Men bortset fra det, så skyldes det helt sikkert et stenslag :cry:
These users thanked the author styker for the post:
oliverkr

AutoTech
Helt nyt medlem
Indlæg: 64
Tilmeldt: 17. nov 2019, 19:39
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: AutoTech
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 0
Been thanked: 15 times

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af AutoTech » 19. okt 2020, 16:49

Bare send mig stelnummer så jeg tjekker elsapro om der er nogen tpi til det
These users thanked the author AutoTech for the post:
oliverkr
AutoTech

Jeg lærer altid af de mest fremtrædende specialister....
ElsaPro
SFD
Etka
OS OE I__X VCP VCDS Cp___l

oliverkr
Helt nyt medlem
Indlæg: 96
Tilmeldt: 22. jul 2011, 11:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af oliverkr » 19. okt 2020, 16:52

styker skrev:
19. okt 2020, 16:37
Men bortset fra det, så skyldes det helt sikkert et stenslag :cry:
:lol: :lol:
2017 Mercedes C klasse w205 AMG Line mit alles
2020 VW E-golf med en hel del krydser

BoJensen88
Nyt medlem
Indlæg: 194
Tilmeldt: 14. jun 2012, 10:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af BoJensen88 » 19. okt 2020, 18:05

Jeg har heldigvis 4 års garanti ..

Vores har gået 33000km...v
Håber ikke at blive en del af denne statestik .. :evil: :(
Audi E-tron 50 S-line 8-)

Bmw e36 325 Cabrio mtech 8-)

Viggoj
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 26. dec 2016, 17:37
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af Viggoj » 9. nov 2020, 09:28

Hej.
Til info er jeg "gået hele vejen" med denne sag-det gælder sig FDM, Importøren, samt Ankenævn for biler.
Indtil videre er der desværre ikke nogen parter, som vil erkende, at der er en fejl ved den pågældende model-ej heller så meget hjælp at hente ved FDM.
Min regning var på i alt 6.570,88 kr.

Importørens udtalelse:
"Det er naturligvis beklageligt, at du har problemer med din bil, samt de uforudsete udgifter dette måtte medfører. Vi har været i kontakt med værkstedet hos Volkswagen servicepartner i .........., som oplyser, at dette er set før,
men hverken vi eller værkstedet er bekendt med at dette skulle være generelt problem.
Vi er glade for, at høre at de på værkstedet har tilbudt dig en fin kulance på den forestående reparation - vi har ikke mulighed for, at tilbyde yderligere kulance. "

Fdm´s udtalelse:
"Jeg forstår din henvendelse som, at du har en bil, hvor du mener, at der har været en fejl, der har været til stede inden for garantiperioden, men hvor du først har reklameret efter garanti- og reklamationsfristens, hvorfor forhandleren har afvist din reklamation.
Det er desværre korrekt, at disse frister er absolutte, så selv hvis du senere kan dokumentere, at der var en fejl ved bilen som skyldes en mangel, er der ikke så meget at gøre, selvom du kan påvise, at der er en generel fejl ved bil-modellen.
Jeg forstår desuden, at du allerede har indbragt sagen for Ankenævnet for Biler, som der vil tage stilling til, om du har reklameret rettidigt, også om der fx. kunne være en konstruktionsfejl ved bilen"

Ankenævn for biler´s udtalelse (anklagede)
"Klagers fornyede indlæg giver ikke anledning til en ændret vurdering af sagen. På tidspunktet for fejlens opståen, er klagers bil desværre hverken dækket af garanti eller reklamationsret jf. købeloven. Klager bruger en del energi på at finde lignende eksempler. Dette er imidlertid irrelevant for sagen, eftersom såvel garantiperioden som købelovens 24 måneders reklamationsfrist er absolutte frister, som hverken afbrydes, suspenderes eller forlænges. Kulancedækning er som tidligere nævnt ikke noget, klager har et juridisk krav på at opnå. Indklagede kan ikke bekræfte klagers udokumenterede oplysninger om bestilling af værkstedydelsen mod protest. Såfremt klager i øvrigt havde tilkendegivet ikke at have til hensigt eller være forpligtet til at betale for det udførte arbejde, var reparationen ikke blevet igangsat. Det er naturligvis hverken forventeligt eller normalt, at en fejl som denne opstår, og derfor har klager også opnået en betydelig dækning pr. kulance."

Mit eget svar til ovenstående:
"Tak for svar.
Som allerede skrevet er fejlen uden tvivl startet i garantiperioden, men registreret /opdaget efter garantiperioden.
Jeg bruger ikke energi på at finde lign. eksempler, da jeg bliver orienteret om disse i div. vw grupper på nettet (som allerede fortalt er der stor fokus på dette problem, og derfor vil flere sager fremkomme) - Jeg mener, at disse oplysninger er relevant for sagen.
At bruge tiden på at referere til købeloven og reklamationsretten, i stedet for at kigge på sagens indhold, er for mig irrelevant for sagen.

Selvfølgelig kan jeg ikke bekræfte dokumenterede oplysninger om bestilling af værksted ydelsen mod protest, da dette som allerede fortalt er foregået pr. telefon (Servicerådgiver "NAVN").
Mht. at "klager i øvrigt havde tilkendegivet ikke at have til hensigt eller være forpligtet til at betale for det udførte arbejde, var reparationen ikke blevet igangsat", kan jeg kun gentage: "Jeg er jo tvunget til at lave en aftale mod protest, da bilen jo skal repareres, og vi er afhængig af køretøjet i hverdagene".
Der er formentlig også en årsag til. at jeg ikke har modtaget en sms el. e mail, hvor jeg havde mulighed for at give min tilfredshed tilkende (vedhæftet billede).....
These users thanked the author Viggoj for the post:
DanielSan

Beatwolf
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 10. okt 2016, 10:10
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af Beatwolf » 19. jun 2021, 08:04

Vores B8 1.4 tsi fra 2018 (købt brugt med 110.000 km på tælleren for tre måneder siden), ser også ud til at have fået dette problem. Da jeg startede den i går var der en ubehagelig bankelyd fra motorrummet, da jeg kigger i motorrummet kan jeg se at den har smidt olie.
Jeg har fået den hentet af VW da den altid er blevet lavet hos VW forhandler. Ham der hentede den mente at det kunne være en dyse eller rail, og at det var benzin blandet med olie den havde lækket. Men jeg syntes det lyder meget som det der er beskrevet her af OP. Nu må vi se, jeg frygter i hvert fald lidt for VW Glostrups priser! :evil: :roll:

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af Jannik » 19. jun 2021, 08:17

Det er ikke kun 1.4 TSI, der er ramt af denne fejl.
Den er også gal med 1.0 TSI, som vist på billedet herunder, som jeg selv har taget.

Billede
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Beatwolf
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 10. okt 2016, 10:10
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af Beatwolf » 19. jun 2021, 08:42

Og der er stadig ingen der har fået kulance på dette? Jeg er ikke sikker på det er det der er mit problem, men det lyder meget som det. Jeg tog desværre ikke dækslet af for at kigge.
Billede
Billede

Huke
Nyt medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 25. jun 2019, 09:47
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 55 times
Been thanked: 27 times

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af Huke » 20. jun 2021, 04:51

Til Jannik
Hvilken bil sidder den 1,0 tsi motor i?
Har selv en 1,0 tsi T Cross. Er lidt nysgerrig på problemet

Mvhuke

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af Jannik » 20. jun 2021, 07:50

Billedet er taget af en Seat Toledo fra 2018.
Jeg har haft dækslet afmonteret på fruens Polo 1.0 TSI fra 2019 samt mine forældres Arona 1.0 TSI, og det ser ud til at være samme knasthjul.

Der var stadig garanti på den Toledo, så ingen udgifter til ejeren.
Værkstedet skiftede dele for ca. 5.000kr inkl. motorophænget, som udgør noget af beskyttelsen af tandremmen, der blev beskadiget af bolten.

Tandremmen blev dog ikke skiftet.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Huke
Nyt medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 25. jun 2019, 09:47
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 55 times
Been thanked: 27 times

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af Huke » 20. jun 2021, 11:55

Tak til Jannik;
Jeg vil holde skarpt øje med det på min 1,0 tsi 115 hk T cross manuelt gear. Inden garantien udløber i nov 21 vil jeg se at få tjekket forskellige evt svage punkter, så jeg kan tage fat i VW i god tid.
Jeg må sige, at jeg har været overordentligt godt tilfreds med T Cross'en, som har overrasket mig positivt, men jeg anser det for nødvendigt at holde øje med det problem, som Jannik påpeger - altså også på 1,0 tsi motorer.

mvhuke

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af vartaz » 20. jun 2021, 21:30

Det gælder kun de nye dette? Ikke ea211

Tt det er satme for ringe.

Huke
Nyt medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 25. jun 2019, 09:47
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 55 times
Been thanked: 27 times

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af Huke » 21. jun 2021, 10:32

Er der andre end Jannik, som har erfaret på "egen krop" eller har hørt om "bolteløsningsproblemet" på 1,0 tsi motorer fra VAG?
Er der nogen, som ved, om problemet er kendt fra udenlanske fora?
Mvhugo

Beatwolf
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 10. okt 2016, 10:10
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af Beatwolf » 22. jun 2021, 16:27

Så fik jeg dommen.... Det er jo dejligt når man har haft bilen et par måneder og alt altid er blevet lavet direkte hos VW. De havde søgt kulance men VW systemet siger åbenbart nej...Det er sgu en dyr reperation for et par skruer der er løse!
Overvejer om jeg skal sende den et andet sted hen. Det er jo lige før jeg selv ville kunne lave det. Hvad siger i?
Billede

Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af Obel » 22. jun 2021, 18:38

Beatwolf skrev:Så fik jeg dommen.... Det er jo dejligt når man har haft bilen et par måneder og alt altid er blevet lavet direkte hos VW. De havde søgt kulance men VW systemet siger åbenbart nej...Det er sgu en dyr reperation for et par skruer der er løse!
Overvejer om jeg skal sende den et andet sted hen. Det er jo lige før jeg selv ville kunne lave det. Hvad siger i?
Billede
Du skriver længere oppe, at du har købt den brugt for 3 mdr. siden.
Er den købt privat uden reklamationsret?
(Det går jeg næsten ud fra siden du ikke stiller en forhandler ansvarlig via reklamationsret?)

Beatwolf
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 10. okt 2016, 10:10
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af Beatwolf » 22. jun 2021, 19:08

Jep desværre købt privat... nok sidste gang jeg gør det....Spørgsmålet er så bare om det er nødvendigt med ny tandrem osv. Syntes 12k+ er mange penge for et par løse bolte....

Beatwolf
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 10. okt 2016, 10:10
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 tsi Passat b8 knastaksel/bolte problem

Indlæg af Beatwolf » 23. jun 2021, 12:34

Er der nogle der kan slå TPI'er op? Hvad betyder "Jvf. tpi 2055431/4" ?

Besvar

Tilbage til "Motor"