Rumlelyd passat 3b 1,8t

Besvar
svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Rumlelyd passat 3b 1,8t

Indlæg af svan » 7. sep 2020, 20:41

Jeps, min trofaste 3b har fået en rumlelyd periodisk, typisk når den presses, egentlig mistænkte jeg en defekt drivaksel, men tænker at det måske kan være et ophæng der laver ballade, det lyder umiddelbart som om det kommer fra højre side, og man kan mærke rystelser når den rigtig får noget at leve af, nogle bud på hvad det kan være, jeg har læst lidt om højre gearkasse ophæng, men kan det give de symptomer
Svan

Sendt fra min F5321 med Tapatalk


Senest rettet af svan 7. sep 2020, 20:41, rettet i alt 1 gang.

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Rumlelyd passat 3b 1,8t

Indlæg af svan » 13. sep 2020, 20:02

svan skrev:Jeps, min trofaste 3b har fået en rumlelyd periodisk, typisk når den presses, egentlig mistænkte jeg en defekt drivaksel, men tænker at det måske kan være et ophæng der laver ballade, det lyder umiddelbart som om det kommer fra højre side, og man kan mærke rystelser når den rigtig får noget at leve af, nogle bud på hvad det kan være, jeg har læst lidt om højre gearkasse ophæng, men kan det give de symptomer
Svan

Sendt fra min F5321 med Tapatalk
Nå, har taget hul på det, alle ophæng er skiftet, de var totalt smadrede, det forreste højre var bunden slået ud af.
Udvendige trækakselled er skiftet i begge sider, hjulleje venstre side for, og lige lidt har det hjulpet, jeg mistænker efterhånden lidt svinghjulet, men gerne være lidt mere sikker inden jeg kaster mig ud i en udskiftning, det koster jo lidt og er lidt mere tidskrævende
Svan BilledeBillede

Sendt fra min F5321 med Tapatalk


svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Rumlelyd passat 3b 1,8t

Indlæg af svan » 18. sep 2020, 19:33

Nå, det var et af de inderste der lavede ballade, skiftede dem begge og så kører den
Svan

Sendt fra min F5321 med Tapatalk

These users thanked the author svan for the post (total 2):
carstenhjorthGranTurismo

Besvar

Tilbage til "Motor"