Ja tak.johannes skrev: ↑8. sep 2021, 12:21Jeg går ind i avanceret måleblokke og sætter flueben ved de ting som jeg gerne vil logge 12 ting max og gem til log trykker derefter på start og kører en tur og hvis bilen pludselig gør noget forkert kan jeg trykke på markering og til slut trykker jeg på stop og så tror jeg den har lavet en logfil som hedder et eller andet med csv til sidst
Superb 2,0 tdi med egr fejl
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
/Søren.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Mange tak for hjælpen .
Jeg købte office pakken for et år og det virker-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
jeg synes udstødningstemperatur før turbine foreskrevet viser mellem 500-700 grader er lige rigeligt og den er ikke ved at regenerer
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Boardet accepterer en lang række af filendelser.
Men jeg kan se i screenshot at din hedder ".csv 2" .... hvis ellers jeg tyder det rigtigt
.csv 2 er ikke en gyldig file extension.
Hvis du bare kalder den .csv så skulle der ikke være problemer i det.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
G42, altså temp sensor der sidder inde i LMM ser ikke rigtig ud.
/Søren.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Tid: 15:38:31
Motoromdrejningstal: 2359.50 /min
Normeret belastningsværdi: 81.6 %
Kørehastighed: 87 km/t
Kølevæsketemperatur: 80 °C
Indsugningsluft temperatur: 108 °C
Barometerstand lufttryk: 1000 mbar
Kl. 30 spænding: 14.140 V
Nulstillingstæller: EOBD: 40
Diag. af udst.tilbageføringssystem: stærkt forhøjet NOx-emiss.: 59.8 kg/t
EGR ventil 1 - B1: stillings tilbagemelding - faktisk værdi: 1.07 %
Diag. af udst.tilbageføringssys.: middel forhøjet NOx-emission: 60.6 kg/t
EGR ventil 2 - B1: stillings tilbagemelding - faktisk værdi: 4.21 %
Udst.spjældreg. 1 - B1: stillings tilbagemelding - faktisk værdi: 0.02 %
Tryk efter gasspjæld: beregnet: -24.0 hPa
Lambdasonde B1-S1 før oxyderingskatalysator: rå værdi: 1.3044
Jeg kan ikke forstå hvor de 108 grader kommer fra for jeg kan ikke finde dem i loggen under indsugningsluft temperatur
Motoromdrejningstal: 2359.50 /min
Normeret belastningsværdi: 81.6 %
Kørehastighed: 87 km/t
Kølevæsketemperatur: 80 °C
Indsugningsluft temperatur: 108 °C
Barometerstand lufttryk: 1000 mbar
Kl. 30 spænding: 14.140 V
Nulstillingstæller: EOBD: 40
Diag. af udst.tilbageføringssystem: stærkt forhøjet NOx-emiss.: 59.8 kg/t
EGR ventil 1 - B1: stillings tilbagemelding - faktisk værdi: 1.07 %
Diag. af udst.tilbageføringssys.: middel forhøjet NOx-emission: 60.6 kg/t
EGR ventil 2 - B1: stillings tilbagemelding - faktisk værdi: 4.21 %
Udst.spjældreg. 1 - B1: stillings tilbagemelding - faktisk værdi: 0.02 %
Tryk efter gasspjæld: beregnet: -24.0 hPa
Lambdasonde B1-S1 før oxyderingskatalysator: rå værdi: 1.3044
Jeg kan ikke forstå hvor de 108 grader kommer fra for jeg kan ikke finde dem i loggen under indsugningsluft temperatur
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Men det er da helt galt den melder -50 gr nogengange i loggen. + generelt så ligger den lidt højt.johannes skrev: ↑12. sep 2021, 14:46Tid: 15:38:31
Motoromdrejningstal: 2359.50 /min
Normeret belastningsværdi: 81.6 %
Kørehastighed: 87 km/t
Kølevæsketemperatur: 80 °C
Indsugningsluft temperatur: 108 °C
Barometerstand lufttryk: 1000 mbar
Kl. 30 spænding: 14.140 V
Nulstillingstæller: EOBD: 40
Diag. af udst.tilbageføringssystem: stærkt forhøjet NOx-emiss.: 59.8 kg/t
EGR ventil 1 - B1: stillings tilbagemelding - faktisk værdi: 1.07 %
Diag. af udst.tilbageføringssys.: middel forhøjet NOx-emission: 60.6 kg/t
EGR ventil 2 - B1: stillings tilbagemelding - faktisk værdi: 4.21 %
Udst.spjældreg. 1 - B1: stillings tilbagemelding - faktisk værdi: 0.02 %
Tryk efter gasspjæld: beregnet: -24.0 hPa
Lambdasonde B1-S1 før oxyderingskatalysator: rå værdi: 1.3044
Jeg kan ikke forstå hvor de 108 grader kommer fra for jeg kan ikke finde dem i loggen under indsugningsluft temperatur
Hvis jeg var dig, ville jeg kikke på den via adv. måleblokke mens motor kører og fumle lidt med ledningerne, for at checke om det er ledningsfejl eller LMM fejl.
/Søren.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Måske er der en som vil fortælle hvorledes man tjekker lmm om den fungerer altså hvor man skal ind i avanceret måleblokke for at aflæse de rigtige værdier .G42 altså udetemperatur kan jeg godt finde ud af at finde kan bare ikke finde ud hvor den aflæser de 108 grader i fejlkode da jeg ikke kan finde så stor temperaturer i g42 altså i avanceret måleblokke
Indsugningsluft temperatur: 108 °C
Indsugningsluft temperatur: 108 °C
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Du skriver bare "Temp" i søgefeltet i adv. måleblokke og vælger indsugningstemp.
/Søren.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Er der nogen som ved hvor samlingspunkterne på ledningerne i motorledningsnettet ca. er
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Superb 2,0 tdi med egr fejl
Nu har jeg testet diverse temp. følerer og synes føler før turbine svinger en del så har bestilt en ny