Kære Forum
Jeg overvejer en transporter men har hørt der er problemer med de 180/204 hk varianter.
Hvad er problemerne og hvilken årgang skal man undgå med mindre det gælder alle og man bare skal holde sig langt væk?
Transporter 180 / 204hk problemer
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 394 times
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 13. nov 2019, 08:12
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Transporter 180 / 204hk problemer
Jeg har haft en T5 180hk (2015), og den brugte ca. 1/2 liter olie pr. 1500 Km. Så vidt jeg har forstået er problemet dårlige olie-kølere, hvor noget af indmaden (aluminium) kan gå i stykker, og resultatet er at det ender i cylinderne og ridser dem. Løsningen er ny motor. Bortset fra det, så er det en dejlig bil .
204 varianten har jeg ikke selv erfaring med, men jeg har hørt fra VW mekaniker at de havde problemer med addBlue systemet. Hvad problemet præcist var, husker jeg ikke, men det er der sikkert andre herinde der ved.
204 varianten har jeg ikke selv erfaring med, men jeg har hørt fra VW mekaniker at de havde problemer med addBlue systemet. Hvad problemet præcist var, husker jeg ikke, men det er der sikkert andre herinde der ved.
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 227 times
Re: Transporter 180 / 204hk problemer
Var det ikke egr ventilen som var dårlig fra fabrikken af og smed alu spåner med ind?noer skrev:Jeg har haft en T5 180hk (2015), og den brugte ca. 1/2 liter olie pr. 1500 Km. Så vidt jeg har forstået er problemet dårlige olie-kølere, hvor noget af indmaden (aluminium) kan gå i stykker, og resultatet er at det ender i cylinderne og ridser dem. Løsningen er ny motor. Bortset fra det, så er det en dejlig bil .
204 varianten har jeg ikke selv erfaring med, men jeg har hørt fra VW mekaniker at de havde problemer med addBlue systemet. Hvad problemet præcist var, husker jeg ikke, men det er der sikkert andre herinde der ved.
Mener at huske om en tråd om det bla med en del ambulancer i Norge som måtte have lavet motor.
Altså på den 180hk udgave
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 13. nov 2019, 08:12
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Transporter 180 / 204hk problemer
Det er nok rigtigt, EGR ventilen sidder samen med oliekøleren på den version.... uanset, så er resultatet ridser i cylinderne og stort olieforbrug.mojo skrev: ↑19. jan 2021, 17:14Var det ikke egr ventilen som var dårlig fra fabrikken af og smed alu spåner med ind?noer skrev:Jeg har haft en T5 180hk (2015), og den brugte ca. 1/2 liter olie pr. 1500 Km. Så vidt jeg har forstået er problemet dårlige olie-kølere, hvor noget af indmaden (aluminium) kan gå i stykker, og resultatet er at det ender i cylinderne og ridser dem. Løsningen er ny motor. Bortset fra det, så er det en dejlig bil .
204 varianten har jeg ikke selv erfaring med, men jeg har hørt fra VW mekaniker at de havde problemer med addBlue systemet. Hvad problemet præcist var, husker jeg ikke, men det er der sikkert andre herinde der ved.
Mener at huske om en tråd om det bla med en del ambulancer i Norge som måtte have lavet motor.
Altså på den 180hk udgave
Men ifølge VW (og manualen) så må motoren bruge op til 1 liter olie pr. 1000Km, så det er ikke noget de mener de skal gøre noget ved.