DPF differenstryk

Besvar
jov
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12. jan 2020, 12:26
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

DPF differenstryk

Indlæg af jov » 4. apr 2021, 12:02

Hej
Jeg har en touran fra 2011 2.0 tdi 140 hk
Vi har ikke det bedste kørselsmønster i de her corona tider, dvs. en del korte turer!
Det gør at den jævnligt kommer med fejl på manglende regenerering af partikkelfiltret (spiralen lyser)
som regel kan det afhjælpes ved at kører en lang tur men har et par gange hvor den er gået i nødprogram...
Derfor er jeg egentlig begyndt at lave en service regenerering med VCDS når den kommer... og så går det nogle 2000-5000 km igen...

Jeg har søgt og læst en del i forhold til differencetrykket i filteret men kan ikke helt finde ud af hvordan det optimalt skal være, derfor nogle spørgsmål her:

- hvad beskriver diferrencetryk offset?

- hvad må differencetrykket være i henholdsvis tomgang og under belastning? (nu tomgang ca.6-7hpa og ved 2500rmp. 17-20 Hpa

- er det udfra diffenrencetrykket at den vurdere hvornår der skal regenereres?

- skal motorgangen være meget ujævn under regenerering (både ved kørsel og ved serviceregenerering, det er den nu)

- kan man udfra diffenrencetryk se hvornår det er tid til udskiftning af filteret?

- Hvor stor må askemængden være, og synes at have læst at det er et teoretisk beregnet tal, så man ikke helt kan regne med det?

Det var mange spørgsmål herfra, men håber at i har nogle gode svar på det :D

På forhånd tak

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DPF differenstryk

Indlæg af i-s » 4. apr 2021, 17:10

Jeg kan ikke lige se noget der ikke har været besvaret før. Tror bare du skal bruge lidt mere tid med søgefunktionen.
These users thanked the author i-s for the post (total 2):
ELYjov
/Søren.

Besvar

Tilbage til "Motor"