Hej
Jeg har en touran fra 2011 2.0 tdi 140 hk
Vi har ikke det bedste kørselsmønster i de her corona tider, dvs. en del korte turer!
Det gør at den jævnligt kommer med fejl på manglende regenerering af partikkelfiltret (spiralen lyser)
som regel kan det afhjælpes ved at kører en lang tur men har et par gange hvor den er gået i nødprogram...
Derfor er jeg egentlig begyndt at lave en service regenerering med VCDS når den kommer... og så går det nogle 2000-5000 km igen...
Jeg har søgt og læst en del i forhold til differencetrykket i filteret men kan ikke helt finde ud af hvordan det optimalt skal være, derfor nogle spørgsmål her:
- hvad beskriver diferrencetryk offset?
- hvad må differencetrykket være i henholdsvis tomgang og under belastning? (nu tomgang ca.6-7hpa og ved 2500rmp. 17-20 Hpa
- er det udfra diffenrencetrykket at den vurdere hvornår der skal regenereres?
- skal motorgangen være meget ujævn under regenerering (både ved kørsel og ved serviceregenerering, det er den nu)
- kan man udfra diffenrencetryk se hvornår det er tid til udskiftning af filteret?
- Hvor stor må askemængden være, og synes at have læst at det er et teoretisk beregnet tal, så man ikke helt kan regne med det?
Det var mange spørgsmål herfra, men håber at i har nogle gode svar på det
På forhånd tak
DPF differenstryk
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: DPF differenstryk
Jeg kan ikke lige se noget der ikke har været besvaret før. Tror bare du skal bruge lidt mere tid med søgefunktionen.
/Søren.