Audi A4 B8 kobling/svinghjul - rusk ved igangsæt

Besvar
pulle8961
Nyt medlem
Indlæg: 102
Tilmeldt: 16. jun 2011, 09:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times

Audi A4 B8 kobling/svinghjul - rusk ved igangsæt

Indlæg af pulle8961 » 11. apr 2021, 15:22

Har en Audi A4 2,0 TDi 143HK, 6gears manuel. har haft den en måneds tid, og tænker jeg har fundet ud af, hvorfor den er blevet sat til salg?? :shock: Har problemer med at når bilen er varm, så rusker den når jeg skal sætte i gang i 1gear og kun der. Er det bare at bide det sure æble og få skiftet koblingen og svinghjul? Kan det være noget andet, når det kommer i forbindelse med bilen er varm?
Håber på nogle inputs. På forhånd tak :)

Har også lagt mærke til at hvis jeg kobler ud og sætter den i frigear, hen mod en rundkørsel eller er kryds fx så falder den til de normale 900omdr, og så stiger den til 1800-2000 kortvarigt og falder så til ro igen. Kan det have noget med kobling svinghjul at gøre?

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Audi A4 B8 kobling/svinghjul.

Indlæg af mobilos » 12. apr 2021, 06:57

Det er et kendt problem med den type. Mine forældre døjede med de samme problemer. De fik skiftet kobling og svinghjul i Tyskland da de var på vej til ferien. De kunne lige pludselig ikke køre videre. 3 år senere og ca. 70-75000 km efter, så fik de samme problemer. Kraftig rusken ved start. De kører normalt og filer ikke på koblingen. Denne gang har de solgt bilen uden at få den repareret.
På min A3 ved ca. 120000 km har det været kraftig rusken ved en meget våd og regnfuld periode. Det har forsvundet efter en tur på ferie syd på. Efterfølgende har den fejl ikke vist sig igen, men bilen blev hurtigt solgt videre.

pulle8961
Nyt medlem
Indlæg: 102
Tilmeldt: 16. jun 2011, 09:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times

Re: Audi A4 B8 kobling/svinghjul - rusk ved igangsæt

Indlæg af pulle8961 » 12. apr 2021, 10:22

Hej tak for input, kom deres og dit også i forbindelse med den blev varm, eller var det hele tiden? Jeg har lige været ude og køre en længere tur nu, og køre lidt hårdt til. Og der var ingen form for rusken, i sidste uge var det helt galt, og jeg kunne nærmest ikke finde koblingspunkt. Synes satme det er underligt :|
I sidste uge, havde jeg ingen problem om morgenen fx, men eftersom den blev kørt varm, så begyndte det at ruske i 1gear :shock:

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Audi A4 B8 kobling/svinghjul - rusk ved igangsæt

Indlæg af mobilos » 12. apr 2021, 12:41

I både min og deres var rusken der, uanset om bilen var varm eller kold.

Besvar

Tilbage til "Motor"