Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Otto1234
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 6. jun 2020, 20:31
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af Otto1234 » 4. maj 2021, 01:17

For et år siden købte jeg en meget velholdt Skoda Fabia 1.2 TDI. Mit livs værste bilkøb !!!!!

Alle service overholdt hos vag og 185.000 km på klokken det burde ikke kunne gå galt MEN nu er alle tre dyser skiftet et hav af sensorer og følere ligeså 2 måneder på automester værksted hvor de giver op !! Nyt værksted som igen skifter dyser (meget dyrt). Partikelfilter renset og 2 dage efter jeg henter den fra værkstedet er den gal igen. Holder nu på motorvejen og kan ikke komme videre. Jeg har haft mere end 100 biler og kan selv skrue det meste men jeg har aldrig haft en mere ustabil bil. Egr også skiftet. Har brugt 45.000 kr på rep i løbet af et år. Aldrig vag produkter igen og nu skal den så tilbage på værksted igen. Værste bil nogensinde pas på med den motor

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Advarsel 1.2 tdi

Indlæg af Korreborg » 4. maj 2021, 06:17

Men hvad er problemet? Det kunne jo være at der var nogen der kunne hjælpe.
Værksteder skifter jo tit bare stumper i vildskab uden egentlig at løse problemet.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
majbom
Aktiv medlem
Indlæg: 2789
Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Midtfyn
Has thanked: 78 times
Been thanked: 152 times

Re: Advarsel 1.2 tdi

Indlæg af majbom » 4. maj 2021, 06:20

Hvad er formålet med denne tråd? At advare folk mod at købe en 1,2 TDI der har kørt næsten 200kkm?
These users thanked the author majbom for the post:
larslyn
//morten

Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Billede

Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007

knudsen
Nyt medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 27. maj 2010, 21:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 19 times

Re: Advarsel 1.2 tdi

Indlæg af knudsen » 4. maj 2021, 06:25

Og ifølge tideliger indlæg fra samme bruger er bilen er tunet og Egr er blændet måske er det ikke fremmende for bilens holdbarhed 🤔
https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic. ... 0&t=150653
These users thanked the author knudsen for the post:
perw
2023 Skoda Enyaq Coupe RS

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Advarsel 1.2 tdi

Indlæg af GaSelle » 4. maj 2021, 06:39

Man kunne vel også formode, at et uautoriseret værksted er endnu mere på "gyngende grund" og skifter stumper i blinde. Og at du skal betale for to sæt dyser lyder som svindel; enten er de gamle nogle brugte, ellers må der vel være garanti på dem.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af HansH » 4. maj 2021, 06:50

Jeg synes det er overordentligt svært at tage denne tråd særligt seriøst.

For et lille års tid siden rapporterede du issues som vakte kraftig mistanke om en elendig tuning.
Alle input og råd i den forbindelse ignorerede du tilsyneladende ?
Det fremgår i hvert fald ikke noget sted at du har foretaget dig noget i den retning. Ellers korrigér mig venligst.

At du i stedet vælger at køre videre med noget håbløst software, indtil det har lagt alle dine komponenter i graven, og derefter udråber VAG's 1.2TDI motor til at være det værste l*** der findes...
Well, der skal du nok være forberedt på at møde en lidt mere skeptisk tilgang til tingene herinde!
These users thanked the author HansH for the post (total 7):
Monze1980FlamiqjansomtvartouHr_Ravnbaconbaronenlarslyn
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

383CI
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:37
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vest for Hobro
Has thanked: 13 times
Been thanked: 4 times

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af 383CI » 4. maj 2021, 11:00

Hmm, min ene 1,2 TDIèr har klokket 650k uden at slå en skid forkert, og den har været frisket op siden 385k hvor jeg købte den.
383CI

2002 VW Lupo R3 1,2 3L Stabil til hverdag. 3,2/100km +600k km. Stabil og optimeret til små 100hk.
1968 Dodge Charger V8 383CI (6,3L) 22/100km. På lift
1969 Buick Elektra 225 cab, V8 430CI (7,0L) 20/100km. Bidrager til den globale opvarmning.

Otto1234
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 6. jun 2020, 20:31
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af Otto1234 » 4. maj 2021, 11:30

Ja selvfølgelig forventer jeg bedre holdbarhed og stabilitet som jeg også nævnte så er det den værste bil ud af virkeligt mange. Og dem som chippede den har også prøvet at genindlæse org program samme problem. Så nej jeg ignorerede ikke hvad der blev skrevet Sindsygt med røg og meget dårlig motorgang melder cylinder balance ujævn bl a. I synes måske det er normalt at bruge 45 k på en lille billig 3 cyl bil over et år ???? Jeg synes det er alt for meget og det er jo ikke overstået endnu. Det værksted som prøver nu siger de er eksperter i Skoda. Og det er da super dejligt at nogle ikke oplever problemer ville virkeligt ønske det var mig. Og med hensyn til blændet egr så er jeg helt sikker på at det er det bedste for motoren. Det har aldrig været meningen at udstødning gas skal ind i motoren igen. Den bliver solgt så hurtigt som muligt jeg kan simpelthen ikke bruge en bil som er så ustabil og dyr i drift.

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 510
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 159 times
Been thanked: 166 times

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af Mathiasen » 4. maj 2021, 11:33

Det lyder som en fejl40

Har du oplyst værkstedet om at bilen er chippet? Er den ført tilbage til original motorstyring inden dyserne blev skiftet, så de nye ikke også har kørt med den motorstyring? Hvorfor har betalt regningen på bilen før problemet er blevet løst?
Hvorfor har du ingen ide om hvad der er galt når bilen har stået på værksted i 2 måneder? Hvorfor har du givet dem lov til at skifte et hav af sensorer uden at de ved hvad der er galt?
osv osv osv

Det er vist ejeren og værkstedet der er noget galt med her og ikke motoren. Undskyld mig..
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af HansH » 4. maj 2021, 11:42

Otto1234 skrev:
4. maj 2021, 11:30
Og dem som chippede den har også prøvet at genindlæse org program samme problem
Vil det sige du kører du med ORI / uchippet software nu ?
Og med hensyn til blændet egr så er jeg helt sikker på at det er det bedste for motoren. Det har aldrig været meningen at udstødning gas skal ind i motoren igen.
Det er jeg som udgangspunkt fuldstændig enig i :)
Men!
Lige præcis omkring EGROFF er der mange historier om, at hvis ikke tuneren har styr på sit shit, så avler et dårligt EGROFF MOD problemer med regenerering og deraf partikelfilter.
Jeg siger ikke skråsikkert at det er tilfældet for dit vedkommende, for jeg kan jo kun dømme på de indicier vi kender.
Jeg siger blot at det (for mig) er nærliggende at knytte den forbindelse.

Du skriver den 06.06.2020 at bilen går uroligt og "gløderøret" lyser. De to ting siger partikelfilter! til mig.
En VCDS udlæsning ville have kunnet bakke det op, eller evt pege i en anden retning.
Da du samtidig skriver, at det opstår 2 mdr efter chipning .. så lægger det bare lidt mere brænde på mit bål, da det lyder plausibelt at en regenereringscyklus der ikke fungerer ordentligt, først giver sig udslag i sådanne symptomer noget tid efter, nemlig når bilen begynder at blive så kvalt i sin egen afføring, at den begynder at give op.

Jeg ved det er lidt en gratis omgang at sige retrospektivt, men var jeg dig - ville jeg omgående have fået rullet den chipning tilbage til ORI, da de her problemer opstår for et lille år siden.
Du skriver blot at "tilbagerulning til standard har været prøvet". Du skriver ikke hvornår det blev prøvet, og hvor længe du i givet fald kørte med ORI, eller hvad status er pt. Derfor mit indledende spørgsmål i dette indlæg.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Otto1234
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 6. jun 2020, 20:31
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af Otto1234 » 4. maj 2021, 12:05

Har naturligvis talt med dem som chippede den og de siger de har lavet et hav af dem og aldrig oplevet problemer. Den kører stadig med deres program.
Og ja det er super kedeligt at skifte værksted midt i det hele men det ene gav jo op !!! Så jeg var jo nød til at finde et andet og de starter jo mere eller mindre forfra. Men det nye værksted kan jo heller ikke finde fejlen de skiftede endnu en dyse og så 2 dage efter er den gal igen. Og ja selvfølgelig er der problemer med partikelfilter når den ryger som en sindssyg så det er renset flere gange med hydrive (tror jeg det hedder)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af HansH » 4. maj 2021, 12:14

Otto1234 skrev:
4. maj 2021, 12:05
Har naturligvis talt med dem som chippede den og de siger de har lavet et hav af dem og aldrig oplevet problemer. Den kører stadig med deres program.
Og ja selvfølgelig er der problemer med partikelfilter når den ryger som en sindssyg så det er renset flere gange med hydrive (tror jeg det hedder)
Du skriver ikke hvor længe du kørte med ORI inden du fik tuningen lagt tilbage i den igen ?

Jeg er nødt til at sige - hvis du tror, at du med Hydrive kan redde et DPF der er godt og grundigt clogged ..
Det vil være det samme som at pisse i havnen, og tro at man kan få vandstanden til at stige.
Det er min helt personlige mening om hvor meget nytte Hydrive kan gøre for dig i den forbindelse.

Jeg ville:
1) få lagt ORI software i den - hellere i går end i dag! - så du er sikker på at regen virker som det skal.
2) Krydse alle fingre, og forsøge at redde DPF med serviceregen, og så få gang i dens kørecyklus, og se om den selv kan holde skidtet fra døren.

Hvis en serviceregen ikke kan få gang i filteret, så er næste skridt at få det brændt ud ved nogen der gør i den slags, eller alternativt et nyt.
Afhængig af hvad du har lyst til at satse spareskillingerne på.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Otto1234
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 6. jun 2020, 20:31
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af Otto1234 » 4. maj 2021, 12:42

Fejl 40 meget morsomt. Det er fandme ikke meningen at man som ejer af en bil skal læse til mekaniker om aftenen nej vel ? Det er jo det man har et værksted til og jeg synes det er meget mærkeligt at nu to forskellige værksteder begge ikke kan løse problemet. Og med hensyn til div følere osv så lyder det da meget rimeligt at man prøver med det billigste først. Og at bebrejde mig for at jeg ikke ved hvad der er galt er sgu da helt på månen

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af perw » 4. maj 2021, 12:54

Hvis du chipper din bil og der kommer mærklige fejl. Så kan det sagtens hænge sammen og man kan da ikke forvente at værkstedet evt. kan finde fejlene, hvis de reelt ikke ved hvad det er software gør.

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 109 times
Been thanked: 226 times

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af mojo » 4. maj 2021, 12:56

Jeg er enig med hans i at du nok har skudt dig selv i foden ved at "spare"da da den blev chippet.
Få en Landberg fil i den og tag den derfra

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 510
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 159 times
Been thanked: 166 times

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af Mathiasen » 4. maj 2021, 13:10

Du skal ikke vide hvad der er galt, MEN du skal spørge dine mekanikere, der skal vide hvad der er galt. Hvad har de lavet? Virker det nu? Hvad gør de hvis det ikke virker?

Fortalte du dem om chipningen inden de gik igang? Jeg er ikke sikker på at et værksted ville garantere noget, fx yde garanti på nye dyser, hvis de ved der er pillet ved motorstyringen.

Det er det jeg mener med fejl40. Det er ikke et personangreb, beklager hvis det lød hårdt. Det må du undskylde.

Men de kan ikke reparere noget der fx skyldes en dårlig motorstyring.
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af Korreborg » 4. maj 2021, 13:15

Ja du står i en lorte situation, men de fleste forsøger bare at hjælpe, og har brug for mere info.

Du har fået din bil chippet ved et firma som de fleste aldrig har hørt om, men det har alligevel chippet masser af 1,2TDI, som heller ikke ligefrem er den motor der er flest af. Og har fået renset motoren med Hydrive, som mange nok også har en manglende tiltro til, altså er du lidt bagud på point fra start af. Og derfor går folk efter værkstedet.
Det virker meget til at hverken tuner eller værksted har styr på det, og at du er blevet vejledt meget dårligt.

Så hvis du nu lige tog ja hatten på, fremfor at gå Rasmus modsat på det hele, så lyt konstruktivt til hvad der bliver foreslået.
Der er x antal 1000 timers erfaring med VAG her på forum, og tit en der lige kan huske et problem fra tidligere. Så det kunne NEMT være at du fik mere hjælp her, end på et eller andet tilfældigt værksted.

Så kig på hvad HansH skriver, og tag det til efterretning.

Prøv med noget opsummering.
1. Den er chippet, dette nok forkert forkert da den har sodet af h til + at de sikkert har fucked regenereringen op.
2. Hvad er der så sket her efter? Har de rettet så den ikke soder?
3. Du begynder så at få problemer, med ujævn motorgang/fejl koder? Har du fejlene?
4. Man forsøger at rense med Hydrive (Tror ikke at der er nogen her på forum der tror på at det gør en skid. I hvert fald slet ikke på DPF). Har man ellers gjort noget ved DPF?
5. Er det den samme dysse, eller er der problemer med alle dyserne? Og hvad er det, der får dem til at skifte dyser?
6. Hvilke sensorer er skiftet?

Så lige et bud. DPF regenerere ikke, og er derfor fyldt op. Det giver fejl. Værkstedet aner ikke hvad problemet er, så de skifter sensorer i udstødningen fra en enden af. Det vil nok også gøre noget ved motoren hvis DPF er så fyldt at den ikke kan komme ordentligt af med udstødningen.

Så på bordet med al data overfor det nye værksted. Det vil alt andet lige gøre fejlsøgningen lettere.
Jeg ville starte med at få dem til at se på om den regenerere som den skal. Og gør den ikke, så i med standard software og et nyt filter, det er da i hvert fald en start.
These users thanked the author Korreborg for the post:
baconbaronen
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Otto1234
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 6. jun 2020, 20:31
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af Otto1234 » 4. maj 2021, 14:48

Jeg er meget taknemmelig for de gode råd. Hvis jeg ikke har reageret på dem betyder det ikke at jeg mener det er værdiløst tværtimod.

Men vil stadig påstå at det er noget bras når værksteder har så svært ved at regne den ud.
En lille 3 cylindret diesel burde ikke give så mange problemer. Et tankeeksperiment en minigraver har typisk en lille 3 cylindret diesel Kubota. De kører typisk 8000 timer uden et eneste problem. Ved godt at det langt fra er det samme men alligevel tankevækkende.

Når den på et tidspunkt kører igen så fjerner vi tuningen og så får i en opdatering.

Hilsen
Ulrik

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af HansH » 4. maj 2021, 14:55

Otto1234 skrev:
4. maj 2021, 14:48
Når den på et tidspunkt kører igen så fjerner vi tuningen og så får i en opdatering.
OK, tak. Det tror jeg vi er flere, der er spændte på at høre om.

Men afslutningsvis et enkelt spørgsmål:
Hvorfor har du så blind tiltro til den tuning der ligger på den ? Det forekommer på mig, at du på forhånd har frikendt den for enhver skyld.
Så derfor spørger jeg mig selv hvorfor det overhovedet ikke er på din radar at STARTE med at fjerne den tuning, og så se hvad du står med.....
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
majbom
Aktiv medlem
Indlæg: 2789
Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Midtfyn
Has thanked: 78 times
Been thanked: 152 times

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af majbom » 4. maj 2021, 14:56

Ikke at jeg ved det, men jeg kunne forestille mig at der ikke er de samme miljøkrav til entreprenørmaskiner og motorerne derfor er mere simple (og ikke tunet).

Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke vil rulle den originale software tilbage, så du ved, hvad du arbejder med på dén front.
//morten

Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Billede

Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af GaSelle » 4. maj 2021, 14:59

Otto1234 skrev:
4. maj 2021, 14:48
Jeg er meget taknemmelig for de gode råd. Hvis jeg ikke har reageret på dem betyder det ikke at jeg mener det er værdiløst tværtimod.

Men vil stadig påstå at det er noget bras når værksteder har så svært ved at regne den ud.
En lille 3 cylindret diesel burde ikke give så mange problemer. Et tankeeksperiment en minigraver har typisk en lille 3 cylindret diesel Kubota. De kører typisk 8000 timer uden et eneste problem. Ved godt at det langt fra er det samme men alligevel tankevækkende.

Når den på et tidspunkt kører igen så fjerner vi tuningen og så får i en opdatering.

Hilsen
Ulrik
Når du har fået Palles Baggårdstuning til at smide en ny software på bilen, så reagerer den ikke, som den ville gøre standard. Det kan værkstederne da ikke klandres for. Derfor reagerer bilen måske atypisk og fylder DPF op, selvom den ikke burde, og så prøver de bare fra en ende af. Som de andre er inde på, så få Landberg til at ordne softwaren, og tag den derfra. I dit sted ville jeg også aftale med værkstedet, at de ikke bare skal skifte, hvis det ikke hjælper - så bliver det hurtigt dyrt.

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 109 times
Been thanked: 226 times

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af mojo » 4. maj 2021, 15:34

De er nok også de eneste i dk som kan lave en lovlig tuning ifølge deres hjemmeside.


Chiptuning af biler er som udgangspunkt lovligt – hvis tuningen af bilen da vel at mærke overholder en række miljø- og sikkerhedsmæssige krav.

Til dels må chiptuningen ikke gå ud over sikkerheden i bilen. Det vil sige, at konstruktionen skal kunne holde til den forøgede effekt. Desuden må bilen ikke forurene unødigt, ligesom der er grænser for, hvor meget en bil må støje efter tuningen.

På grund af kravene skal en chiptunet bil synes. Ved synet har du som ejer ansvar for at dokumentere, at tuningen er lovlig. Er dette ikke muligt, eller lever køretøjet ikke op til bestemmelserne om luftforurening samt støj og sikkerhed, vil chiptuningen være ulovlig.

Når du kontakter Chip-Det med behov for chiptuning på Sjælland, er du dog altid sikret en tuning af din bil efter reglerne og den gældende lovgivning. Vi er eksperter i biler, og kvalitet, holdbarhed og ekstra power til din bil er vores topprioritet.

Du gør faktisk samfundet og din bil en tjeneste ved at vælge Chip-Det som din leverandør af chiptuning på Sjælland. Vi leverer nemlig en chiptuning, der sikrer, at bilen kører bedre, renere og længere – til gavn for både køreglæden og miljøet. Du får en høj kvalitet, og på grund af de seneste teknologier kan vi tilbyde chiptuning på Sjælland til en udsøgt pris.

Avatar
Nyt medlem
Indlæg: 294
Tilmeldt: 18. aug 2020, 08:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 81 times

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af Avatar » 4. maj 2021, 15:45

Hvis den der 1,2 TDi er en common rail motor (f.eks. motorkode CFWA) er udgangspunket en lortemotor!

Husker jeg korrekt er motor management systemet til dén motor lavet af Delphi. I mange år kunne der ikke tunes på platformen. Jeg tænker tunerne ikke lægge mange kræfter i at få indgående kendskab til den platform og opnå et godt resultat.

Så man starter med en lortemotor og 'tuner' på noget 'ukendt'.


Gæt selv på resultatet.....


Standardfil!



Og Kuno's signatur siger han stadig har den der ikke-eksisterende Kuga-model med en 2,5 liters ECOBoost...

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af HansH » 4. maj 2021, 15:47

Avatar skrev:
4. maj 2021, 15:45
Og Kuno's signatur siger han stadig har den der ikke-eksisterende Kuga-model med en 2,5 liters ECOBoost...
Hvad i alverden snakker du om ??
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
larslynMinaldo
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 290 times
Been thanked: 486 times

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af superbeszzz » 4. maj 2021, 18:23

HansH skrev:
4. maj 2021, 15:47
Avatar skrev:
4. maj 2021, 15:45
Og Kuno's signatur siger han stadig har den der ikke-eksisterende Kuga-model med en 2,5 liters ECOBoost...
Hvad i alverden snakker du om ??
Så er der vm i randomness - stakkels Kuno
These users thanked the author superbeszzz for the post:
Minaldo
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 109 times
Been thanked: 226 times

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af mojo » 4. maj 2021, 18:27

Så skulle Kuno måske få ændret sin signatur.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af GaSelle » 4. maj 2021, 18:39

HansH skrev:
4. maj 2021, 15:47
Avatar skrev:
4. maj 2021, 15:45
Og Kuno's signatur siger han stadig har den der ikke-eksisterende Kuga-model med en 2,5 liters ECOBoost...
Hvad i alverden snakker du om ??
ECOBoost er Fordsk for TSI, altså turbo. En Kuga Hybrid har ikke turbo, så det er nok det, der prikkes til ;)

Brugeravatar
majbom
Aktiv medlem
Indlæg: 2789
Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Midtfyn
Has thanked: 78 times
Been thanked: 152 times

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af majbom » 4. maj 2021, 18:49

Men hvad har Kunos signatur med denne tråd at gøre?
These users thanked the author majbom for the post:
HansH
//morten

Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Billede

Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 109 times
Been thanked: 226 times

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af mojo » 4. maj 2021, 18:53

Som jeg ser det har Kuno slet ingen signatur Billede
Hverken den ene eller anden Kuno på forummet.
Edit..det har han så
Svaret passer så bedre i denne tråd
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app
.Billede


Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Advarsel mod køb af 1.2 TDI

Indlæg af Charlimike » 4. maj 2021, 20:51

Så vidt jeg ved opdaterede man også 1.2 tdi ifm diesel skandalen. På 1.6 tdi betød det tragt og ny “lorte” sw. Jeg går ikke ud fra at bilen er downgradet til den sw fra før skandale, og så lavet tuning på den basis. Den nye sw skulle være hård ved dysser og egr.

Ps. Firmaet chip-det skal man holde sig langt fra.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Besvar

Tilbage til "Motor"