Jeg har en formodning om vakuum pumpen til wastegateen på turboen (aktivatoren) er årsag til motoren driller nogen gange. Hvis man presser motoren for hårdt når den er drifts varm er det som om den mister alt turbotryk, somme tider er det ikke helt så slemt og der er stadig lidt træk.
Jeg har læst en del om det her på siden og har set en gut på YouTube med samme problem som mig og han skifter aktivatoren til en ny fra nogen i Tjekkiet tror jeg nok. Jeg har været i kontakt med dem og de skal bruge activator partnr, er der nogen der kan hjælpe med det?
Skoda 1.4 tsi 2011 hvilken turbo?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 2. mar 2013, 11:55
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Skoda 1.4 tsi 2011 hvilken turbo?
Golf II 1,8 DIGIFANT all wheel drive aka Syncro SOLGT Skoda SuperB 1.4 Combi
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13248
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Skoda 1.4 tsi 2011 hvilken turbo?
Hmm... den vakuumdåse, arm, turbo og hele pivetøjet er jo bygget sammen med udstødningsmanifolden i én stor komponent.
Jeg fik det skiftet til en renoveret på vores, fordi den gjorde det samme som du beskriver.
Skvulpende acceleration, og nogen gange - når armen satte sig fast i åben stilling i længere tid - og alt trykket dermed fes ud til gråspurvene, havde den mindre kræfter end en 2CV ..
Jeg fik det skiftet til en renoveret på vores, fordi den gjorde det samme som du beskriver.
Skvulpende acceleration, og nogen gange - når armen satte sig fast i åben stilling i længere tid - og alt trykket dermed fes ud til gråspurvene, havde den mindre kræfter end en 2CV ..
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 2. mar 2013, 11:55
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Skoda 1.4 tsi 2011 hvilken turbo?
Ja og nej, den er jo boltet fast og armen sidder med en låseclips som det ses på billedet. Så den kan skiftes. Men hvad måtte du så betale for en renovering og hvem gjorde det?
Golf II 1,8 DIGIFANT all wheel drive aka Syncro SOLGT Skoda SuperB 1.4 Combi
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13248
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Skoda 1.4 tsi 2011 hvilken turbo?
Tja, altså - jeg købte jo en total ombytter (renoveret) af hele den "klump" du ser på mit billede.
Hvor meget de der renoverede rent faktisk havde genbrugt, og hvor meget der var byttet til nyt ... skal jeg ikke kunne sige.
Men det er jo egentlig også lige meget for mig som kunde. Jeg køber en renoveret del, og så giver de garantien på den ... og så hænger de på det, hvis der kommer noget i den garantiperiode.
Jeg fik lavet operationen hos det lokale Automester værksted, i mit tilfælde Taulov Autoværksted.
Det kostede 8.000 tilbage i 2017. Det dækkede både stumper og arbejdslønnen for af- og påmontering.
Da det jo netop var en renovering/ombytter, indebar det at de beholdte min gamle manifold+turbo, som så blev sendt til deres leverandør, og formodentlig istandsat til at blive puttet i en anden bil...
Hvem deres underleverandør er, som står for renoveringen, ved jeg ikke.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13248
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Skoda 1.4 tsi 2011 hvilken turbo?
Men .. for at komme tilbage til dit oprindelige spørgsmål ang. partno....
Som allerede beskrevet sælger Skoda det kun som én samlet enhed, og derfor har de enkelte stumper ikke separate partnumre.
Hele originalenheden hedder 03C 145 702 L ... hvis det hjælper.
En ny koster godt 17.000 hos dansk aut. forhandler.
Som allerede beskrevet sælger Skoda det kun som én samlet enhed, og derfor har de enkelte stumper ikke separate partnumre.
Hele originalenheden hedder 03C 145 702 L ... hvis det hjælper.
En ny koster godt 17.000 hos dansk aut. forhandler.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 2. mar 2013, 11:55
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Skoda 1.4 tsi 2011 hvilken turbo?
Tak for hjælpen, jeg håber det er nok til de kan finde ud af det
Golf II 1,8 DIGIFANT all wheel drive aka Syncro SOLGT Skoda SuperB 1.4 Combi
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 2. mar 2013, 11:55
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Skoda 1.4 tsi 2011 hvilken turbo?
Så er der lidt nyt og godt nyt til andre måske. Har fundet en gut 14km fra hvor jeg bor ( Give turbomotor.dk ) der har vakumdåsen på lager og kender alt til problemet. 473.75kr
- Vedhæftede filer
-
- 20210625_145631.jpg (86.54 KiB) Vist 152 gange
Golf II 1,8 DIGIFANT all wheel drive aka Syncro SOLGT Skoda SuperB 1.4 Combi