Skoda 1.4 tsi 2011 hvilken turbo?

Besvar
John B
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 2. mar 2013, 11:55
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Skoda 1.4 tsi 2011 hvilken turbo?

Indlæg af John B » 26. maj 2021, 20:02

Jeg har en formodning om vakuum pumpen til wastegateen på turboen (aktivatoren) er årsag til motoren driller nogen gange. Hvis man presser motoren for hårdt når den er drifts varm er det som om den mister alt turbotryk, somme tider er det ikke helt så slemt og der er stadig lidt træk.

Jeg har læst en del om det her på siden og har set en gut på YouTube med samme problem som mig og han skifter aktivatoren til en ny fra nogen i Tjekkiet tror jeg nok. Jeg har været i kontakt med dem og de skal bruge activator partnr, er der nogen der kan hjælpe med det?
Golf II 1,8 DIGIFANT all wheel drive aka Syncro SOLGT :shock: Skoda SuperB 1.4 Combi

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Skoda 1.4 tsi 2011 hvilken turbo?

Indlæg af HansH » 26. maj 2021, 21:55

Hmm... den vakuumdåse, arm, turbo og hele pivetøjet er jo bygget sammen med udstødningsmanifolden i én stor komponent.

Jeg fik det skiftet til en renoveret på vores, fordi den gjorde det samme som du beskriver.
Skvulpende acceleration, og nogen gange - når armen satte sig fast i åben stilling i længere tid - og alt trykket dermed fes ud til gråspurvene, havde den mindre kræfter end en 2CV .. :D

IMAG1565.jpg
IMAG1565.jpg (183.38 KiB) Vist 335 gange
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

John B
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 2. mar 2013, 11:55
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Skoda 1.4 tsi 2011 hvilken turbo?

Indlæg af John B » 2. jun 2021, 08:52

HansH skrev:
26. maj 2021, 21:55
Hmm... den vakuumdåse, arm, turbo og hele pivetøjet er jo bygget sammen med udstødningsmanifolden i én stor komponent.


IMAG1565.jpg
Ja og nej, den er jo boltet fast og armen sidder med en låseclips som det ses på billedet. Så den kan skiftes. Men hvad måtte du så betale for en renovering og hvem gjorde det?
Golf II 1,8 DIGIFANT all wheel drive aka Syncro SOLGT :shock: Skoda SuperB 1.4 Combi

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Skoda 1.4 tsi 2011 hvilken turbo?

Indlæg af HansH » 2. jun 2021, 09:08

John B skrev:
2. jun 2021, 08:52
Ja og nej, den er jo boltet fast og armen sidder med en låseclips som det ses på billedet. Så den kan skiftes. Men hvad måtte du så betale for en renovering og hvem gjorde det?
Tja, altså - jeg købte jo en total ombytter (renoveret) af hele den "klump" du ser på mit billede.
Hvor meget de der renoverede rent faktisk havde genbrugt, og hvor meget der var byttet til nyt ... skal jeg ikke kunne sige.
Men det er jo egentlig også lige meget for mig som kunde. Jeg køber en renoveret del, og så giver de garantien på den ... og så hænger de på det, hvis der kommer noget i den garantiperiode.

Jeg fik lavet operationen hos det lokale Automester værksted, i mit tilfælde Taulov Autoværksted.
Det kostede 8.000 tilbage i 2017. Det dækkede både stumper og arbejdslønnen for af- og påmontering.

Da det jo netop var en renovering/ombytter, indebar det at de beholdte min gamle manifold+turbo, som så blev sendt til deres leverandør, og formodentlig istandsat til at blive puttet i en anden bil...
Hvem deres underleverandør er, som står for renoveringen, ved jeg ikke.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Skoda 1.4 tsi 2011 hvilken turbo?

Indlæg af HansH » 2. jun 2021, 09:31

Men .. for at komme tilbage til dit oprindelige spørgsmål ang. partno....
Som allerede beskrevet sælger Skoda det kun som én samlet enhed, og derfor har de enkelte stumper ikke separate partnumre.
Hele originalenheden hedder 03C 145 702 L ... hvis det hjælper.
En ny koster godt 17.000 hos dansk aut. forhandler.

Snap17.jpg
Snap17.jpg (90.03 KiB) Vist 259 gange
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

John B
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 2. mar 2013, 11:55
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Skoda 1.4 tsi 2011 hvilken turbo?

Indlæg af John B » 4. jun 2021, 19:34

Tak for hjælpen, jeg håber det er nok til de kan finde ud af det 👍
Golf II 1,8 DIGIFANT all wheel drive aka Syncro SOLGT :shock: Skoda SuperB 1.4 Combi

John B
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 2. mar 2013, 11:55
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Skoda 1.4 tsi 2011 hvilken turbo?

Indlæg af John B » 25. jun 2021, 14:17

BilledeSå er der lidt nyt og godt nyt til andre måske. Har fundet en gut 14km fra hvor jeg bor 😱 ( Give turbomotor.dk ) der har vakumdåsen på lager og kender alt til problemet. 473.75kr 😎
Vedhæftede filer
20210625_145631.jpg
20210625_145631.jpg (86.54 KiB) Vist 135 gange
These users thanked the author John B for the post:
HansH
Golf II 1,8 DIGIFANT all wheel drive aka Syncro SOLGT :shock: Skoda SuperB 1.4 Combi

Besvar

Tilbage til "Motor"