indsprøjtning dyse

Besvar
Mariusboos
Nyt medlem
Indlæg: 123
Tilmeldt: 5. sep 2013, 07:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

indsprøjtning dyse

Indlæg af Mariusboos » 28. maj 2021, 21:56

hej hvad er deres erfaringen med dyser vw 1,6 tdi cay. er den dyse færdig uden reparation mulighed og hvor kan man købe noget nyt eller brugt som er godt.
Vedhæftede filer
dyse utæt.jpg
dyse utæt.jpg (96.44 KiB) Vist 714 gange

johannes
Aktiv medlem
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: lidt syd for ålborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 24 times

Re: indsprøjtning dyse

Indlæg af johannes » 28. maj 2021, 23:00

Den ser lidt utæt ud har du prøvet om den kan spændes for der er ikke nogen i Danmark der hverken kan reparere eller afprøve den . jeg havde også en der skulle skiftes og spurgte hos VW her kunne jeg købe en ny til ca. 7400 hvad jeg synes var lidt rigelig så endte med at købe 4 renoverede på Ebay
These users thanked the author johannes for the post:
Mariusboos

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: indsprøjtning dyse

Indlæg af Senz » 28. maj 2021, 23:41

johannes skrev:
28. maj 2021, 23:00
Den ser lidt utæt ud har du prøvet om den kan spændes for der er ikke nogen i Danmark der hverken kan reparere eller afprøve den . jeg havde også en der skulle skiftes og spurgte hos VW her kunne jeg købe en ny til ca. 7400 hvad jeg synes var lidt rigelig så endte med at købe 4 renoverede på Ebay
Jo Nordjysk diesel og BG service center kan teste dem, og faktisk kan de også lave ombytter, Men desværre så har man oplevet at de spoler der er i de gamle ofte går i stykker og derfor er de stoppet med at lave ombytnings dyser med dem.

Mariusboos
Nyt medlem
Indlæg: 123
Tilmeldt: 5. sep 2013, 07:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: indsprøjtning dyse

Indlæg af Mariusboos » 28. maj 2021, 23:51

hvad er erfaring med dem fra eBay og er der noget link til?
hvor manke kilometer kan det repareret dyser holder til ca.

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: indsprøjtning dyse

Indlæg af Senz » 29. maj 2021, 00:07

Mariusboos skrev:
28. maj 2021, 23:51
hvad er erfaring med dem fra eBay og er der noget link til?
hvor manke kilometer kan det repareret dyser holder til ca.
Jeg har arbejdet ved BG service center, danmarks større diesel center, og vi har oplevet flere som synes dyser er dyre,
Og ja de er rokker dyre :( hvor de har fået en pris der efter går de på ebay og køber 4 dyser for 1 dyses pris,
Hvor de derefter ringer og fortæller at deres bil køre dårligt, hvor vi så har fundet ud af de dyser var defekte,

Ofte vil man opleve at selv om der står VDO osv, så er det med uoriginale dele, hvilken kan skabe problemer,

Men lige meget hvad så er de dyser i de motor bare de dårligste dyser på market, vi solgte tons af dem,
Og da vi fik maskinen til at teste dem håbede de på at vi kunne lave ombytter, men der kom så mange tilbage at man gik tilbage til helt nye dyser. pga. at spolen var dårlig, og den kan ikke købes.

Men nogen har sikkert ikke oplevet problemer med dyser fra Ebay, men når jeg kender netto prisen på en dyse ved VDO er og hvad en dyse hos ebay kan koste, så siger jeg nej tak.

Du kan prøve at ringe til Ketner og forhøre dem de giver ofte nogen skarpe priser, de er nemme at skifte.

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 177 times

Re: indsprøjtning dyse

Indlæg af styker » 29. maj 2021, 19:47

Ellers så kan man jo også købe spritnye på ebay, man kan jo få 4 nye til ca samme pris.
https://www.ebay.de/itm/143041567537?ep ... ition=1000
Man skal bare være obs på nogle sælger renoverede som nye, men dem i linket står der nagelneu.
Ved de renoverede vil de som regel også have de gamle retur.

johannes
Aktiv medlem
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: lidt syd for ålborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 24 times

Re: indsprøjtning dyse

Indlæg af johannes » 30. maj 2021, 16:40

Nummeret stå oven på dysen feks. dem jeg skulle bruge til min havde nr. 03l130277b og det bruger man til at søge med på ebay thansen autodoc eller google. Jeg kørte ca. et halvt så gik den ene i stykker den fik jeg byttet hvor jeg købte den og nu har de ca. kørt 100000

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

Re: indsprøjtning dyse

Indlæg af vartaz » 30. maj 2021, 18:07

Senz skrev:
29. maj 2021, 00:07
Mariusboos skrev:
28. maj 2021, 23:51
hvad er erfaring med dem fra eBay og er der noget link til?
hvor manke kilometer kan det repareret dyser holder til ca.
Jeg har arbejdet ved BG service center, danmarks større diesel center, og vi har oplevet flere som synes dyser er dyre,
Og ja de er rokker dyre :( hvor de har fået en pris der efter går de på ebay og køber 4 dyser for 1 dyses pris,
Hvor de derefter ringer og fortæller at deres bil køre dårligt, hvor vi så har fundet ud af de dyser var defekte,

Ofte vil man opleve at selv om der står VDO osv, så er det med uoriginale dele, hvilken kan skabe problemer,

Men lige meget hvad så er de dyser i de motor bare de dårligste dyser på market, vi solgte tons af dem,
Og da vi fik maskinen til at teste dem håbede de på at vi kunne lave ombytter, men der kom så mange tilbage at man gik tilbage til helt nye dyser. pga. at spolen var dårlig, og den kan ikke købes.

Men nogen har sikkert ikke oplevet problemer med dyser fra Ebay, men når jeg kender netto prisen på en dyse ved VDO er og hvad en dyse hos ebay kan koste, så siger jeg nej tak.

Du kan prøve at ringe til Ketner og forhøre dem de giver ofte nogen skarpe priser, de er nemme at skifte.
Der er ikke spole i de dyser. Men et piezo element.... Spoler er PD hardware

johannes
Aktiv medlem
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: lidt syd for ålborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 24 times

Re: indsprøjtning dyse

Indlæg af johannes » 8. jun 2021, 20:54

jeg fandt dyserne på ebay og firmaet hed eps-turbo.de

Besvar

Tilbage til "Motor"