2007 Passat 2.0 TDI B6C3 intercooler spørgsmål

Besvar
signob
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 10. apr 2021, 08:03
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

2007 Passat 2.0 TDI B6C3 intercooler spørgsmål

Indlæg af signob » 17. jun 2021, 08:32

Hej jeg har et spørgsmål omkring Intercooler systemet på min Passat.
Først er det et Luft til Luft system ?
Eller er det et Vand til Luft system?
Ville det gøre en forskel hvis man retter alle de skarpe bøjninger ud så der kommer et mere direkte luft flow.

Hvis det er et Luft til Luft System.
Ville det være muligt at lave det om til Vand til Luft

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 510
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 159 times
Been thanked: 166 times

Re: 2007 Passat 2.0 TDI B6C3 intercooler spørgsmål

Indlæg af Mathiasen » 17. jun 2021, 10:24

Det er luft til luft.

Dit vand er jo 90 grader? Det vil da alt andet lige køle mindre end den omgivende luft. Hvad vil du opnå?
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 998
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 152 times

Re: 2007 Passat 2.0 TDI B6C3 intercooler spørgsmål

Indlæg af Tor Morrison » 17. jun 2021, 11:20

Mathiasen skrev:
17. jun 2021, 10:24
Det er luft til luft.

Dit vand er jo 90 grader? Det vil da alt andet lige køle mindre end den omgivende luft. Hvad vil du opnå?
En luft til vand intercooler bruger ikke kølevandet fra motoren til køling. Det er et separat system.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 510
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 159 times
Been thanked: 166 times

Re: 2007 Passat 2.0 TDI B6C3 intercooler spørgsmål

Indlæg af Mathiasen » 17. jun 2021, 13:15

Det seperate system skal vel også køles af luften.. medmindre man bygger kølekompressor på. Og det lyder lidt for avanceret at bygge på en Passat fra 2007.

Igen, hvad er det trådstarter vil opnå? :) Er bilen tunet så hårdt at det kræver en stor ombygning, eller er det bare lidt hjemmefuskeri? For så vil en lidt større intercooler nok være det bedste sted at starte.
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 998
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 152 times

Re: 2007 Passat 2.0 TDI B6C3 intercooler spørgsmål

Indlæg af Tor Morrison » 17. jun 2021, 13:46

Mathiasen skrev:
17. jun 2021, 13:15
Det seperate system skal vel også køles af luften.. medmindre man bygger kølekompressor på. Og det lyder lidt for avanceret at bygge på en Passat fra 2007.

Igen, hvad er det trådstarter vil opnå? :) Er bilen tunet så hårdt at det kræver en stor ombygning, eller er det bare lidt hjemmefuskeri? For så vil en lidt større intercooler nok være det bedste sted at starte.
Ja vandet skal køles af luften. Er enig i at en ombygning ikke giver meget mening.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

signob
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 10. apr 2021, 08:03
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Re: 2007 Passat 2.0 TDI B6C3 intercooler spørgsmål

Indlæg af signob » 17. jun 2021, 16:16

Det var Bare af ren nysgerrighed og undren.
Nok mest fordi jeg følger Mange Drag raceres.
der har Vand til luft Intercooler.

Man tak for jeres svar

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 510
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 159 times
Been thanked: 166 times

Re: 2007 Passat 2.0 TDI B6C3 intercooler spørgsmål

Indlæg af Mathiasen » 18. jun 2021, 06:02

Gunden til de har det, er at et race er meget hurtigt overstået, og en vand til luft intercooler er mere effektiv på den korte bane. Vandet når simpelthen ikke at blive varmt inden det hele er overstået.
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

Besvar

Tilbage til "Motor"