Rødt termometer Vs. Uoriginale oliefilter

Besvar
Michel78
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 30. sep 2018, 21:56
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Rødt termometer Vs. Uoriginale oliefilter

Indlæg af Michel78 » 11. jul 2021, 14:58

Hejsa, Jeg har tidligere oplevet at min “røde termometer alarm” lyser i min Vw 1,4 Tsi (Sharan) fra 2011. Den målte 90 grader, så der burde ikke være problemer. Jeg slukkede motoren og kunne køre videre uden problemer. Her fik jeg oplyst af mit værkstedet at det var forbi der skulle original oliefilter i. Det kom der og problemet forsvandt.

Det værksted er nu konkurs og jeg brugte en andet til service denne gang. Igen er der brugt uoriginal oliefilter (jeg havde sku glemt det) og problem er tilbage. - men giver dette mening for nogen? Hvordan påvirket er oliefilter temperaturer måleren ?

Generelt virket modellen følsom over for uoriginal dele, har også tidligere haft problemer med en luftmassemåler.

IMoeller
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 19. jul 2010, 10:55
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Rødt termometer Vs. Uoriginale oliefilter

Indlæg af IMoeller » 17. jul 2021, 16:13

Det lyder som vrøvl.

Nu skriver du rødt termometer. Går ud fra det er kølevand? Uanset olie temp eller vand temp ville mistænke føleren
- Har VCDS og AutoCom/delti, ODIS, samt Elsa og Etka

Besvar

Tilbage til "Motor"