Golf 7 1,4 tsi Sætter ud.

Besvar
Moesgaard2
Helt nyt medlem
Indlæg: 43
Tilmeldt: 24. feb 2013, 20:06
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Golf 7 1,4 tsi Sætter ud.

Indlæg af Moesgaard2 » 5. sep 2021, 15:17

Hej

Jeg er ved at få grå hår af min forholdsvis ny indkøbte golf 7.

Den sætter ud ved fuld acceleration.

Jeg har fået skiftet tændspoler (original bosch), tændrør (original bosch ) også har jeg fået renset ventilerne.

Men den sætter stadig ud når den for noget og leve af :(

Den er chippet og dsg opdateret oppe ved Landberg for 3000 km siden.
Spoler og tændrør er skiftet for 2000 km siden.
Ventiler er renset for 100 km siden.

Har i nogen bud på mit problem? :)
Vh Søren

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Golf 7 1,4 tsi Sætter ud.

Indlæg af HansH » 5. sep 2021, 16:18

Du skriver ikke om den er begyndt på det efter chipningen, men...

For mig ville det totalt oplagte skridt at tage, være at rulle chipningen tilbage ... dvs på med standard sw igen.
Og se som den så stadig sætter ud .. eller om det løser problemet.
Så har du noget at gå med.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Golf 7 1,4 tsi Sætter ud.

Indlæg af Anders D » 5. sep 2021, 17:00

Den gode problemløser kigger naturligvis på ændringer, som Hans ganske intuitivt henviser til, når man skal lave en analyse (som betyder nedbryd noget ukendt i dele). Rul ændringer tilbage.

Men.

Måske har det hævede ladetryk, mere aggressive tændingstidspunkt og benzintryk, eksponeret et problem, der faktisk bare tidligere gemte sig under grænseværdierne?

I dette tilfælde bør en hyldevaretuning ikke give udsættere. Alle mine turboladede biler gennem tiden, har ikke givet anledning til forbrændingsudsættere efter tuning. De ting Landberg laver er inden for rimelighedens grænser. Jeg antager i det følgende at du ikke har fået lavet noget specielt hvor der skulle være risici forklaret fra Landbergs side.

Jeg ville i stedet anbefale at gemme alle fejlkoder, lave en nulstilling af alle fejl i lageret, genskabe symptomet og lave en ny fejlkodeudlæsning. Derefter kigge hvad der er tilbage og derefter kan vi diskutere mulige årsager 🙋😀

Derudover er det væsentligt at høre, i hvilken sammenhæng det opstår:

På semikold motor, kun på varm eller begge dele?
Periodisk?
Sporadisk?
I alle gear?
På alle oktan benzin?

Uden at mærke symptomet, på egen krop, syn og hørelse, er det umuligt at sige, om vi har med forbrændingsudsættere baseret på manglende benzin eller tænding at gøre.

Håber at høre hvad du har tænkte dig at gøre på baggrund af dette feedback 👍

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Golf 7 1,4 tsi Sætter ud.

Indlæg af GranTurismo » 6. sep 2021, 15:43

Prøv at få undersøgt turboens VNT, inden du får lagt en standardfil ind igen. Jeg tænker at det kan være den der driller. Det er et velkendt problem - ikke kun på 1,4 TSI
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 998
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 152 times

Re: Golf 7 1,4 tsi Sætter ud.

Indlæg af Tor Morrison » 6. sep 2021, 18:14

GranTurismo skrev:
6. sep 2021, 15:43
Prøv at få undersøgt turboens VNT, inden du får lagt en standardfil ind igen. Jeg tænker at det kan være den der driller. Det er et velkendt problem - ikke kun på 1,4 TSI
Jeg tror ikke den turbo har VNT.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Golf 7 1,4 tsi Sætter ud.

Indlæg af Anders D » 6. sep 2021, 20:10

Jeg tror @GranTurismo henviser til turboladerens (elektronisk) akutuerede wastegate.

Alternativt kan der være, at den blæser blowoff ventilen op, pga. det højere ladetryk. Men igen, det er spekulationer og trådstarter kalder symptomet udsættere. Måske mener han at den virker til at svinge op og ned i moment, hvem ved?

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 998
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 152 times

Re: Golf 7 1,4 tsi Sætter ud.

Indlæg af Tor Morrison » 6. sep 2021, 21:49

Anders D skrev:
6. sep 2021, 20:10
Jeg tror @GranTurismo henviser til turboladerens (elektronisk) akutuerede wastegate.
Måske, men det har intet med VNT at gøre. En turbo med VNT har ingen wastegate. Det er to forskellige principper til regulering af trykket.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Golf 7 1,4 tsi Sætter ud.

Indlæg af GranTurismo » 8. sep 2021, 12:34

Anders D skrev:
6. sep 2021, 20:10
Jeg tror @GranTurismo henviser til turboladerens (elektronisk) akutuerede wastegate.

Alternativt kan der være, at den blæser blowoff ventilen op, pga. det højere ladetryk. Men igen, det er spekulationer og trådstarter kalder symptomet udsættere. Måske mener han at den virker til at svinge op og ned i moment, hvem ved?
Ja det er regulering af turbotrykket jeg mener. Jeg ved heller ikke om den turbo har VNT eller traditionel wastegate.

Jeg har selv oplevet lignende symptomer - også med standardfil. Så jeg tror ikke blowoff er problemet.

De gange jeg har oplevet det på min, føles det som om motoren svinger i effekt - 75 Hk... 150 Hk... 75 Hk.. 150 Hk.

Det sker ikke i et bestemt omdrejningsområde og det sker kun ved fuld gas. Det sker kun en gang imellem. Det er mit indtryk at det sker hyppigere når motoren er varmere en driftsvarm - altså hyppigere ved olietemperatur på 100+ grader end ved 80.

Jeg har også prøvet at skifte tændrør...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "Motor"