Hej
Jeg er ved at få grå hår af min forholdsvis ny indkøbte golf 7.
Den sætter ud ved fuld acceleration.
Jeg har fået skiftet tændspoler (original bosch), tændrør (original bosch ) også har jeg fået renset ventilerne.
Men den sætter stadig ud når den for noget og leve af
Den er chippet og dsg opdateret oppe ved Landberg for 3000 km siden.
Spoler og tændrør er skiftet for 2000 km siden.
Ventiler er renset for 100 km siden.
Har i nogen bud på mit problem?
Vh Søren
Golf 7 1,4 tsi Sætter ud.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 43
- Tilmeldt: 24. feb 2013, 20:06
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13175
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3171 times
- Been thanked: 4489 times
Re: Golf 7 1,4 tsi Sætter ud.
Du skriver ikke om den er begyndt på det efter chipningen, men...
For mig ville det totalt oplagte skridt at tage, være at rulle chipningen tilbage ... dvs på med standard sw igen.
Og se som den så stadig sætter ud .. eller om det løser problemet.
Så har du noget at gå med.
For mig ville det totalt oplagte skridt at tage, være at rulle chipningen tilbage ... dvs på med standard sw igen.
Og se som den så stadig sætter ud .. eller om det løser problemet.
Så har du noget at gå med.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: Golf 7 1,4 tsi Sætter ud.
Den gode problemløser kigger naturligvis på ændringer, som Hans ganske intuitivt henviser til, når man skal lave en analyse (som betyder nedbryd noget ukendt i dele). Rul ændringer tilbage.
Men.
Måske har det hævede ladetryk, mere aggressive tændingstidspunkt og benzintryk, eksponeret et problem, der faktisk bare tidligere gemte sig under grænseværdierne?
I dette tilfælde bør en hyldevaretuning ikke give udsættere. Alle mine turboladede biler gennem tiden, har ikke givet anledning til forbrændingsudsættere efter tuning. De ting Landberg laver er inden for rimelighedens grænser. Jeg antager i det følgende at du ikke har fået lavet noget specielt hvor der skulle være risici forklaret fra Landbergs side.
Jeg ville i stedet anbefale at gemme alle fejlkoder, lave en nulstilling af alle fejl i lageret, genskabe symptomet og lave en ny fejlkodeudlæsning. Derefter kigge hvad der er tilbage og derefter kan vi diskutere mulige årsager
Derudover er det væsentligt at høre, i hvilken sammenhæng det opstår:
På semikold motor, kun på varm eller begge dele?
Periodisk?
Sporadisk?
I alle gear?
På alle oktan benzin?
Uden at mærke symptomet, på egen krop, syn og hørelse, er det umuligt at sige, om vi har med forbrændingsudsættere baseret på manglende benzin eller tænding at gøre.
Håber at høre hvad du har tænkte dig at gøre på baggrund af dette feedback
Men.
Måske har det hævede ladetryk, mere aggressive tændingstidspunkt og benzintryk, eksponeret et problem, der faktisk bare tidligere gemte sig under grænseværdierne?
I dette tilfælde bør en hyldevaretuning ikke give udsættere. Alle mine turboladede biler gennem tiden, har ikke givet anledning til forbrændingsudsættere efter tuning. De ting Landberg laver er inden for rimelighedens grænser. Jeg antager i det følgende at du ikke har fået lavet noget specielt hvor der skulle være risici forklaret fra Landbergs side.
Jeg ville i stedet anbefale at gemme alle fejlkoder, lave en nulstilling af alle fejl i lageret, genskabe symptomet og lave en ny fejlkodeudlæsning. Derefter kigge hvad der er tilbage og derefter kan vi diskutere mulige årsager
Derudover er det væsentligt at høre, i hvilken sammenhæng det opstår:
På semikold motor, kun på varm eller begge dele?
Periodisk?
Sporadisk?
I alle gear?
På alle oktan benzin?
Uden at mærke symptomet, på egen krop, syn og hørelse, er det umuligt at sige, om vi har med forbrændingsudsættere baseret på manglende benzin eller tænding at gøre.
Håber at høre hvad du har tænkte dig at gøre på baggrund af dette feedback
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5564
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 368 times
Re: Golf 7 1,4 tsi Sætter ud.
Prøv at få undersøgt turboens VNT, inden du får lagt en standardfil ind igen. Jeg tænker at det kan være den der driller. Det er et velkendt problem - ikke kun på 1,4 TSI
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 998
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 152 times
Re: Golf 7 1,4 tsi Sætter ud.
Jeg tror ikke den turbo har VNT.GranTurismo skrev: ↑6. sep 2021, 15:43Prøv at få undersøgt turboens VNT, inden du får lagt en standardfil ind igen. Jeg tænker at det kan være den der driller. Det er et velkendt problem - ikke kun på 1,4 TSI
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: Golf 7 1,4 tsi Sætter ud.
Jeg tror @GranTurismo henviser til turboladerens (elektronisk) akutuerede wastegate.
Alternativt kan der være, at den blæser blowoff ventilen op, pga. det højere ladetryk. Men igen, det er spekulationer og trådstarter kalder symptomet udsættere. Måske mener han at den virker til at svinge op og ned i moment, hvem ved?
Alternativt kan der være, at den blæser blowoff ventilen op, pga. det højere ladetryk. Men igen, det er spekulationer og trådstarter kalder symptomet udsættere. Måske mener han at den virker til at svinge op og ned i moment, hvem ved?
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 998
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 152 times
Re: Golf 7 1,4 tsi Sætter ud.
Måske, men det har intet med VNT at gøre. En turbo med VNT har ingen wastegate. Det er to forskellige principper til regulering af trykket.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5564
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 368 times
Re: Golf 7 1,4 tsi Sætter ud.
Ja det er regulering af turbotrykket jeg mener. Jeg ved heller ikke om den turbo har VNT eller traditionel wastegate.Anders D skrev: ↑6. sep 2021, 20:10Jeg tror @GranTurismo henviser til turboladerens (elektronisk) akutuerede wastegate.
Alternativt kan der være, at den blæser blowoff ventilen op, pga. det højere ladetryk. Men igen, det er spekulationer og trådstarter kalder symptomet udsættere. Måske mener han at den virker til at svinge op og ned i moment, hvem ved?
Jeg har selv oplevet lignende symptomer - også med standardfil. Så jeg tror ikke blowoff er problemet.
De gange jeg har oplevet det på min, føles det som om motoren svinger i effekt - 75 Hk... 150 Hk... 75 Hk.. 150 Hk.
Det sker ikke i et bestemt omdrejningsområde og det sker kun ved fuld gas. Det sker kun en gang imellem. Det er mit indtryk at det sker hyppigere når motoren er varmere en driftsvarm - altså hyppigere ved olietemperatur på 100+ grader end ved 80.
Jeg har også prøvet at skifte tændrør...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system