Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Besvar
Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af GaSelle » 13. feb 2022, 23:35

Det er jo altid spændende at køre gamle biler. Den ellers så fine Golf, der agerer bil nr. 2, har nykker.

Bilen er en Golf 6 2.0 TDI med CFHC motor, kørt 224.000km. Har kørt med dieselgate-software i ca. 100.000km, det er nu rullet tilbage. Der er lige skiftet gløderør/brændstoffilter og ellers "stort service".

Den starter helt perfekt, når den er kold og går perlende rent - lige indtil man begynder at køre. Når man når 1800-2000 o/min sætter den ud, ryster og ryger. Det gør den en kilometer eller to, og så kører den fint derfra.

Hans har været så venlig at være behjælpelig med VCDS, så jeg har lavet en log. Loggen viser en koldstart og et par minutters kørsel.

For mig at se er der ingen tvivl om, at dyse nr. 3 er synderen - den går i +3, når den sætter ud/ryster/raller. Spørgsmålet går på, om jeg skal skifte den ene, 1+3 - eller om man skal skifte alle fire? De er jo ikke gratis, men man kan finde fire renoverede fra et tysk Bosch værksted til fornuftige penge.

Hvad siger panelet?

(Det er vist svært at se mange detaljer på billedet, men grå er cylinder 1, blå er 2, rød er 3 og gul er 4)
Vedhæftede filer
Dyser.png
Dyser.png (80 KiB) Vist 2510 gange

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af Martin1986 » 14. feb 2022, 07:16

Skift 1. Og så skifter du den næste når den begynder.

Lige dyser synes jeg ikke man skal skifte præventivt, med mindre man har rigelig med penge.

Der er jo ikke noget der går i stykker ved de andre ikke bliver skiftet.
These users thanked the author Martin1986 for the post:
GaSelle
Nuværende bil: BMW F11 530D

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af GaSelle » 14. feb 2022, 08:30

Nå, én renoveret dyse koster 150€ med fragt og 4 koster 370€. Så det blev 4. De er renoveret, har ny kodning og certifikater med.

Sælger er et værksted (Bosch) der kun renoverer dyser/pumper osv. Der var 100% positiv feedback på eBay på mere end 25K handler, så mon ikke det går.

Den lokale forhandler herhjemme kunne lave en ritti´ skarp pris på én dyse: 2500kr. Autodoc vil have ca. 1700kr for samme (Bosch).
These users thanked the author GaSelle for the post:
HansH

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af GaSelle » 14. feb 2022, 13:34

For lige at have styr på proceduren med at skifte, håber jeg at nogen kan komme med et par fif.

Jeg har styr på, at kode dyserne med VCDS vha. den kode, der står på dyserne.

Ifølge Ross-Tech:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/2.0L_CR_TDI

Bør det ikke være nødvendigt at gøre andet, end at kode dyserne, aktivere brændstofpumpen tre gange og starte. Den værdi der under "Adaptions" hedder "Adapting injector minimum deviation quantity" skulle automatisk blive nulstillet, som jeg tolker det?

Bolten til dyseholderen, er det korrekt at den skal spændes 8Nm + 180 grader?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af HansH » 14. feb 2022, 13:58

Jeg har tidligere skiftet dyse på en anden vagcars brugers Golf med 2.0TDI CR motor, og der gik jeg frem efter præcis den metode beskrevet i punkt 5.1 på den Ross-Tech side du linker til. Gjorde ikke andet, og derefter spillede det.

Mht tilspænding; 8Nm+180gr lyder helt rigtigt - se vedhæftede.
Vedhæftede filer
2011_Golf6_20TDI_Injektorer.pdf
(160.89 KiB) Downloadet 82 gange
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af GaSelle » 14. feb 2022, 14:20

Jeg er dog lidt i tvivl, om jeg ville være bedre stillet ved kun at skifte den ene (cylinder 3) med en ny original.

Når man søger rundt på siden er der lidt blandede erfaringer med de renoverede dyser (Dieselfixneuss)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af HansH » 14. feb 2022, 14:26

GaSelle skrev:
14. feb 2022, 14:20
Når man søger rundt på siden er der lidt blandede erfaringer med de renoverede dyser (Dieselfixneuss)
Men.. var det ikke dem der havde +25K top reviews på eBay jvnf din forundersøgelse ... ?

Du er nok bare lykkedes med at støve noget vagcars-snobberi op herinde :D
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af GaSelle » 14. feb 2022, 14:54

HansH skrev:
14. feb 2022, 14:26
GaSelle skrev:
14. feb 2022, 14:20
Når man søger rundt på siden er der lidt blandede erfaringer med de renoverede dyser (Dieselfixneuss)
Men.. var det ikke dem der havde +25K top reviews på eBay jvnf din forundersøgelse ... ?

Du er nok bare lykkedes med at støve noget vagcars-snobberi op herinde :D
Jo. Men ikke desto mindre er der flere herinde, der melder om dårlige erfaringer - og så kommer jeg i tvivl.
Vedhæftede filer
043C345C-99F4-4D1B-8015-D60BD24A5844.png
043C345C-99F4-4D1B-8015-D60BD24A5844.png (141.73 KiB) Vist 2406 gange

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af HansH » 14. feb 2022, 15:13

GaSelle skrev:
14. feb 2022, 14:54
HansH skrev:
14. feb 2022, 14:26
Men.. var det ikke dem der havde +25K top reviews på eBay jvnf din forundersøgelse ... ?

Du er nok bare lykkedes med at støve noget vagcars-snobberi op herinde :D
Jo. Men ikke desto mindre er der flere herinde, der melder om dårlige erfaringer - og så kommer jeg i tvivl.
Yes, det kan jeg sagtens forstå... vagcars er også en erfaringskilde man ikke bør tilsidesætte.

Altså - jeg ved at min egen go to guy #1 når det gælder den slags motorsager ... @norn ... kun installerer originalt.
Han arbejder ikke med brugte, renoverede eller noget i den stil.
Det er i hvert fald sådan jeg har forstået ham.
Om det bunder i egne dårlige erfaringer, eller blot en principsag, skal jeg ikke kunne sige.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af GaSelle » 14. feb 2022, 16:44

Man har et standpunkt, til man tager et nyt. En original Bosch er bestilt :D

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af GaSelle » 14. feb 2022, 22:43

HansH skrev:
14. feb 2022, 13:58
Jeg har tidligere skiftet dyse på en anden vagcars brugers Golf med 2.0TDI CR motor, og der gik jeg frem efter præcis den metode beskrevet i punkt 5.1 på den Ross-Tech side du linker til. Gjorde ikke andet, og derefter spillede det.

Mht tilspænding; 8Nm+180gr lyder helt rigtigt - se vedhæftede.
Hans, nulstillede i den der adaptionsværdi - eller var der kun kodning af dyseværdien, aktiver pumpe og kør?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af HansH » 14. feb 2022, 22:55

GaSelle skrev:
14. feb 2022, 22:43
HansH skrev:
14. feb 2022, 13:58
Jeg har tidligere skiftet dyse på en anden vagcars brugers Golf med 2.0TDI CR motor, og der gik jeg frem efter præcis den metode beskrevet i punkt 5.1 på den Ross-Tech side du linker til. Gjorde ikke andet, og derefter spillede det.

Mht tilspænding; 8Nm+180gr lyder helt rigtigt - se vedhæftede.
Hans, nulstillede i den der adaptionsværdi - eller var der kun kodning af dyseværdien, aktiver pumpe og kør?
Jeg husker det bestemt som - kodning af dyseværdi, aktiver pumpe og kør. Og ikke andet.

Den forklarende tekst på ross-tech siger at alle læreværdier automatisk nulstilles, når du stikker den en ny "dysekode". Det fortæller ECU'en at der er installeret nyt grej, og så nulstiller den selv og begynder forfra.

... When altering one of the following values the learning values are being reset because the ECU thinks you are adjusting a new valve.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af GaSelle » 15. feb 2022, 00:04

Modtaget - tak, så tolkede jeg det korrekt :)

QT1410
Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af QT1410 » 15. feb 2022, 18:44

Hvis jeg skulle give stjerner til Dieselfixneuss for de fire dyser jeg købte til min CAYC 1,6 TDI, så blev det nul stjerner og to sherifstjerner.
De var dårligere end de gamle med 275.000 km

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af Senz » 15. feb 2022, 20:12

Nå, én renoveret dyse koster 150€ med fragt og 4 koster 370€. Så det blev 4. De er renoveret, har ny kodning og certifikater med.

Sælger er et værksted (Bosch) der kun renoverer dyser/pumper osv. Der var 100% positiv feedback på eBay på mere end 25K handler, så mon ikke det går.

Den lokale forhandler herhjemme kunne lave en ritti´ skarp pris på én dyse: 2500kr. Autodoc vil have ca. 1700kr for samme (Bosch).
Jeg vil da gerne komme med mit 100% ærlig svar på disse dyser
Jeg har arbejdet på Danmark største og nordens største diesel værksted, og der havde vi self, en erfaring med hvad man kan og hvad man ikke kan, hvad der er godt og hvorfor det ikke er godt,

I dyser er det vigtigt at det er de originale dele der benyttes, der er aldrig hvad jeg ved fundet nogle uoriginale dele som virker, som mange ved er nyere dyser presset i dimission at skal være perfekt, ellers går det galt, dem der fra er 100% ikke med originale dele,

samt er det ca. 1½-2 år siden at det er bleven muligt at renovere dyser til den motor, før har det været lukket land, det var super fedt da der går TONS af de dyser i stykker, så vi lavede mange af dem, og solgte løs, men vi fandt hurtig ud af at dyserne kom tilbage, der var dele man ikke kunne købe "kroppen med el delen" også døde det faktisk at renovere dem,

Pga. det ikke har været muligt at hente data på test af dyser og renovere det, er det sjovt at mange har sagt de kunne, det gør også at man ikke kan indstille dysen rigtig, hvilket sikkert har været en af grundene at nogen oplever problemer, man "gætter"

Jeg har set leverandør priser og de er ikke tæt på det som du kan købe på ebay,

Som sagt arbejder jeg ikke ved stedet mere, og hvis jeg havde en motor med sådanne dyser vil jeg ALDRIG købe dyser jeg ikke ved hvordan laves og det Bosch værksted er en skændsel for kæden fatter ikke at Bosch tager fat i dem, for jeg ved hvor store krav vi fik for at have det skilt på siden af bygningen.


Jeg har oplevet flere kunder som har fået priser på dyser ved os, vende tilbage og fortælle at de købte de billig ved Ebay, og nu oplevede at bilen kørte rigtig dårligt

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af GaSelle » 16. feb 2022, 08:13

Det var netop erfaringer som disse der gjorde, at jeg bestilte én ny original og droppede de andre. Den bliver ploppet i i eftermiddag.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af GaSelle » 16. feb 2022, 21:23

Det gik dæleme nemmere end forventet.

Skiftede flammeskive og o-ring på nabodysen også, siden de kommer op parvis. Og o-ringe på returslangerne også.
Vedhæftede filer
CA70F025-DD25-4170-8CA1-10E0AC077766.jpeg
CA70F025-DD25-4170-8CA1-10E0AC077766.jpeg (238.47 KiB) Vist 2185 gange
4AA79F34-28B4-49F3-96C4-2DB815948513.jpeg
4AA79F34-28B4-49F3-96C4-2DB815948513.jpeg (216.43 KiB) Vist 2185 gange

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af GaSelle » 16. feb 2022, 21:56

Og nu er vi i sving med samme operation på brormands W124 250TD. Det er lidt mere simpelt lavet 😂
Vedhæftede filer
A2DDEDB8-61ED-4341-BF45-FB15B513C4D1.jpeg
A2DDEDB8-61ED-4341-BF45-FB15B513C4D1.jpeg (208.51 KiB) Vist 2177 gange
A9106174-537B-4EC6-B12D-071738D08756.jpeg
A9106174-537B-4EC6-B12D-071738D08756.jpeg (252.75 KiB) Vist 2177 gange

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af HansH » 18. feb 2022, 10:42

GaSelle skrev:
16. feb 2022, 21:23
Det gik dæleme nemmere end forventet.
Har det løst det oprindelige issue med udsættere osv ? :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af GaSelle » 18. feb 2022, 12:31

Den har ikke holdt ude siden. Det var galt, når den var helt kold. De koldstarter den har haft fra garagen siden peger på, at operationen var et hit ;)
These users thanked the author GaSelle for the post:
HansH

QT1410
Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af QT1410 » 18. feb 2022, 21:07

Tog motorstyringen kodningen uden problemer?

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af GaSelle » 19. feb 2022, 14:08

QT1410 skrev:
18. feb 2022, 21:07
Tog motorstyringen kodningen uden problemer?
Ja, det var intet problem.

Det var en original Bosch, hvor koden stod trykt ovenpå - præcist som de originale, der også er Bosch, men med VW logo :)
Vedhæftede filer
31C82473-5AA4-4A95-B32D-1616087695CC.jpeg
31C82473-5AA4-4A95-B32D-1616087695CC.jpeg (278.74 KiB) Vist 1972 gange
D365037B-AB7D-42EC-B43B-EFBF4DBE1C46.jpeg
D365037B-AB7D-42EC-B43B-EFBF4DBE1C46.jpeg (240.26 KiB) Vist 1972 gange
These users thanked the author GaSelle for the post:
QT1410

Brugeravatar
DeCain
Aktiv medlem
Indlæg: 1784
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:28
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Arden, Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af DeCain » 29. okt 2022, 14:21

GaSelle skrev:
13. feb 2022, 23:35
Det er jo altid spændende at køre gamle biler. Den ellers så fine Golf, der agerer bil nr. 2, har nykker.

Bilen er en Golf 6 2.0 TDI med CFHC motor, kørt 224.000km. Har kørt med dieselgate-software i ca. 100.000km, det er nu rullet tilbage. Der er lige skiftet gløderør/brændstoffilter og ellers "stort service".

Den starter helt perfekt, når den er kold og går perlende rent - lige indtil man begynder at køre. Når man når 1800-2000 o/min sætter den ud, ryster og ryger. Det gør den en kilometer eller to, og så kører den fint derfra.

Hans har været så venlig at være behjælpelig med VCDS, så jeg har lavet en log. Loggen viser en koldstart og et par minutters kørsel.

For mig at se er der ingen tvivl om, at dyse nr. 3 er synderen - den går i +3, når den sætter ud/ryster/raller. Spørgsmålet går på, om jeg skal skifte den ene, 1+3 - eller om man skal skifte alle fire? De er jo ikke gratis, men man kan finde fire renoverede fra et tysk Bosch værksted til fornuftige penge.

Hvad siger panelet?

(Det er vist svært at se mange detaljer på billedet, men grå er cylinder 1, blå er 2, rød er 3 og gul er 4)

Jeg tror måske jeg har samme problem nu. Ka jeg sende dig en video et sted ?
TOURAN 2.0TDI DSG
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af GaSelle » 29. okt 2022, 14:48

DeCain skrev:
29. okt 2022, 14:21
GaSelle skrev:
13. feb 2022, 23:35
Det er jo altid spændende at køre gamle biler. Den ellers så fine Golf, der agerer bil nr. 2, har nykker.

Bilen er en Golf 6 2.0 TDI med CFHC motor, kørt 224.000km. Har kørt med dieselgate-software i ca. 100.000km, det er nu rullet tilbage. Der er lige skiftet gløderør/brændstoffilter og ellers "stort service".

Den starter helt perfekt, når den er kold og går perlende rent - lige indtil man begynder at køre. Når man når 1800-2000 o/min sætter den ud, ryster og ryger. Det gør den en kilometer eller to, og så kører den fint derfra.

Hans har været så venlig at være behjælpelig med VCDS, så jeg har lavet en log. Loggen viser en koldstart og et par minutters kørsel.

For mig at se er der ingen tvivl om, at dyse nr. 3 er synderen - den går i +3, når den sætter ud/ryster/raller. Spørgsmålet går på, om jeg skal skifte den ene, 1+3 - eller om man skal skifte alle fire? De er jo ikke gratis, men man kan finde fire renoverede fra et tysk Bosch værksted til fornuftige penge.

Hvad siger panelet?

(Det er vist svært at se mange detaljer på billedet, men grå er cylinder 1, blå er 2, rød er 3 og gul er 4)

Jeg tror måske jeg har samme problem nu. Ka jeg sende dig en video et sted ?
Smid den på Youtube og link den herinde :)
These users thanked the author GaSelle for the post:
DeCain

Brugeravatar
DeCain
Aktiv medlem
Indlæg: 1784
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:28
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Arden, Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af DeCain » 31. okt 2022, 09:16

TOURAN 2.0TDI DSG
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af GaSelle » 31. okt 2022, 11:05

Det lyder fuldstændigt som Golf´en. Få VCDS på og log dyseværdierne mens den skaber sig; der er helt sikkert en, der er død.
These users thanked the author GaSelle for the post:
DeCain

Brugeravatar
DeCain
Aktiv medlem
Indlæg: 1784
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:28
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Arden, Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af DeCain » 31. okt 2022, 19:59

GaSelle skrev:
31. okt 2022, 11:05
Det lyder fuldstændigt som Golf´en. Få VCDS på og log dyseværdierne mens den skaber sig; der er helt sikkert en, der er død.
Tak! - Jeg kører en tur op til Landberg og får et tjek!
These users thanked the author DeCain for the post:
GaSelle
TOURAN 2.0TDI DSG
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af GaSelle » 31. okt 2022, 21:42

Få fjernet dieselgate softwaren og lagt en optimering ind i stedet - så går den ritti’ frisk!

Jeg gav 2500kr for en org. Bosch dyse - kunne dengang finde den til under 2K hos Autodoc. Så skal du bruge to flammeskiver, to o-ringe til returslangerne og en strækbolt. Dysen skal indlæses med VCDS bagefter. Det er ret overskueligt at skifte selv :)
These users thanked the author GaSelle for the post:
HansH

Brugeravatar
DeCain
Aktiv medlem
Indlæg: 1784
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:28
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Arden, Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af DeCain » 2. nov 2022, 16:57

GaSelle skrev:
31. okt 2022, 21:42
Få fjernet dieselgate softwaren og lagt en optimering ind i stedet - så går den ritti’ frisk!

Jeg gav 2500kr for en org. Bosch dyse - kunne dengang finde den til under 2K hos Autodoc. Så skal du bruge to flammeskiver, to o-ringe til returslangerne og en strækbolt. Dysen skal indlæses med VCDS bagefter. Det er ret overskueligt at skifte selv :)
Har hørt rygter om at den måske allerede er optimeret :D
These users thanked the author DeCain for the post:
GaSelle
TOURAN 2.0TDI DSG
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS

Brugeravatar
DeCain
Aktiv medlem
Indlæg: 1784
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:28
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Arden, Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)

Indlæg af DeCain » 12. feb 2023, 18:41

For lige at opdatere, så blev mit problem værre, og oftere. Jeg prøvede derfor at køre op til vores lokale mekaniker som har en dyserens maskine. Hvor den har stået og kørt i. Derefter en fuld tank vpower diesel, og en stor gang dyserens i tanken. Der har INTET været siden.
These users thanked the author DeCain for the post:
HansH
TOURAN 2.0TDI DSG
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS

Besvar

Tilbage til "Motor"