Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1890 times
Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Det er jo altid spændende at køre gamle biler. Den ellers så fine Golf, der agerer bil nr. 2, har nykker.
Bilen er en Golf 6 2.0 TDI med CFHC motor, kørt 224.000km. Har kørt med dieselgate-software i ca. 100.000km, det er nu rullet tilbage. Der er lige skiftet gløderør/brændstoffilter og ellers "stort service".
Den starter helt perfekt, når den er kold og går perlende rent - lige indtil man begynder at køre. Når man når 1800-2000 o/min sætter den ud, ryster og ryger. Det gør den en kilometer eller to, og så kører den fint derfra.
Hans har været så venlig at være behjælpelig med VCDS, så jeg har lavet en log. Loggen viser en koldstart og et par minutters kørsel.
For mig at se er der ingen tvivl om, at dyse nr. 3 er synderen - den går i +3, når den sætter ud/ryster/raller. Spørgsmålet går på, om jeg skal skifte den ene, 1+3 - eller om man skal skifte alle fire? De er jo ikke gratis, men man kan finde fire renoverede fra et tysk Bosch værksted til fornuftige penge.
Hvad siger panelet?
(Det er vist svært at se mange detaljer på billedet, men grå er cylinder 1, blå er 2, rød er 3 og gul er 4)
Bilen er en Golf 6 2.0 TDI med CFHC motor, kørt 224.000km. Har kørt med dieselgate-software i ca. 100.000km, det er nu rullet tilbage. Der er lige skiftet gløderør/brændstoffilter og ellers "stort service".
Den starter helt perfekt, når den er kold og går perlende rent - lige indtil man begynder at køre. Når man når 1800-2000 o/min sætter den ud, ryster og ryger. Det gør den en kilometer eller to, og så kører den fint derfra.
Hans har været så venlig at være behjælpelig med VCDS, så jeg har lavet en log. Loggen viser en koldstart og et par minutters kørsel.
For mig at se er der ingen tvivl om, at dyse nr. 3 er synderen - den går i +3, når den sætter ud/ryster/raller. Spørgsmålet går på, om jeg skal skifte den ene, 1+3 - eller om man skal skifte alle fire? De er jo ikke gratis, men man kan finde fire renoverede fra et tysk Bosch værksted til fornuftige penge.
Hvad siger panelet?
(Det er vist svært at se mange detaljer på billedet, men grå er cylinder 1, blå er 2, rød er 3 og gul er 4)
- Vedhæftede filer
-
- Dyser.png (80 KiB) Vist 2535 gange
- Martin1986
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2361
- Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 105 times
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Skift 1. Og så skifter du den næste når den begynder.
Lige dyser synes jeg ikke man skal skifte præventivt, med mindre man har rigelig med penge.
Der er jo ikke noget der går i stykker ved de andre ikke bliver skiftet.
Lige dyser synes jeg ikke man skal skifte præventivt, med mindre man har rigelig med penge.
Der er jo ikke noget der går i stykker ved de andre ikke bliver skiftet.
- These users thanked the author Martin1986 for the post:
- GaSelle
Nuværende bil: BMW F11 530D
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1890 times
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Nå, én renoveret dyse koster 150€ med fragt og 4 koster 370€. Så det blev 4. De er renoveret, har ny kodning og certifikater med.
Sælger er et værksted (Bosch) der kun renoverer dyser/pumper osv. Der var 100% positiv feedback på eBay på mere end 25K handler, så mon ikke det går.
Den lokale forhandler herhjemme kunne lave en ritti´ skarp pris på én dyse: 2500kr. Autodoc vil have ca. 1700kr for samme (Bosch).
Sælger er et værksted (Bosch) der kun renoverer dyser/pumper osv. Der var 100% positiv feedback på eBay på mere end 25K handler, så mon ikke det går.
Den lokale forhandler herhjemme kunne lave en ritti´ skarp pris på én dyse: 2500kr. Autodoc vil have ca. 1700kr for samme (Bosch).
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1890 times
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
For lige at have styr på proceduren med at skifte, håber jeg at nogen kan komme med et par fif.
Jeg har styr på, at kode dyserne med VCDS vha. den kode, der står på dyserne.
Ifølge Ross-Tech:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/2.0L_CR_TDI
Bør det ikke være nødvendigt at gøre andet, end at kode dyserne, aktivere brændstofpumpen tre gange og starte. Den værdi der under "Adaptions" hedder "Adapting injector minimum deviation quantity" skulle automatisk blive nulstillet, som jeg tolker det?
Bolten til dyseholderen, er det korrekt at den skal spændes 8Nm + 180 grader?
Jeg har styr på, at kode dyserne med VCDS vha. den kode, der står på dyserne.
Ifølge Ross-Tech:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/2.0L_CR_TDI
Bør det ikke være nødvendigt at gøre andet, end at kode dyserne, aktivere brændstofpumpen tre gange og starte. Den værdi der under "Adaptions" hedder "Adapting injector minimum deviation quantity" skulle automatisk blive nulstillet, som jeg tolker det?
Bolten til dyseholderen, er det korrekt at den skal spændes 8Nm + 180 grader?
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Jeg har tidligere skiftet dyse på en anden vagcars brugers Golf med 2.0TDI CR motor, og der gik jeg frem efter præcis den metode beskrevet i punkt 5.1 på den Ross-Tech side du linker til. Gjorde ikke andet, og derefter spillede det.
Mht tilspænding; 8Nm+180gr lyder helt rigtigt - se vedhæftede.
Mht tilspænding; 8Nm+180gr lyder helt rigtigt - se vedhæftede.
- Vedhæftede filer
-
- 2011_Golf6_20TDI_Injektorer.pdf
- (160.89 KiB) Downloadet 82 gange
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1890 times
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Jeg er dog lidt i tvivl, om jeg ville være bedre stillet ved kun at skifte den ene (cylinder 3) med en ny original.
Når man søger rundt på siden er der lidt blandede erfaringer med de renoverede dyser (Dieselfixneuss)
Når man søger rundt på siden er der lidt blandede erfaringer med de renoverede dyser (Dieselfixneuss)
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Men.. var det ikke dem der havde +25K top reviews på eBay jvnf din forundersøgelse ... ?
Du er nok bare lykkedes med at støve noget vagcars-snobberi op herinde
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1890 times
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Jo. Men ikke desto mindre er der flere herinde, der melder om dårlige erfaringer - og så kommer jeg i tvivl.
- Vedhæftede filer
-
- 043C345C-99F4-4D1B-8015-D60BD24A5844.png (141.73 KiB) Vist 2431 gange
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Yes, det kan jeg sagtens forstå... vagcars er også en erfaringskilde man ikke bør tilsidesætte.
Altså - jeg ved at min egen go to guy #1 når det gælder den slags motorsager ... @norn ... kun installerer originalt.
Han arbejder ikke med brugte, renoverede eller noget i den stil.
Det er i hvert fald sådan jeg har forstået ham.
Om det bunder i egne dårlige erfaringer, eller blot en principsag, skal jeg ikke kunne sige.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1890 times
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Man har et standpunkt, til man tager et nyt. En original Bosch er bestilt
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1890 times
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Hans, nulstillede i den der adaptionsværdi - eller var der kun kodning af dyseværdien, aktiver pumpe og kør?HansH skrev: ↑14. feb 2022, 13:58Jeg har tidligere skiftet dyse på en anden vagcars brugers Golf med 2.0TDI CR motor, og der gik jeg frem efter præcis den metode beskrevet i punkt 5.1 på den Ross-Tech side du linker til. Gjorde ikke andet, og derefter spillede det.
Mht tilspænding; 8Nm+180gr lyder helt rigtigt - se vedhæftede.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Jeg husker det bestemt som - kodning af dyseværdi, aktiver pumpe og kør. Og ikke andet.GaSelle skrev: ↑14. feb 2022, 22:43Hans, nulstillede i den der adaptionsværdi - eller var der kun kodning af dyseværdien, aktiver pumpe og kør?HansH skrev: ↑14. feb 2022, 13:58Jeg har tidligere skiftet dyse på en anden vagcars brugers Golf med 2.0TDI CR motor, og der gik jeg frem efter præcis den metode beskrevet i punkt 5.1 på den Ross-Tech side du linker til. Gjorde ikke andet, og derefter spillede det.
Mht tilspænding; 8Nm+180gr lyder helt rigtigt - se vedhæftede.
Den forklarende tekst på ross-tech siger at alle læreværdier automatisk nulstilles, når du stikker den en ny "dysekode". Det fortæller ECU'en at der er installeret nyt grej, og så nulstiller den selv og begynder forfra.
... When altering one of the following values the learning values are being reset because the ECU thinks you are adjusting a new valve.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1890 times
-
- Medlem
- Indlæg: 750
- Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 170 times
- Been thanked: 121 times
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Hvis jeg skulle give stjerner til Dieselfixneuss for de fire dyser jeg købte til min CAYC 1,6 TDI, så blev det nul stjerner og to sherifstjerner.
De var dårligere end de gamle med 275.000 km
De var dårligere end de gamle med 275.000 km
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 299
- Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 20 times
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Jeg vil da gerne komme med mit 100% ærlig svar på disse dyserNå, én renoveret dyse koster 150€ med fragt og 4 koster 370€. Så det blev 4. De er renoveret, har ny kodning og certifikater med.
Sælger er et værksted (Bosch) der kun renoverer dyser/pumper osv. Der var 100% positiv feedback på eBay på mere end 25K handler, så mon ikke det går.
Den lokale forhandler herhjemme kunne lave en ritti´ skarp pris på én dyse: 2500kr. Autodoc vil have ca. 1700kr for samme (Bosch).
Jeg har arbejdet på Danmark største og nordens største diesel værksted, og der havde vi self, en erfaring med hvad man kan og hvad man ikke kan, hvad der er godt og hvorfor det ikke er godt,
I dyser er det vigtigt at det er de originale dele der benyttes, der er aldrig hvad jeg ved fundet nogle uoriginale dele som virker, som mange ved er nyere dyser presset i dimission at skal være perfekt, ellers går det galt, dem der fra er 100% ikke med originale dele,
samt er det ca. 1½-2 år siden at det er bleven muligt at renovere dyser til den motor, før har det været lukket land, det var super fedt da der går TONS af de dyser i stykker, så vi lavede mange af dem, og solgte løs, men vi fandt hurtig ud af at dyserne kom tilbage, der var dele man ikke kunne købe "kroppen med el delen" også døde det faktisk at renovere dem,
Pga. det ikke har været muligt at hente data på test af dyser og renovere det, er det sjovt at mange har sagt de kunne, det gør også at man ikke kan indstille dysen rigtig, hvilket sikkert har været en af grundene at nogen oplever problemer, man "gætter"
Jeg har set leverandør priser og de er ikke tæt på det som du kan købe på ebay,
Som sagt arbejder jeg ikke ved stedet mere, og hvis jeg havde en motor med sådanne dyser vil jeg ALDRIG købe dyser jeg ikke ved hvordan laves og det Bosch værksted er en skændsel for kæden fatter ikke at Bosch tager fat i dem, for jeg ved hvor store krav vi fik for at have det skilt på siden af bygningen.
Jeg har oplevet flere kunder som har fået priser på dyser ved os, vende tilbage og fortælle at de købte de billig ved Ebay, og nu oplevede at bilen kørte rigtig dårligt
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1890 times
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Det var netop erfaringer som disse der gjorde, at jeg bestilte én ny original og droppede de andre. Den bliver ploppet i i eftermiddag.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1890 times
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Det gik dæleme nemmere end forventet.
Skiftede flammeskive og o-ring på nabodysen også, siden de kommer op parvis. Og o-ringe på returslangerne også.
Skiftede flammeskive og o-ring på nabodysen også, siden de kommer op parvis. Og o-ringe på returslangerne også.
- Vedhæftede filer
-
- CA70F025-DD25-4170-8CA1-10E0AC077766.jpeg (238.47 KiB) Vist 2210 gange
-
- 4AA79F34-28B4-49F3-96C4-2DB815948513.jpeg (216.43 KiB) Vist 2210 gange
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1890 times
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Og nu er vi i sving med samme operation på brormands W124 250TD. Det er lidt mere simpelt lavet
- Vedhæftede filer
-
- A2DDEDB8-61ED-4341-BF45-FB15B513C4D1.jpeg (208.51 KiB) Vist 2202 gange
-
- A9106174-537B-4EC6-B12D-071738D08756.jpeg (252.75 KiB) Vist 2202 gange
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Har det løst det oprindelige issue med udsættere osv ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1890 times
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Den har ikke holdt ude siden. Det var galt, når den var helt kold. De koldstarter den har haft fra garagen siden peger på, at operationen var et hit
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1890 times
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Ja, det var intet problem.
Det var en original Bosch, hvor koden stod trykt ovenpå - præcist som de originale, der også er Bosch, men med VW logo
- Vedhæftede filer
-
- 31C82473-5AA4-4A95-B32D-1616087695CC.jpeg (278.74 KiB) Vist 1997 gange
-
- D365037B-AB7D-42EC-B43B-EFBF4DBE1C46.jpeg (240.26 KiB) Vist 1997 gange
- DeCain
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1784
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:28
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Arden, Nordjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
GaSelle skrev: ↑13. feb 2022, 23:35Det er jo altid spændende at køre gamle biler. Den ellers så fine Golf, der agerer bil nr. 2, har nykker.
Bilen er en Golf 6 2.0 TDI med CFHC motor, kørt 224.000km. Har kørt med dieselgate-software i ca. 100.000km, det er nu rullet tilbage. Der er lige skiftet gløderør/brændstoffilter og ellers "stort service".
Den starter helt perfekt, når den er kold og går perlende rent - lige indtil man begynder at køre. Når man når 1800-2000 o/min sætter den ud, ryster og ryger. Det gør den en kilometer eller to, og så kører den fint derfra.
Hans har været så venlig at være behjælpelig med VCDS, så jeg har lavet en log. Loggen viser en koldstart og et par minutters kørsel.
For mig at se er der ingen tvivl om, at dyse nr. 3 er synderen - den går i +3, når den sætter ud/ryster/raller. Spørgsmålet går på, om jeg skal skifte den ene, 1+3 - eller om man skal skifte alle fire? De er jo ikke gratis, men man kan finde fire renoverede fra et tysk Bosch værksted til fornuftige penge.
Hvad siger panelet?
(Det er vist svært at se mange detaljer på billedet, men grå er cylinder 1, blå er 2, rød er 3 og gul er 4)
Jeg tror måske jeg har samme problem nu. Ka jeg sende dig en video et sted ?
TOURAN 2.0TDI DSG
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1890 times
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Smid den på Youtube og link den herindeDeCain skrev: ↑29. okt 2022, 14:21GaSelle skrev: ↑13. feb 2022, 23:35Det er jo altid spændende at køre gamle biler. Den ellers så fine Golf, der agerer bil nr. 2, har nykker.
Bilen er en Golf 6 2.0 TDI med CFHC motor, kørt 224.000km. Har kørt med dieselgate-software i ca. 100.000km, det er nu rullet tilbage. Der er lige skiftet gløderør/brændstoffilter og ellers "stort service".
Den starter helt perfekt, når den er kold og går perlende rent - lige indtil man begynder at køre. Når man når 1800-2000 o/min sætter den ud, ryster og ryger. Det gør den en kilometer eller to, og så kører den fint derfra.
Hans har været så venlig at være behjælpelig med VCDS, så jeg har lavet en log. Loggen viser en koldstart og et par minutters kørsel.
For mig at se er der ingen tvivl om, at dyse nr. 3 er synderen - den går i +3, når den sætter ud/ryster/raller. Spørgsmålet går på, om jeg skal skifte den ene, 1+3 - eller om man skal skifte alle fire? De er jo ikke gratis, men man kan finde fire renoverede fra et tysk Bosch værksted til fornuftige penge.
Hvad siger panelet?
(Det er vist svært at se mange detaljer på billedet, men grå er cylinder 1, blå er 2, rød er 3 og gul er 4)
Jeg tror måske jeg har samme problem nu. Ka jeg sende dig en video et sted ?
- DeCain
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1784
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:28
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Arden, Nordjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1890 times
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Det lyder fuldstændigt som Golf´en. Få VCDS på og log dyseværdierne mens den skaber sig; der er helt sikkert en, der er død.
- DeCain
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1784
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:28
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Arden, Nordjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Tak! - Jeg kører en tur op til Landberg og får et tjek!
TOURAN 2.0TDI DSG
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1890 times
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Få fjernet dieselgate softwaren og lagt en optimering ind i stedet - så går den ritti’ frisk!
Jeg gav 2500kr for en org. Bosch dyse - kunne dengang finde den til under 2K hos Autodoc. Så skal du bruge to flammeskiver, to o-ringe til returslangerne og en strækbolt. Dysen skal indlæses med VCDS bagefter. Det er ret overskueligt at skifte selv
Jeg gav 2500kr for en org. Bosch dyse - kunne dengang finde den til under 2K hos Autodoc. Så skal du bruge to flammeskiver, to o-ringe til returslangerne og en strækbolt. Dysen skal indlæses med VCDS bagefter. Det er ret overskueligt at skifte selv
- DeCain
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1784
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:28
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Arden, Nordjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
Har hørt rygter om at den måske allerede er optimeretGaSelle skrev: ↑31. okt 2022, 21:42Få fjernet dieselgate softwaren og lagt en optimering ind i stedet - så går den ritti’ frisk!
Jeg gav 2500kr for en org. Bosch dyse - kunne dengang finde den til under 2K hos Autodoc. Så skal du bruge to flammeskiver, to o-ringe til returslangerne og en strækbolt. Dysen skal indlæses med VCDS bagefter. Det er ret overskueligt at skifte selv
TOURAN 2.0TDI DSG
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS
- DeCain
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1784
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:28
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Arden, Nordjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: Dårlig dyse på 2.0 TDI (CFHC)
For lige at opdatere, så blev mit problem værre, og oftere. Jeg prøvede derfor at køre op til vores lokale mekaniker som har en dyserens maskine. Hvor den har stået og kørt i. Derefter en fuld tank vpower diesel, og en stor gang dyserens i tanken. Der har INTET været siden.
TOURAN 2.0TDI DSG
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS