2013 Octavia 5E 1.2 TSI 105 hk - ryster ved acceleration

Besvar
stevi
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 7. maj 2014, 10:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

2013 Octavia 5E 1.2 TSI 105 hk - ryster ved acceleration

Indlæg af stevi » 17. mar 2022, 19:05

Okay, long shot, men måske har andre oplevet noget lignende:

Jeg har en 12/2013 Octavia 1.2 TSI som egentlig kører helt fantastisk, selv med 200.000 km på tælleren.
Den har dog et lille problem. Eksempel: Jeg kører på motorvej, let kø, så hastigheden er omkring 70 km/t, og jeg kører i 6. gear, omdrejningerne er vel 1700-1800. Når jeg så vil accelerere, uden at geare ned, går det fint hvis jeg træder let på speederen, men hvis jeg giver den noget at leve af med speederen i bund, ryster bilen, men kun indtil jeg passerer lige over 2000 rpm. Så går det væk og den trækker fuldstændig som den skal. Den trækker i og for sig godt nok mens det står på, den ryster bare.
Jeg er med på at den vil sejtrække i den situation, men det er ikke sejtræk jeg kan mærke. Det er en mere voldsom rystelse der kommer. Men kun op til 2100 rpm, ca.

Ud over ovennævnte er der ingen problemer med trækket i bilen, den sejtrækker fint i 3-4 gear, men ved højere hastigheder, sker det.

Jeg fik ny gearkasse for et lille år siden, og der blev også skiftet tændrør og tændspoler, så det burde være i orden.
Den blev synet i efteråret uden bemærkninger, så jeg tænker heller ikke at der er problemer med øget forurening fra den.
Efter gearkassen blev skiftet, sagde værkstedet at der var lidt lavere kompression på 2 af cylindrene, men stadig inden for tolerancen.

Umiddelbart tænker jeg sod i indsugningen og på ventilerne, men jeg synes det er mærkeligt at den ikke har problemer hele tiden.

Er der nogen der har nogle gode tanker om det?
These users thanked the author stevi for the post:
MikeRiis

MikeRiis
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: 2013 Octavia 5E 1.2 TSI 105 hk - ryster ved acceleration

Indlæg af MikeRiis » 30. jul 2022, 22:19

Kigger lige med her .

Besvar

Tilbage til "Motor"