Efter at have monteret 4 helt nye indsprøjtningsdyser på min G5 GTI (AXX ) da mindst 1 af de gamle dyser var utætte - står jeg nu efterfølgende med en bil som går rigtig dårlig ( hoster og hakker - sorte tændrør og stort set ingen trækkraft i bilen )
VCDS smider følgende fejl P2178 som tyder på at den får en for fed blanding.
Fremsgangsmåden i forbindelse med afmontering af manifold og skift af dyserne er gjort efter anvisningen. Herunder rengøring af dysebrønde skift af pakninger m.m.. de nye dyser som er monteret har samme oem nr ( 06F906036A ) monteret med nyt monteringssæt
Alle trykslanger stik m.m. er tjeket flere gange uden at kunne finde nogen utætheder.
Der er ikke tegn på brændstof i olien ( utæt HPFP )
gasspjæld er grundjusteret
Hvad dælen er der gået galt ?? og hvad har jeg i givet fald overset
GOlf 5 GTI motorproblemer efter skift af dyser
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: 1. sep 2008, 16:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: GOlf 5 GTI motorproblemer efter skift af dyser
Slet ingen bud på hvad årsagen kan være ??
Golf V GTI 2005 stage 1
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 302
- Tilmeldt: 18. aug 2020, 08:37
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 85 times
Re: GOlf 5 GTI motorproblemer efter skift af dyser
Jeg ville blive forundret hvis sådan nogle nye dyser ikke skulle tilpasses til motoren.
.
Sakset et eller andet sted derude fra:
With VCDS software :
start the engine leave it at idle position.
connect the VCDS with car.
GO to FAULT CODE option delete all the fault code if any preset in the engine control module.
select SECURITY ACCESS option put the security code. security code may be different according to vehicle.
when you will select security code option it will automatically show you security code
put the security code then go back.
Go to BASIC SETTING select ADAPTIVE INJECTOR MINIMUM DEVIATION QUANTITY, press go button.
In instruction option it will tell you to press brake pedal and clutch pedal simultaneously. then release brake pedal and clutch pedal.
after this the basic setting will start, during basic setting engine will raise or accelerate it self it self. As it has to set minimum injection quantity of fuel.
And also after completion go back to fault code delete all of them
.
Sakset et eller andet sted derude fra:
With VCDS software :
start the engine leave it at idle position.
connect the VCDS with car.
GO to FAULT CODE option delete all the fault code if any preset in the engine control module.
select SECURITY ACCESS option put the security code. security code may be different according to vehicle.
when you will select security code option it will automatically show you security code
put the security code then go back.
Go to BASIC SETTING select ADAPTIVE INJECTOR MINIMUM DEVIATION QUANTITY, press go button.
In instruction option it will tell you to press brake pedal and clutch pedal simultaneously. then release brake pedal and clutch pedal.
after this the basic setting will start, during basic setting engine will raise or accelerate it self it self. As it has to set minimum injection quantity of fuel.
And also after completion go back to fault code delete all of them
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: 1. sep 2008, 16:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: GOlf 5 GTI motorproblemer efter skift af dyser
Avatar skrev: ↑19. maj 2022, 15:39Jeg ville blive forundret hvis sådan nogle nye dyser ikke skulle tilpasses til motoren.
.
Sakset et eller andet sted derude fra:
With VCDS software :
start the engine leave it at idle position.
connect the VCDS with car.
GO to FAULT CODE option delete all the fault code if any preset in the engine control module.
select SECURITY ACCESS option put the security code. security code may be different according to vehicle.
when you will select security code option it will automatically show you security code
put the security code then go back.
Go to BASIC SETTING select ADAPTIVE INJECTOR MINIMUM DEVIATION QUANTITY, press go button.
In instruction option it will tell you to press brake pedal and clutch pedal simultaneously. then release brake pedal and clutch pedal.
after this the basic setting will start, during basic setting engine will raise or accelerate it self it self. As it has to set minimum injection quantity of fuel.
And also after completion go back to fault code delete all of them
Hmm har aldrig før oplevet at helt nye dyser skal kodes - som jeg kan se det er der heller ingen anvisning om kodning ud over gasspjæld i rep vejledningen på skift af indsprøjtningsventiler på tfsi/tsi motor
Golf V GTI 2005 stage 1
-
- Medlem
- Indlæg: 627
- Tilmeldt: 11. jun 2013, 16:48
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Mannerup, 4320 lejre
- Has thanked: 0
- Been thanked: 32 times
Re: GOlf 5 GTI motorproblemer efter skift af dyser
Hvad siger mvb? Er der udsætter på nogle af cylinderne og er der andre fejl koder ?