Side 1 af 1

2014 Octavia 1.2 tsi udsætter.

: 30. jul 2022, 22:03
af MikeRiis
Jeg har en skoda octavia 1.2 tsi 105hk. fra 2014 som længer har haft udsætter.

Det er værst når den kører på 95 og når den skal trække feks op af bakke eller lignende det hjælper at gå et gear ned.
Synes det bliver værre og værre, der er ingen fejl på motoren.

Hvad kan det være?

Re: 2014 Octavia 1.2 tsi udsætter.

: 31. jul 2022, 01:01
af Nicklossi
MikeRiis skrev:
30. jul 2022, 22:03
Jeg har en skoda octavia 1.2 tsi 105hk. fra 2014 som længer har haft udsætter.

Det er værst når den kører på 95 og når den skal trække feks op af bakke eller lignende det hjælper at gå et gear ned.
Synes det bliver værre og værre, der er ingen fejl på motoren.

Hvad kan det være?
Hvornår er der sidst skiftet tændrør?

Re: 2014 Octavia 1.2 tsi udsætter.

: 31. jul 2022, 05:37
af 406turbo
jeg er næste 100% sikker på at der er sod på ventilerne, har oplevet og lavet det på to biler med de samme symptomer

Re: 2014 Octavia 1.2 tsi udsætter.

: 31. jul 2022, 08:00
af MikeRiis
406turbo skrev:
31. jul 2022, 05:37
jeg er næste 100% sikker på at der er sod på ventilerne, har oplevet og lavet det på to biler med de samme symptomer
Hvordan gjorde du det?

Re: 2014 Octavia 1.2 tsi udsætter.

: 31. jul 2022, 08:02
af MikeRiis
Nicklossi skrev:
31. jul 2022, 01:01
MikeRiis skrev:
30. jul 2022, 22:03
Jeg har en skoda octavia 1.2 tsi 105hk. fra 2014 som længer har haft udsætter.

Det er værst når den kører på 95 og når den skal trække feks op af bakke eller lignende det hjælper at gå et gear ned.
Synes det bliver værre og værre, der er ingen fejl på motoren.

Hvad kan det være?
Hvornår er der sidst skiftet tændrør?
De er skifter for 50.000km siden. Tænker også at skifte dem inden læge..

Re: 2014 Octavia 1.2 tsi udsætter.

: 31. jul 2022, 17:23
af 406turbo
MikeRiis skrev:
31. jul 2022, 08:00
406turbo skrev:
31. jul 2022, 05:37
jeg er næste 100% sikker på at der er sod på ventilerne, har oplevet og lavet det på to biler med de samme symptomer
Hvordan gjorde du det?
hvis du har motorkode, CJZC havde begge de to jeg har lavet. Så kan man godt komme til afsted men løsne skruerne som holde manifolden fast plus det løse. jeg har brugt noget fra protec det hedder carbon X
https://www.bluechemgroup.com/en/produk ... er-2-komp/ det kan købes ved auto-g
dog vil jeg anbefale og IKKE ryste den der hedder k1 og kun sprøjte det langsom(som væske) ind direkte på ventilerne. Og bearbejde det med et lille bundt strips og så følge vejledning som er med. dog skal man suge det ud, jeg brugte denne https://www.biltema.dk/bil---mc/bilvark ... 2000017049 og rense efter med denne rens https://www.thansen.dk/bil/olie-og-kemi ... -233986785 og gentag indtil du er tilfreds(jeg gentog det 6-7 gang pr cylinder). har en pdf som viser hvordan man afmonter manifolden(kan sendes pr mail ved at send en pb) kan du fra side 240 læse om indsugningsmanifolden. OG DET ALLERVIGTIGSTE ER SØRG FOR AT VENTILERNE ER LUKKET INDEN DU BEGRYNDER og du skal ikke sprøjte det ind i cylinderne.

Re: 2014 Octavia 1.2 tsi udsætter.

: 2. aug 2022, 14:37
af rasmuzzen
Du kan sagtens kører meget længere end 50.000 på tændrørene, hvis det er de samme der anvendes som dem den er født med. Jeg kørte 80.000 på første sæt, der var ikke meget slid at se. Det er meget hårdt metal syntes jeg at erfarer.

Re: 2014 Octavia 1.2 tsi udsætter.

: 2. aug 2022, 15:52
af Henrik2800
På min tsi er interval 60.000km. Har lige skiftet ved 180.000 km. Motor går lidt bedre ved accelleration efter nye tændrør. NGK Iridium.