Hej allesammen
Jeg har lige skiftet brændstoffilteret på min Audi A3, 2.0 TDI, 2011.
Efter det ellers udramatiske projekt kørte jeg en prøvetur, og hører nu en tydelig pibelyd/hvinetone ved kraftig acceleration. Det er ikke "hele vejen" igennem accelerationen, men opstår i et bestemt "område" - jeg forestiller mig, det er lige der, hvor der bliver suget allermest diesel igennem filterhuset.
Hvad kan være forklaringen? Er "det" blevet utæt og suger luft ind, har jeg ikke ramt den rigtige væskestand efter filterskiftet, eller hvad kan forklare det?
På forhånd tak
Morten
Pibelyd ved acceleration efter skift af brændstoffilter
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1565
- Tilmeldt: 25. okt 2011, 10:17
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 104 times
Re: Pibelyd ved acceleration efter skift af brændstoffilter
Det suger ikke falsk luft uden bilen går i stå. Du kan ikke ramme forkert væskestand efter filterskift, når først bilen er startet og kører så er filterhuset fyldt helt op som det skal og uden luft.
Kan det være resonanslyd, måske har du haft noget skilt ad der ikke er samlet helt korrekt?
Kan det være resonanslyd, måske har du haft noget skilt ad der ikke er samlet helt korrekt?
Leon ST 2,0TDI 2018
Porsche 911 2,2E Targa 1970
Porsche 911 2,2E Targa 1970
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 14. jul 2011, 22:59
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Kbh V
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Pibelyd ved acceleration efter skift af brændstoffilter
Hej Janny
Tak for info. Det lader så til dieselfilteret er udelukket som kilde til lyden..
Jeg havde lidt problemer med monteringen af bundpladen efter olieskift. Dvs. "mangler" et par skruer forrest i højre side. Så skal det være "vindstøj", der laver hvinetonen, når fronten løftes lidt under acceleration. En måske lidt søgt forklaring.. Jeg vender retur med forklaringen, hvis jeg finder den.
Mvh
Morten
Tak for info. Det lader så til dieselfilteret er udelukket som kilde til lyden..
Jeg havde lidt problemer med monteringen af bundpladen efter olieskift. Dvs. "mangler" et par skruer forrest i højre side. Så skal det være "vindstøj", der laver hvinetonen, når fronten løftes lidt under acceleration. En måske lidt søgt forklaring.. Jeg vender retur med forklaringen, hvis jeg finder den.
Mvh
Morten