Godaften VAG,
Jeg har efterhånden brug for nogle lidt mere erfarne gutter end mig selv for at løse mit problem.
Først opførte bilen sig mærkelig ved en meget ustabil tomgang hvor det til sidst endte med misfire på 2 cylindre
Jeg skiftede tændrør og spoler og det hjalp,
Den havde stadig lidt ustabilitet i tomgang særligt i de første 2-3 min.
Jeg skiftede olie og olie filter.
Så nu køre den igen rigtig godt.
Men melder too Rich in idle.
Jeg har læst en million Forums omkring disse udfordringer og de forslag til problemet er beskrevet herunder i punkt.
- kan det være Krumtapsudlufning (pcv der står for meget åbent)
- kan det være HPFP der lægger benzin igennem seal og derved sender benzin i smøreole og derefter videre ind i indsugningsmanifold og derved øger den indfyrede energi i forhold til luft.?
- o2 sensor
- lambda sensor
- Carbon build up i indsugnings manifold.?
Hvad er jeres erfaring til dette problem.
Tak for hjælpen
Mvh
Thomas
Too rich in idle vw 2,0 tsi Passat 215.000 km
- CULT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1888
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 6000 Kolding
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 117 times
Re: Too rich in idle vw 2,0 tsi Passat 215.000 km
Check om tankudluftnings ventilen holder lukket når du tager stikket af den. Det har jeg set nogle gange at de bliver utætte og så suger den benzin dampe konstant og det giver for fed blanding i tomgang
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K