Værkstedet har diagnosticeret, at motoren i DFG-modellen har hoppet en tand på tandremmen, og de har anbefalet en udskiftning af hele motoren. Er det ikke muligt at i stedet skifte topstykke og eventuelt vippetøjet samt foretage en grundig gennemgang af motoren? Har nogen her erfaring med denne problematik, hvor tandremmen er hoppet en tand, og hvilken omfangsskade kan motoren have lidt?
Motoren er en 2.0 TDI DFG
Motoren 2.0 TDI" DFG" har hoppet en tand på tandremmen.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 6. sep 2010, 20:10
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Middelfart
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13249
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4543 times
Re: Motoren 2.0 TDI" DFG" har hoppet en tand på tandremmen.
Hmm.... motorkode DFG synes ikke at være kendt. Mangler der ikke et bogstav evt ?
ETKA kender disse som kommer tættest på:
DFGA = 2.0TDI 150HK
DFGB = 2.0TDI 110HK
DFGC = 2.0TDI 116HK
Ikke at det er særligt betydende for det spørgsmål du stiller. Men blot for at få korrekte angivelser.
ETKA kender disse som kommer tættest på:
DFGA = 2.0TDI 150HK
DFGB = 2.0TDI 110HK
DFGC = 2.0TDI 116HK
Ikke at det er særligt betydende for det spørgsmål du stiller. Men blot for at få korrekte angivelser.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 302
- Tilmeldt: 18. aug 2020, 08:37
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 85 times
Re: Motoren 2.0 TDI" DFG" har hoppet en tand på tandremmen.
Er det sikkert det kun er én tand remmen er hoppet?
Hvis det var min motor, var der kommet en frisk rem på (selvfølgelig korrekt timet) og derefter en kompressionstest.
Der bør være plads til at tandremmen hopper én tand uden der bukkes ventiler.
Hvis det var min motor, var der kommet en frisk rem på (selvfølgelig korrekt timet) og derefter en kompressionstest.
Der bør være plads til at tandremmen hopper én tand uden der bukkes ventiler.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 6. sep 2010, 20:10
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Middelfart
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Motoren 2.0 TDI" DFG" har hoppet en tand på tandremmen.
Motoren kan køre, men der er en uidentificerbar lyd, der stammer fra motoren. Tandremmen er flosset, og ifølge Volkswagen er der blevet bøjede nogle ventiler.
Hvis ventilerne er bøjede, er det muligt at begrænse reparationen til udskiftning af topstykke og vippearmssystemet.
Angående motoren kode DFG DFGA DFGB.
Hvis ventilerne er bøjede, er det muligt at begrænse reparationen til udskiftning af topstykke og vippearmssystemet.
Angående motoren kode DFG DFGA DFGB.