1.2tsi CBZC misfire cyl 2
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 227 times
1.2tsi CBZC misfire cyl 2
500kr på mobile pay til den der kan komme med årsagen til at den under opvarmning laver så mange misfire på cyl 2 at den går i fejl og kobler cylinderen fra.
Der er allerede prøvet.
Tændrør flere gange med flere fabrikater.
Tændkabler flere gange.
Kæde skift med flere kontroller.
Alle sensorer til knast og krumtap flere gange.
Blæst med nøddeskaller.
Dyser og kat lånt fra fejlfri donorbil.
Motorstyring skiftet.
Ledningsnet kontrolleret under batteriet.
Knast udmålt for at have drejet sig på cyl2.
Danskvand kur.
Ca 12 liter div additiv
Div test med vcds som går igennem fejlfri.
Dog ikke knok sensor som gav time out.
Jeg kan se en g83 sensor til udløbet fra køleren viser -45 til -48 grader men jeg kan ikke finde den så jeg går ud fra den slet ikke findes og derfor viser skæv værdi.
Prof værksted gav op efter 27 gratis timer
Når bilen er varm kører den fejlfri dog med undtagelse af hvis man brænder den helt ud i gear så kommer fejlen.
Bilen har haft fejlen siden købet
Der er allerede prøvet.
Tændrør flere gange med flere fabrikater.
Tændkabler flere gange.
Kæde skift med flere kontroller.
Alle sensorer til knast og krumtap flere gange.
Blæst med nøddeskaller.
Dyser og kat lånt fra fejlfri donorbil.
Motorstyring skiftet.
Ledningsnet kontrolleret under batteriet.
Knast udmålt for at have drejet sig på cyl2.
Danskvand kur.
Ca 12 liter div additiv
Div test med vcds som går igennem fejlfri.
Dog ikke knok sensor som gav time out.
Jeg kan se en g83 sensor til udløbet fra køleren viser -45 til -48 grader men jeg kan ikke finde den så jeg går ud fra den slet ikke findes og derfor viser skæv værdi.
Prof værksted gav op efter 27 gratis timer
Når bilen er varm kører den fejlfri dog med undtagelse af hvis man brænder den helt ud i gear så kommer fejlen.
Bilen har haft fejlen siden købet
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1571
- Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 178 times
Re: 1.2tsi CBZC misfire cyl 2
Der står lidt her, de nævner korrosion i både tændkabler og spole.
Jeg kan ikke se at du skriver noget om at tændspole er skiftet.
https://oborudow.ru/en/electrical-equip ... i-motorov/
Er der målt kompression på motoren, hvis den er uens skal du nok undersøge det nærmere.
Jeg kan ikke se at du skriver noget om at tændspole er skiftet.
https://oborudow.ru/en/electrical-equip ... i-motorov/
Er der målt kompression på motoren, hvis den er uens skal du nok undersøge det nærmere.
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 227 times
Re: 1.2tsi CBZC misfire cyl 2
En fin side med mange forskellige forslag
Tændrør spole og kabler er skiftet mange gange.
Nøjagtig ens resultat.
Kompression er fin på alle cylindre.
I morgen vil jeg prøve at trække tændkablet på cyl 2 1cm fra så gnisten bliver forstærket.
Måske det gør at den opfører sig lidt anderledes.
Tændrør spole og kabler er skiftet mange gange.
Nøjagtig ens resultat.
Kompression er fin på alle cylindre.
I morgen vil jeg prøve at trække tændkablet på cyl 2 1cm fra så gnisten bliver forstærket.
Måske det gør at den opfører sig lidt anderledes.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 302
- Tilmeldt: 18. aug 2020, 08:37
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 85 times
Re: 1.2tsi CBZC misfire cyl 2
Åbne/frie ideer?
Ændrer det noget på fejltændingerne hvis der køres ren performancebenzin? (Oktan100 og tilsvarende) ?
Er der nogle aktioner (firmwareupdateringer) til dén motor (jeg synes at huske noget) ?
Kompression på de 4 huller ved varm og kold motor? afvigelse i bar?
Ændrer det noget på fejltændingerne hvis der køres ren performancebenzin? (Oktan100 og tilsvarende) ?
Er der nogle aktioner (firmwareupdateringer) til dén motor (jeg synes at huske noget) ?
Kompression på de 4 huller ved varm og kold motor? afvigelse i bar?
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 227 times
Re: 1.2tsi CBZC misfire cyl 2
Det gør ikke forskel med oktan 100.
Kompression ved jeg ikke om er målt kold.
Opdatering ved jeg ikke noget om men den har da kørt over 200k uden fejl.
Jeg ærgrer mig over jeg ikke byttede knastløftere på 2 cylindre da jeg var der inde.
Kompression ved jeg ikke om er målt kold.
Opdatering ved jeg ikke noget om men den har da kørt over 200k uden fejl.
Jeg ærgrer mig over jeg ikke byttede knastløftere på 2 cylindre da jeg var der inde.
- Henrik2800
- Medlem
- Indlæg: 1386
- Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 218 times
Re: 1.2tsi CBZC misfire cyl 2
Har du prøvet, at reducere "gap" på tændrør?
Er alle de prøvede tændrør iridium?
Hvordan ser tændrør ud efter 60.000 km?
Er alle de prøvede tændrør iridium?
Hvordan ser tændrør ud efter 60.000 km?
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1899
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 335 times
- Been thanked: 216 times
Re: 1.2tsi CBZC misfire cyl 2
Kan den trække en gnist, altså sådan en 1 cm penge eller mere og er den godt blå eller fesen gylden ??
Er benzin tryk som det skal værre.
Er benzin tryk som det skal værre.
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 227 times
Re: 1.2tsi CBZC misfire cyl 2
@Henrik2800
Tændrør har været både Bosch og nu ngk iridium fra vw.
Den kan godt trække en god gnist og jeg har prøvet at køre med 1 cm afstand mellem spole og kabel for at forstærke gnisten men uden resultat.
Den har ny Bosch spole nr2
Den har ikke kørt 10000 siden købet.
@The Micktrix / Dk
Benzin Tryk står rigtigt med vcds men den kan køre uden fejl når man tager højtryks sensor fra.
Dog med nedsat motor effekt.
Måske sensoren giver forkerte værdier og derfor trækker det hele den forkerte vej?
Tændrør har været både Bosch og nu ngk iridium fra vw.
Den kan godt trække en god gnist og jeg har prøvet at køre med 1 cm afstand mellem spole og kabel for at forstærke gnisten men uden resultat.
Den har ny Bosch spole nr2
Den har ikke kørt 10000 siden købet.
@The Micktrix / Dk
Benzin Tryk står rigtigt med vcds men den kan køre uden fejl når man tager højtryks sensor fra.
Dog med nedsat motor effekt.
Måske sensoren giver forkerte værdier og derfor trækker det hele den forkerte vej?
- Henrik2800
- Medlem
- Indlæg: 1386
- Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 218 times
Re: 1.2tsi CBZC misfire cyl 2
Har du kørt med tester på, så du kunne se live date?
Regulerer cylinder 2 væsentlig anderledes end de øvrige cylindre?
Har alle tændrør samme sodfarve? lys/sort?
Regulerer cylinder 2 væsentlig anderledes end de øvrige cylindre?
Har alle tændrør samme sodfarve? lys/sort?
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 227 times
Re: 1.2tsi CBZC misfire cyl 2
Tændrør er ens op til fejlen.
Når den har kørt med cylindrer frakobling et stykke tid kan man jo se forskel.
Jeg har ikke kørt med tester på da fejlen kommer når den står i tomgang.
Laver man en start og kør omgående kan man være heldig den ikke går i fejl i opvarmningen.
Den registrer bare mange misfire på cyl 2.
Hvilke værdier skal jeg se på?
Når den har kørt med cylindrer frakobling et stykke tid kan man jo se forskel.
Jeg har ikke kørt med tester på da fejlen kommer når den står i tomgang.
Laver man en start og kør omgående kan man være heldig den ikke går i fejl i opvarmningen.
Den registrer bare mange misfire på cyl 2.
Hvilke værdier skal jeg se på?
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: 1.2tsi CBZC misfire cyl 2
Har du tjekket svinghjulet??
En kammerat havde en golf 5 gti ,hvor den havde tændings udsættere på cyl. 1
Han opgav og fik en anden motor i,da den var ude fandt han ud af svinghjulet var færdig,det er jo blevet en slid del idag ,
Mvh
En kammerat havde en golf 5 gti ,hvor den havde tændings udsættere på cyl. 1
Han opgav og fik en anden motor i,da den var ude fandt han ud af svinghjulet var færdig,det er jo blevet en slid del idag ,
Mvh
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 227 times
Re: 1.2tsi CBZC misfire cyl 2
Nej det har jeg sku ikke skænket en tanke.RIX skrev:Har du tjekket svinghjulet??
En kammerat havde en golf 5 gti ,hvor den havde tændings udsættere på cyl. 1
Han opgav og fik en anden motor i,da den var ude fandt han ud af svinghjulet var færdig,det er jo blevet en slid del idag ,
Mvh
Mon ikke hvis jeg holder den lidt på koblingen under opvarmningen kan se om den stadig laver fejltændinger.
Det prøver jeg
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: 1.2tsi CBZC misfire cyl 2
På de gamle pumpe dyse diesel knurrer de
Ved det lyder tosset , men det kan ske ved en ubalance,hvis i har haft banke sensor afmonteret må de ikke spændes for hårdt ellers går de istykker
Mvh
Ved det lyder tosset , men det kan ske ved en ubalance,hvis i har haft banke sensor afmonteret må de ikke spændes for hårdt ellers går de istykker
Mvh
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 227 times
Re: 1.2tsi CBZC misfire cyl 2
Det ændrer ikke en skid at holde den "stram" på koblingen.
Man må kunne bytte bankesensor om og se om fejlen følger med.
Som jeg forstår på ejeren er der 2.
Man må kunne bytte bankesensor om og se om fejlen følger med.
Som jeg forstår på ejeren er der 2.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1899
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 335 times
- Been thanked: 216 times
Re: 1.2tsi CBZC misfire cyl 2
Hmm, pas. Men der er jo ikke samme blæs på turbo når den kører i nød program. Så har gnisten det noget nemmer.
Så det svært og sige om det er derfor.
Det ikke noget så simplet som Lamdasonde eller luftmænge måler.
Så det svært og sige om det er derfor.
Det ikke noget så simplet som Lamdasonde eller luftmænge måler.
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 227 times
Re: 1.2tsi CBZC misfire cyl 2
Kompression er testet både kold og varm.
Alle opdateringer er installeret.
Chip optimering prøvet og ført tilbage.
Alle opdateringer er installeret.
Chip optimering prøvet og ført tilbage.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 302
- Tilmeldt: 18. aug 2020, 08:37
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 85 times
Re: 1.2tsi CBZC misfire cyl 2
Ifølge den her: https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/polo ... 06-906000/ er der kun en bankesensor på en CBZC....
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 227 times
Re: 1.2tsi CBZC misfire cyl 2
Ændringer af gap på tændrør giver ingen ændringer.
Den halter når den er kold.
Når den er varm så viser den lidt højere værdi på cyl 2 bankesensor.
Den halter når den er kold.
Når den er varm så viser den lidt højere værdi på cyl 2 bankesensor.
- DanielSan
- Nyt medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 23 times
Re: 1.2tsi CBZC misfire cyl 2
1.4 TSI med kæde kan også lave et par udsættere under tomgang i opvarmningsfasen.
Det har den gjort i mange år, og ligesom dig er både kæde skiftet og renset ventiler uden held. Måske skal de første generationer af TSI'erne bare gøre sådan.
Meld endelig tilbage hvis du finder en løsning.
Det har den gjort i mange år, og ligesom dig er både kæde skiftet og renset ventiler uden held. Måske skal de første generationer af TSI'erne bare gøre sådan.
Meld endelig tilbage hvis du finder en løsning.
- Henrik2800
- Medlem
- Indlæg: 1386
- Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 218 times
Re: 1.2tsi CBZC misfire cyl 2
"Misfire" er ikke et normalt problem på 1.2 TSI.
Blev der brugt originale dele da kæden og de 2 kædehjul blev skifte?
Blev der brugt originale dele da kæden og de 2 kædehjul blev skifte?
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.
- Henrik2800
- Medlem
- Indlæg: 1386
- Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 218 times
Re: 1.2tsi CBZC misfire cyl 2
Dvs. u-originalt kæde-sæt.
Det gamle originale kæde-sæt var vel slidt, da man skiftede?
Det gamle originale kæde-sæt var vel slidt, da man skiftede?
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 227 times
Re: 1.2tsi CBZC misfire cyl 2
Ja lidt slidt var det nok.Henrik2800 skrev:Dvs. u-originalt kæde-sæt.
Det gamle originale kæde-sæt var vel slidt, da man skiftede?
Det blev skiftet pga fejlen.
Den er jo så ny at den er med den sidste type kædekit.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 24. jul 2020, 18:34
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
Re: 1.2tsi CBZC misfire cyl 2
Jeg havde lidt en lignende fejl ud over min cylinder ikke satte ud, eller det gjorde den da tændspolen stod af. Efter jeg rensede gasspjæld og maf var problemet næsten væk, men kom hurtigt igen. Skiftede så MAF'en og så forsvandt det