Hejsa.
Jeg er endt i noget af en hovedpine med min kære Caddy. Der lagde en pøl af olie omkring dyserne og besluttede mig for at skifte ventildækslet og pakningerne. Da pcv ventilen ikke var meget værd mere.
Efter jeg har gjort det lækker den stadig olie omkring dyserne på cyl. 3 og 4. Der siver også en lille smule hvid røg omkring de 2 overnævnte dyser. Periodisk kan den fylde kabinen og motorrum med røg på ganske kort tid for helt at stoppe med at ryge 10 minutter efter.
Intet af dette gjorde den før jeg kastede mig i krig med at makke i den.
Den trækker fint og går jævnt i motoren.
Nogen der har prøvet noget lignende?
Hvor meget røg eller "blow by" er normalt på denne motor, da den genere en del når man letter oliepind/påfyldnings dækslet.
Har hørt alt fra at det er stempelringene der er døde til den bare skal have en olierens
Alt hjælp er velkommen og værdsat
2013 VW caddy 1.6tdi 102hk røg i motorrum
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 350 times
Re: 2013 VW caddy 1.6tdi 102hk røg i motorrum
Lyder da som en klassisk omgang utætte flammeskiver? Holdes dyserne på cyl 3 og 4 ikke nede af det samme beslag?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 1. feb 2024, 16:20
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: 2013 VW caddy 1.6tdi 102hk røg i motorrum
Jov de bliver holdt nede af samme beslag. Problemet er at jeg har haft dyserne oppe 2 gange efterfølgende, fræst sæderne, skiftet strækbolten og flammeskiverne. Ville man ikke også kunne hører det hvis de var utætte?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 350 times
Re: 2013 VW caddy 1.6tdi 102hk røg i motorrum
Jo det ville normalt være ret hørbart.
Det var lige mit umiddelbare input.. Ved ikke lige hvad der så er mest oplagt..
Det var lige mit umiddelbare input.. Ved ikke lige hvad der så er mest oplagt..