Golf Plus 1,4 TSI- 2007 - Kold -Ujævn motorgang

Besvar
Kubik
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2. feb 2024, 07:44
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0

Golf Plus 1,4 TSI- 2007 - Kold -Ujævn motorgang

Indlæg af Kubik » 2. feb 2024, 08:34

Diagnosen siger fejltænding, defekt tændspole(r) og knastakselsensor defekt!

Udskiftet 4 tændrør, 2 tændspoler og knastakselsensor, hvilket ikke har hjulpet!

Motoren går meget ujævnt når den er kold og efter ca. 2 minutter går den pludselig lidt mere jævnt.
Men der er stadig ujævn motorgang.

Ideer til løsning af problemet modtages med glæde.

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 469
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 49 times
Been thanked: 36 times

Re: Golf Plus 1,4 TSI- 2007 - Kold -Ujævn motorgang

Indlæg af DangerDane » 3. feb 2024, 14:14

Har du haft tester på?.
These users thanked the author DangerDane for the post:
Kubik
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

Kubik
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2. feb 2024, 07:44
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0

Re: Golf Plus 1,4 TSI- 2007 - Kold -Ujævn motorgang

Indlæg af Kubik » 4. feb 2024, 20:57

Ja testeren sagde knastakselsensor permanent fejl samt tændspole defekt
Begge dele er udskiftet, men løste ikke problemet.
Motorlampen lyser igen. - Jeg skal have testeren på igen og se hvad den nu siger.

Taktkæden blev skiftet under garantien til den forstærkede udgave.
Bilen har kørt 170.000 km.

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Golf Plus 1,4 TSI- 2007 - Kold -Ujævn motorgang

Indlæg af Morten16v » 6. feb 2024, 07:51

Hvis kæden ikke er blevet for lang igen, så ville jeg få kontrolleret kompression. Det er set tidligere at de flækker et stempel.
These users thanked the author Morten16v for the post:
Kubik
Porsche Tekniker.

Kubik
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2. feb 2024, 07:44
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0

Re: Golf Plus 1,4 TSI- 2007 - Kold -Ujævn motorgang

Indlæg af Kubik » 6. feb 2024, 19:05

Testeren siger nu:
P3008 - Kredsløb kamakselsensor; Værdi uden for tolerance
- Permanent
P0304 - Cylinder 4, fejltænding detekteret
- Intermittent
P0302 - Cylinder 2, fejltænding detekteret
- Intermittent
P1643 - Fejl i styring af centralelektronik
- Intermittent

Jeg vil være meget taknemlig for gode råd der fører til at løse udfordringen.
På forhånd tak.

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Golf Plus 1,4 TSI- 2007 - Kold -Ujævn motorgang

Indlæg af Morten16v » 7. feb 2024, 07:34

Tror godt du kan regne med kæden er blevet for lang igen. Men skal du være sikke du skal du kontrollere den ved at sætte motoren på mærkerne, og så låse den med specialværktøj. Jeg er sikker på de to forbrændingsudsættere skyldes forkert timing pga. for lang kæde.

viewtopic.php?t=156392

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 341/000833
These users thanked the author Morten16v for the post:
Kubik
Porsche Tekniker.

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 469
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 49 times
Been thanked: 36 times

Re: Golf Plus 1,4 TSI- 2007 - Kold -Ujævn motorgang

Indlæg af DangerDane » 10. feb 2024, 21:18

Jeg havde P030x da jeg stod med en motor med underkompression på 3 ud af 4 cylindre og en utroligt "død" motor hvis at der var rigtigt koldt. Ved blow by test kunne der tydeligt ses olie der blev blæst forbi i form af bobler.

Og hvis du vil kontrollere om kæden er bleve for lang igen så måleblok 208 og 209 i motorstyringen. De skal MAX være +/- 7. Kommer du over +/-7 er det noget lort. Og de må vidst helst ikke varierer med +/1 i forhold til hinanden.
These users thanked the author DangerDane for the post:
Kubik
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

Kubik
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2. feb 2024, 07:44
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0

Re: Golf Plus 1,4 TSI- 2007 - Kold -Ujævn motorgang

Indlæg af Kubik » 26. mar 2024, 09:21

Vi har nu udskiftet taktkæden og alle tandhjul samt kædestrammer, med andre ord alt er nyt.
Kamakselsensor er også udskiftet.
Fejlkode P3008 kommer stadig efter kort tids drift. ?

Nuværende fejlkoder:
P3008 - Kredsløb kamakselsensor; værdi uden for tolerance - Permanent
P0302 - Cylinder 2 , fejltænding detekteret - Intermittent


Kontrolleret timing med specialværktøjet igen og den står lige " i skabet"!
Målt olietryk til 2,2 BAR v/ 2000 o/min. og 2,4 BAR ved 3.000 o/min.
Kompression 10 BAR på de 3 cylindre og 6,5 BAR på den fjerde cylinder. - Ved KOLD motor!

Gode råd modtages med stor tak :-)

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 469
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 49 times
Been thanked: 36 times

Re: Golf Plus 1,4 TSI- 2007 - Kold -Ujævn motorgang

Indlæg af DangerDane » 26. mar 2024, 13:30

tænker 6.5 bar ved kold motor er noget skidt
These users thanked the author DangerDane for the post:
Kubik
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

Kubik
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2. feb 2024, 07:44
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0

Re: Golf Plus 1,4 TSI- 2007 - Kold -Ujævn motorgang

Indlæg af Kubik » 21. apr 2024, 17:12

Status er nu at jeg har udskiftet den uoriginale kamakselsensor med en original kamakselsensor og siden da er der ikke forekommet motorfejl.
Det skal tilføjes at motoren stadigvæk går lidt ujævnt både i kold og varm tilstand, samtidig er benzinforbruget blevet større. (Med samme fører og uændret kørselsmønster

Besvar

Tilbage til "Motor"