VW er nu også begyndt at komme efter det, der er her for 2 måneder siden lagt 2 store sagsøgninger imod dem i USA grundet videre salg af veldvidende om defekte komponenter (1.8/2.0 kædestrammere og kæder) Så vidt som jeg ved har den så godt som vundet sagen for der har VWoA tilbudt kompensation for at droppe sagen og de har udvidet garanti på lige netop kædestrammere og kæder. Desuden kan folk der har haft problemet og endt med at betale få dækket deres regninger alt efter hvor det er lavet og få gratis olieskift lagt oven i som kompensation.Mike H skrev:Så bliver der da store julegaver I år.
Stort tillykke herfra. Må sku have mig en skoda næste gang - godt nok skræmmende at gruppens "billigste" mærke - giver klart den bedste garanti... VW og Audi giver nok nærmest den dårligst - på trods af det er de dyreste
Så mon ikke problemstillingen ikke også kommer op herhjemme i de mindre markeder for at redde masken inden det løber helt af sporet (som det desværre allerede har gjort for et par stykker)
At sige at de ikke kender problemet er jo nok også lidt at lyve når der ligger en service bulltin på at lige netop at tjekke kædestrammeren/kæden hvis bilen kommer ind med dårlig ydelse, dårlig kompression og/eller et par fejlkoder om timing.
Man kan sige meget om de forenede stater, men når folk truer med at sagsøge for milliarder så virker det underligt nok som at firmaerne alligevel godt kan høre lidt efter.
EDIT: bare for at tage de første mange sider om emnet;
http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=47128
Dog er der fælles enighed om at de nye kædestrammere er langt bedre end de første modeller som kom ud og faktisk virker til det som de nu engang er bygget til.