Døjer med svære baghjuls problemer

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Brugeravatar
Panda
Nyt medlem
Indlæg: 132
Tilmeldt: 1. jul 2008, 16:38
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Døjer med svære baghjuls problemer

Indlæg af Panda » 18. feb 2009, 15:27

Sidste uge:

Damen og jeg kørte en tur til centrum for en tur i biffen i gollen. Bilen sejler mærkeligt og parkere bilen i en pkælder da det er der vi skal være. det ene bagdæk er FULDKOMMEN skævt. Selvfølgelig har lejet gnavet på bagbremsen/nav sig igennem på en eller anden mærkelig måde så det ene bagdæk inkl kapslen på tromlen faktisk er løs og det er kun tromlenkapslen på selve tromlen der holder sig på grundet bilens vægt. Det er fuldkommet sindsygt og MEGET heldigt at det var efter motorvejen. Vi kunne lige så godt have tabt den og køre fuldstændig galt!

Det viste sig så at noget af lejet var krøllet fuldstændigt sammen om spindlen og drejet tromlekanten af inkl møtrik. Mystisk nok efter at bilen fik skiftet baghjulsleje i den side

Jeg fik så skiftet det hele lige fra spindlen, men også den anden side som ikke var blevet rørt endnu. Der blev skiftet tromel, bakker, lejre mener jeg det var altså alt undtagen nav. Lavet begge sider nu når jeg var igang.

Nu idag:

Nu har jeg på fornemmelsen at den gør det på den side hvor der sjovt nok også lige er blevet skiftet leje men også tromler osv. Den viser samme symptomer som sidste gang. Høje pive lyde som når en drejebænk skriger. Sådan omgang for omgang afhængig af hjulet. Som om den tager et stykke ad gangen.

Hvad i al verden sker der her? Får jeg forkerte reservedele eller hvordan?

Brugeravatar
4me
Nyt medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 25. jun 2008, 23:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Døjer med svære baghjuls problemer

Indlæg af 4me » 18. feb 2009, 16:00

Hvilken golf er det fruen har ?? :roll:
Bliver lejerne spændt op som de skal, eller måske for hårdt/løst op?? (går ud fra at det er de koniske lejer der monteres i br.tromlen)
Får lejerne fedt ved montering ??
I teorien skulle mænd og kvinder kunne forstå hinanden - og i teorien skulle man kunne fange ål med en lasso.
Torben

Evolon
Medlem
Indlæg: 651
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:57
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjallerup
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Døjer med svære baghjuls problemer

Indlæg af Evolon » 18. feb 2009, 18:05

Kan godt være jeg spørger dumt men, du har vel husket og komme splitten på når du har spændt lejet ind? :?:

Brugeravatar
Panda
Nyt medlem
Indlæg: 132
Tilmeldt: 1. jul 2008, 16:38
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Døjer med svære baghjuls problemer

Indlæg af Panda » 18. feb 2009, 18:07

4me skrev:Hvilken golf er det fruen har ?? :roll:
Bliver lejerne spændt op som de skal, eller måske for hårdt/løst op?? (går ud fra at det er de koniske lejer der monteres i br.tromlen)
Får lejerne fedt ved montering ??
Golf 1, jamen de er blevet spændt lige til så tromlen kan dreje rundt og ca kvart omgang tilbage. Men det min mekaniker der har gjort det denne gang.
Evolon skrev:Kan godt være jeg spørger dumt men, du har vel husket og komme splitten på når du har spændt lejet ind? :?:
Hehe kunne jeg sagtens finde på men da jeg skiftede dem huskede jeg det hele og går ud fra det samme denne gang, nu når det er en fagmand og ikke en baggårds hukler som mig :D

Nu er bilen kørt på værksted, og der var mærkeligt nok igen mislyd på 20km derover. Nu må vi se. En VW kyndig kigger på sagerne i morgen og splitter det hele ad bagpå.

ronny85
Nyt medlem
Indlæg: 363
Tilmeldt: 11. dec 2008, 18:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Døjer med svære baghjuls problemer

Indlæg af ronny85 » 20. feb 2009, 08:53

Du har været pænt heldigt!!! Jeg oplevede selv på min golf3, at jeg kørte 130 i timen, og lige pludselig overhælede min bag hjul mig!, Det er ikke alle som arb i en lille gård(selvoplært) som kan fixe det, fik skiftet 4 gange ialt på 6 mdr. Brug evt org, og få en ordenlig mek til at fixe det

Brugeravatar
Panda
Nyt medlem
Indlæg: 132
Tilmeldt: 1. jul 2008, 16:38
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Døjer med svære baghjuls problemer

Indlæg af Panda » 20. feb 2009, 10:58

ronny85 skrev:Du har været pænt heldigt!!! Jeg oplevede selv på min golf3, at jeg kørte 130 i timen, og lige pludselig overhælede min bag hjul mig!, Det er ikke alle som arb i en lille gård(selvoplært) som kan fixe det, fik skiftet 4 gange ialt på 6 mdr. Brug evt org, og få en ordenlig mek til at fixe det
Okay fårk, hvordan fanden fik du så bilen ind?
Men jeps de siger at de skifter alt for det virker som om at spindlerne er en smule skæve. Så alt nav og ud bliver sgu skiftet i denne omgang. Der er ikke andet for.

Så må jeg håbe det hele kører igen. Skide irriterende for bilen skulle ellers blive gjort klar i denne uge, men nu må vi vente og se.

ronny85
Nyt medlem
Indlæg: 363
Tilmeldt: 11. dec 2008, 18:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Døjer med svære baghjuls problemer

Indlæg af ronny85 » 20. feb 2009, 11:40

Falck havde nogle "rulleskjørter" eller noget i den stil, og så blev bilen kørt til min mek, så fik jeg en meget alvorlig snak med min mek, og så blev hele bilen klargjort for 300 kr. Men hvis jeg ikke havde falck, ja så havde jeg et kæmpe problem!

Brugeravatar
Panda
Nyt medlem
Indlæg: 132
Tilmeldt: 1. jul 2008, 16:38
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Døjer med svære baghjuls problemer

Indlæg af Panda » 20. feb 2009, 11:51

ronny85 skrev:Falck havde nogle "rulleskjørter" eller noget i den stil, og så blev bilen kørt til min mek, så fik jeg en meget alvorlig snak med min mek, og så blev hele bilen klargjort for 300 kr. Men hvis jeg ikke havde falck, ja så havde jeg et kæmpe problem!
Cool, men da du ser dit baghjul, hvad fanden flyver der gennem hovedet? Jamen altså hvordan fanden kørte du ind til siden?

Men årh jeg ville også ønske mig noget falck abonnement snart :D Men den lille golle tror jeg jeg skal til mig at finde mig et af de der vejshjælps abonnementer. Er de til at overkomme i pris?

ronny85
Nyt medlem
Indlæg: 363
Tilmeldt: 11. dec 2008, 18:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Døjer med svære baghjuls problemer

Indlæg af ronny85 » 20. feb 2009, 13:46

Shit tænkte jeg, og da jeg bremsede, røg min bremsepedal i bund,(da jeg ramte jorden, gik der hul i min bremse slange, så alt bremse væske pissede ud) Kørte den stille og rolig hen til nødsporet, med havariblink. Er blevet god til at holde hoved koldt i pressede situationer(Takket være patrulje og alarm kørsel:p)

Brugeravatar
Jan-DK
Helt nyt medlem
Indlæg: 96
Tilmeldt: 17. jun 2008, 20:32
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hvalsø
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Døjer med svære baghjuls problemer

Indlæg af Jan-DK » 20. feb 2009, 16:22

Jeg havde samme problem for nogle år siden på en A6 med skiver bagpå.
Det var spindlen der var ganske lidt skæv.
Vi brændte to X lejer af på 14 dage.
Hilsen Jan Møller
Dækmand på 11 år ved Danmarks største dækkæde.
Mande bil

Brugeravatar
Panda
Nyt medlem
Indlæg: 132
Tilmeldt: 1. jul 2008, 16:38
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Døjer med svære baghjuls problemer

Indlæg af Panda » 20. feb 2009, 16:39

ronny85 skrev:s**t tænkte jeg, og da jeg bremsede, røg min bremsepedal i bund,(da jeg ramte jorden, gik der hul i min bremse slange, så alt bremse væske pissede ud) Kørte den stille og rolig hen til nødsporet, med havariblink. Er blevet god til at holde hoved koldt i pressede situationer(Takket være patrulje og alarm kørsel:p)
Tror sgu jeg havde havareret for hårdt. Sindsygt. Det må jeg nok sige det var da noget af en situation at havne i og klare det så godt. Hatten af :)

Men det var godt i kom godt ud af det.
Jan-DK skrev:Jeg havde samme problem for nogle år siden på en A6 med skiver bagpå.
Det var spindlen der var ganske lidt skæv.
Vi brændte to X lejer af på 14 dage.
Super, det bekræfter vores teori. Det er sgu skide godt. Takker. Idag blev de skiftet og skal hen til min kammerat i aften. Så det er sgu meget lækkert.

Besvar

Tilbage til "Undervogn"