Superb 2.0 Classic '04 - Udskiftning af stødd. samt kobling.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 7. mar 2009, 23:50
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 0
Superb 2.0 Classic '04 - Udskiftning af stødd. samt kobling.
Hej..
Nu har jeg spurgt forskellige værksteder incl. Skoda samt SMC og deres svar er stort set alle forskellige??
Ved hvilken km-stand bør/skal støddæmpere samt kobling skiftes?, for at få en kontinuerlig, sikker og økonomisk service vedligeholdelse.
Har fået svar fra alt mellem 100000 til 200000 km.
Hvad siger i?
Håber på et proff. svar herinde fra, da det åbenbart ikke kan lade sig gøre i det "virkelige" liv.
Nu har jeg spurgt forskellige værksteder incl. Skoda samt SMC og deres svar er stort set alle forskellige??
Ved hvilken km-stand bør/skal støddæmpere samt kobling skiftes?, for at få en kontinuerlig, sikker og økonomisk service vedligeholdelse.
Har fået svar fra alt mellem 100000 til 200000 km.
Hvad siger i?
Håber på et proff. svar herinde fra, da det åbenbart ikke kan lade sig gøre i det "virkelige" liv.
- clausvp
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3172
- Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Superb 2.0 Classic '04 - Udskiftning af stødd. samt kobling.
Ja men den er jo også uhyre vanskelig at svare på!
Kørselsforhold (vejbanes beskaffenhed)
Kørselsmønster (by-landevej-motorvej)
Vægt i bilen (firmabil med 400 kg. brochurer...)
Campingswun
NÅ, men mit bud på en fremtid for din bil er; kører du pænt og med hovedvægten af kilometrene på landevej, så bør du skifte støddæmperne hele vejen rundt ved ca. 100.000 km. Koblingen holder snildt til 250.000-300.000 km. under disse kørselsbetingelser!
Kører du fortrinsvis bykørsel på Københavns smadrede veje, og er ferm til at sætte hårdt igang for lige at tryne en taxa, tja, så holder tingene ikke nær så længe......
Kørselsforhold (vejbanes beskaffenhed)
Kørselsmønster (by-landevej-motorvej)
Vægt i bilen (firmabil med 400 kg. brochurer...)
Campingswun
NÅ, men mit bud på en fremtid for din bil er; kører du pænt og med hovedvægten af kilometrene på landevej, så bør du skifte støddæmperne hele vejen rundt ved ca. 100.000 km. Koblingen holder snildt til 250.000-300.000 km. under disse kørselsbetingelser!
Kører du fortrinsvis bykørsel på Københavns smadrede veje, og er ferm til at sætte hårdt igang for lige at tryne en taxa, tja, så holder tingene ikke nær så længe......
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 7. mar 2009, 23:50
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 0
Re: Superb 2.0 Classic '04 - Udskiftning af stødd. samt kobling.
Hej clausvp..
Ja. De oplysninger glemte jeg.. Sorry
Den har kørt 200000 hvoraf ca 90% er motorvej. Resten er blandet bykørsel. Alle veje er ok.
Ingen betydelig vægt andet end transport af børn til/fra institution samt enkelt ferier med familien.(ingen jydekrog) Resterende transport er firmalign. kørsel.
Og nej, har ikke kørt race med Taxa.
Nå ja.. Den har rundet de 200000 med originale støddæmpere, så ville selv mene at tiden er inde. Men har ikke mærket andet end at den er lidt blød men ikke utæt i dæmpere..
Ja. De oplysninger glemte jeg.. Sorry
Den har kørt 200000 hvoraf ca 90% er motorvej. Resten er blandet bykørsel. Alle veje er ok.
Ingen betydelig vægt andet end transport af børn til/fra institution samt enkelt ferier med familien.(ingen jydekrog) Resterende transport er firmalign. kørsel.
Og nej, har ikke kørt race med Taxa.
Nå ja.. Den har rundet de 200000 med originale støddæmpere, så ville selv mene at tiden er inde. Men har ikke mærket andet end at den er lidt blød men ikke utæt i dæmpere..
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Superb 2.0 Classic '04 - Udskiftning af stødd. samt kobling.
som claus siger så er det svært at svare på da der er mange faktorer der spiller ind
ang. støddæmpere
det er måske ved at være den tid hvor man evt skal begynde at spare sammen til et sæt nye
koblingen
jeg har fornylig skiftet kobling og svinghjul på en passat tdi
den havde lige rundet 200.000km koblinge var ca 1/2 slidt
ang. støddæmpere
det er måske ved at være den tid hvor man evt skal begynde at spare sammen til et sæt nye
koblingen
jeg har fornylig skiftet kobling og svinghjul på en passat tdi
den havde lige rundet 200.000km koblinge var ca 1/2 slidt
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- clausvp
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3172
- Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Superb 2.0 Classic '04 - Udskiftning af stødd. samt kobling.
Ja det var da en sjat!
Så vil jeg i den grad anbefale dig at få skiftet støddæmpere! Det er i min bette forsnævrede opfattelse at verden, IKKE gode sikre støddæmpere når de har sittet på i 5 år og hoppet rundt under bilen i 200.000 km.!
Du mærker ikke at støddæmperne bliver slidt, for det kommer snigende. Men lur mig om ikke at du vil sige det samme som de fleste andre efter støddæmperskifte: hoooold da kæft mand, jeg var sq ikke klar over at de var så dårlige!
Så vil jeg i den grad anbefale dig at få skiftet støddæmpere! Det er i min bette forsnævrede opfattelse at verden, IKKE gode sikre støddæmpere når de har sittet på i 5 år og hoppet rundt under bilen i 200.000 km.!
Du mærker ikke at støddæmperne bliver slidt, for det kommer snigende. Men lur mig om ikke at du vil sige det samme som de fleste andre efter støddæmperskifte: hoooold da kæft mand, jeg var sq ikke klar over at de var så dårlige!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 7. mar 2009, 23:50
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 0
Re: Superb 2.0 Classic '04 - Udskiftning af stødd. samt kobling.
Tak for svar..
I forbindelse med skift af stødd., ville det være en fordel at sætte et sænkningssæt eller gevindunderv. på kontra "orig" støddæmpere? Også mht. levetid?
Sidst men ikke mindst, hvilke producenter kan anbefales hvis Superb'en skal ned på maven?
Har tidligere kørt Octavia I sænket 35/35 via fjedre og der blev den lidt hårdere men fik også bedre greb.
Købte en G-MAXX gevind til Octaviaen, men blev påkørt så der endte dén historie. (har iøvrigt stadig det gevindsæt til at ligge hvis nogen skulle være int.)
I forbindelse med skift af stødd., ville det være en fordel at sætte et sænkningssæt eller gevindunderv. på kontra "orig" støddæmpere? Også mht. levetid?
Sidst men ikke mindst, hvilke producenter kan anbefales hvis Superb'en skal ned på maven?
Har tidligere kørt Octavia I sænket 35/35 via fjedre og der blev den lidt hårdere men fik også bedre greb.
Købte en G-MAXX gevind til Octaviaen, men blev påkørt så der endte dén historie. (har iøvrigt stadig det gevindsæt til at ligge hvis nogen skulle være int.)
- clausvp
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3172
- Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Superb 2.0 Classic '04 - Udskiftning af stødd. samt kobling.
Om det er en fordel er jo op til den enkelte betragter at afgøre!
Søger man mere sportslige køreegenskaber og et "sejere" look, så ja!
Søger man magelig komfort, så nej!
Til så fin en bil ville jeg spare sammen til noget rigtig lækkert isenkram! En gevindundervogn fra Bilstein eller Eibach nok i den bedste ende af kvalitetsskalaen, men mindre kan gøre det.
Min absolut mest positive oplevelse med gevindundervogne, er den AP jeg satte på kærestens Touran! Den virker lækker i udførelse, og ikke hård i hverken fjedre eller støddæmpere. Rigtig fornuftig pris!
Min absolut ringeste oplevelse med gevindundervogn, er med den StreetTech jeg har på min Ibiza! Herregott, den kostede kun 1900 kr via ebay.de, men den er dælme heller ikke en krone mere værd!
Men jeg betragter det som en ubetinget fordel med gevind frem for "alm." undervogn, idet man selv kan bestemme hvordan bilen skal stå!
Holdbarheden kan jeg ikke vurdere om er bedst med det ene eller det andet.
Søger man mere sportslige køreegenskaber og et "sejere" look, så ja!
Søger man magelig komfort, så nej!
Til så fin en bil ville jeg spare sammen til noget rigtig lækkert isenkram! En gevindundervogn fra Bilstein eller Eibach nok i den bedste ende af kvalitetsskalaen, men mindre kan gøre det.
Min absolut mest positive oplevelse med gevindundervogne, er den AP jeg satte på kærestens Touran! Den virker lækker i udførelse, og ikke hård i hverken fjedre eller støddæmpere. Rigtig fornuftig pris!
Min absolut ringeste oplevelse med gevindundervogn, er med den StreetTech jeg har på min Ibiza! Herregott, den kostede kun 1900 kr via ebay.de, men den er dælme heller ikke en krone mere værd!
Men jeg betragter det som en ubetinget fordel med gevind frem for "alm." undervogn, idet man selv kan bestemme hvordan bilen skal stå!
Holdbarheden kan jeg ikke vurdere om er bedst med det ene eller det andet.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: Superb 2.0 Classic '04 - Udskiftning af stødd. samt kobling.
undervogn der er det vigtigt at man køber et sæt og ikke nye std. dæmpere og et sæt fjedere fra et andet firma,da man kan komme ud for at den bliver hård og travls at køre i.
jeg vil sige mit bedste køb gennem tiderne er sachs sporting kostede 530 euro til min polo.
har også haft H&R gevind det var da fiks med man kunne bestemme højden men den blev grov justreret også kørte jeg lidt og stillede den hvor jeg ville have den og så blev den ikke rørt mere.
så ikke meget fidus for mig,men sådan er vi så forskellige.
VH.
jeg vil sige mit bedste køb gennem tiderne er sachs sporting kostede 530 euro til min polo.
har også haft H&R gevind det var da fiks med man kunne bestemme højden men den blev grov justreret også kørte jeg lidt og stillede den hvor jeg ville have den og så blev den ikke rørt mere.
så ikke meget fidus for mig,men sådan er vi så forskellige.
VH.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 7. mar 2009, 23:50
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 0
Re: Superb 2.0 Classic '04 - Udskiftning af stødd. samt kobling.
Hej alle..
Tak for de fine svar.. Rart at der er nogen som véd noget
Jeg må indrømme at AP sættet tiltaler mig mest, så vil undersøge lidt vedr det.
Vh
Superb74
Tak for de fine svar.. Rart at der er nogen som véd noget
Jeg må indrømme at AP sættet tiltaler mig mest, så vil undersøge lidt vedr det.
Vh
Superb74
- clausvp
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3172
- Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Superb 2.0 Classic '04 - Udskiftning af stødd. samt kobling.
Listepris er 712 euro hos http://www.ap-fahrwerke.de/onlineshop.php?group=gewindeSuperb74 skrev:Hej alle..
Tak for de fine svar.. Rart at der er nogen som véd noget
Jeg må indrømme at AP sættet tiltaler mig mest, så vil undersøge lidt vedr det.
Vh
Superb74
Ebaypris er 559.....
Klik: http://cgi.ebay.de/AP-GEWINDE-SPORTFAHR ... 240%3A1318
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 7. mar 2009, 23:50
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 0
Re: Superb 2.0 Classic '04 - Udskiftning af stødd. samt kobling.
Takker for links
Findes der slet ikke danske importører af AP?
Og så et enkelt sidespørgsmål..
Er der nogle her i VAGCars som evt. selv importere dele (det være enten vw eller andre)?
Hvis ikke, var det måske en idé til de impulsive selvstændige.. Jeg er ihvertfald med på idéen
Findes der slet ikke danske importører af AP?
Og så et enkelt sidespørgsmål..
Er der nogle her i VAGCars som evt. selv importere dele (det være enten vw eller andre)?
Hvis ikke, var det måske en idé til de impulsive selvstændige.. Jeg er ihvertfald med på idéen
-
- Medlem
- Indlæg: 1480
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Superb 2.0 Classic '04 - Udskiftning af stødd. samt kobling.
Hvis du mangler VW dele eller andre VAG dele, så er svaret her: http://i-s.dk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 7. mar 2009, 23:50
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 0
Re: Superb 2.0 Classic '04 - Udskiftning af stødd. samt kobling.
hurtigt svar..
Har godt kigget på den hjemmeside et par gange.. Og jo, de har da nogle int. ting.
Men min tanke var mere på de hjemmesider som har andet end de sædvanlige milotec osv osv udstyr..
Måske lidt svært at forklare..
Har godt kigget på den hjemmeside et par gange.. Og jo, de har da nogle int. ting.
Men min tanke var mere på de hjemmesider som har andet end de sædvanlige milotec osv osv udstyr..
Måske lidt svært at forklare..
-
- Medlem
- Indlæg: 1310
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 32 times
Re: Superb 2.0 Classic '04 - Udskiftning af stødd. samt kobling.
Der er også Eibach dem synes jeg har læst godt om, og var også tilfreds med dem på min gamle G3.
Så regner selv med at bestilde et sæt fjeder/dæmpere i tyskland til min Passat.
De har også til Superb http://www.cartuning-unlimited.de/CarTu ... 27851.html
Så regner selv med at bestilde et sæt fjeder/dæmpere i tyskland til min Passat.
De har også til Superb http://www.cartuning-unlimited.de/CarTu ... 27851.html
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline