Forskel på bremsekraftforstærker, VR6 og nyere VW
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Forskel på bremsekraftforstærker, VR6 og nyere VW
Jeg har nu kørt med sæt 312x25 mm bremser fra en TT i godt og vel et års tid. Bremser fint, men synes man skal træde til, før der for alvor sker noget (det skulle man i og for sig også med de originale). Mine forældre har haft en Passat 3B, og har nu en Golf V TDi, og begge biler er/var noget mere følsomme på bremsepedalen (Golf V´eren er næsten for følsom), på trods af, de begge vejer mere, og har mindre bremser. Hvori ligger forskellen? Er det muligt at skifte bremsekraftforstærkeren ud med én fra en nyere model, for at få nogenlunde samme bremsefornemmelse?
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: Forskel på bremsekraftforstærker, VR6 og nyere VW
er du gået fra 280mm til 312mm,for jeg mener at de vr´ med 288 har en anden/bremsecylinder
hvad skiver/klodser køre du med jeg havde ferodo ds performance og originale audi skiver på og det var super
men min var så også std. med 288mm.
grundet til jeg mener der er en foreskel er jeg har haft begge altså 280mm og 288mm og dem med 280 er altså svampet.
skiftede også til 312mm bremseslanger og det blev lidt ringere(de er faktisk for lange til golf3 for de oe 288mm kan sagtens nå)
VH.
hvad skiver/klodser køre du med jeg havde ferodo ds performance og originale audi skiver på og det var super
men min var så også std. med 288mm.
grundet til jeg mener der er en foreskel er jeg har haft begge altså 280mm og 288mm og dem med 280 er altså svampet.
skiftede også til 312mm bremseslanger og det blev lidt ringere(de er faktisk for lange til golf3 for de oe 288mm kan sagtens nå)
VH.
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Forskel på bremsekraftforstærker, VR6 og nyere VW
Original var den med 280 mm, og jeg skiftede slangerne samtidig til dem fra TT´eren. Standard skiver, og EBC Redstuff klodser. Men det er ikke fordi de ikke bider, jeg synes bare det er lidt som, at køre uden bremsekraftsforstærker
Kunne da være man skulle se, om man kunne få fat i en fra en ´96-´97 model så!
Kunne da være man skulle se, om man kunne få fat i en fra en ´96-´97 model så!
-
- Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 12:35
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Forskel på bremsekraftforstærker, VR6 og nyere VW
jeg har ingen problemer med mine r32 bremser på min vr6,den bider lige så snart du rør bremsen med standard bremseforstærker...
Audi S4 b5 avant http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=614160
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: Forskel på bremsekraftforstærker, VR6 og nyere VW
kan være at meget af det er de klodser,men oe er de 280mm lidt ulden de første 5-10mm traden på pedalen
det er min observering har da haft 3 med 4 forskellige motoren,haft 3 forskellige undervogn i dem og haft både 312mm
med ferodo klodser og 280mm zimmermann med huller og der over går std. 312mm dem milevidt.
kan huske engang da jeg havde den første en 92ér i 99,med 3.0 tsr motor der gik vi forbi pejsegaarden (ved horsens)
med 220-230 bremsede lige ud for den og regnede med jeg kunne trække den ind til venstre lige efter det gik ikke måtte lige hen og vende (ung og usårlig,vi var 3 mand i bilen),fuck de larmer de hullede skiver når man bremser ned til 0 i et hug(efter den tid gad jeg ikke det larm mere,selvom den bremser fint så vil jeg hellere ofre nogle større)
kan huske min golf 1 gti der fik jeg golf 2 kalibere på og black diamond skiver(rillede og sorte) også racerklodser da jeg havde kørt 20tkm var klodserne slidt op (da de var halt nede bremsede de afhelvede til om vinteren ) ved 40tkm
var begge dele færdige,det var tider
Vh.
det er min observering har da haft 3 med 4 forskellige motoren,haft 3 forskellige undervogn i dem og haft både 312mm
med ferodo klodser og 280mm zimmermann med huller og der over går std. 312mm dem milevidt.
kan huske engang da jeg havde den første en 92ér i 99,med 3.0 tsr motor der gik vi forbi pejsegaarden (ved horsens)
med 220-230 bremsede lige ud for den og regnede med jeg kunne trække den ind til venstre lige efter det gik ikke måtte lige hen og vende (ung og usårlig,vi var 3 mand i bilen),fuck de larmer de hullede skiver når man bremser ned til 0 i et hug(efter den tid gad jeg ikke det larm mere,selvom den bremser fint så vil jeg hellere ofre nogle større)
kan huske min golf 1 gti der fik jeg golf 2 kalibere på og black diamond skiver(rillede og sorte) også racerklodser da jeg havde kørt 20tkm var klodserne slidt op (da de var halt nede bremsede de afhelvede til om vinteren ) ved 40tkm
var begge dele færdige,det var tider
Vh.