Bremsefedt?

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Brugeravatar
SteffenStork
Nyt medlem
Indlæg: 440
Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:46
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 25 times

Bremsefedt?

Indlæg af SteffenStork » 24. jul 2018, 18:57

Nu skruer jeg ikke i biler, men vi fik udleveret den her i stedet for kobberfedt.

https://www.interflon.com/dk/produkter/ ... ste-ht1200

Jeg tror mest at snakken gik på at kobberfedt var gammeldags og giftig, både for dig selv og miljøet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Bremsefedt?

Indlæg af Senz » 25. jul 2018, 00:44

Det er jo netop det jeg mener værkstedet burde have gjort.
De overlader et køretøj som stortest ikke bremser på baghjulene(og hvis de havde kunne, ville de ikke kunne holde til kunder kom hjem).
Uanset hvad burde værkstedet have givet bilen køreforbud til klodserne var skiftet.
Det er absolut ikke i orden at dække sig ind under at kunder har fået besked.
Men hvis det er holdningen hos diverse aut. værksteder forstår jeg godt deres problem med tilliden mellem dem og kunderne.
Med hvad jeg har oplevet hos aut. værksteder stoler jeg 1000 gange mere på den lokale uafhængige mekaniker.

Thomas
Værkstedet skal på ingen måder give køreforbud! Det er noget de kan gøre til syn ellers hvis politet stopper dem og ser det. Hvilket de aldrig vil se.

Som værksted kan vi kun fortælle kunden om hvor galt det er, samt hvad der kan ske. Som værksted vil du jo heller ikke smide en kunde væk og blive svinet til på facebook osv fordi du mener de burde nægte dem bilen.

En anden ting er at der "ofte" kommer biler ind hvor de siger de larmer fra bremserne. og at de bremse fint men at det køre jern mod jern. Så selv om du mener det er utrolig farligt. så kan man altså stadig bremse.
Men ja man skal ikke blive ved med at køre med det. Da det selvfølge ikke er optimalt

Vi vil også altid gøre alt for at en kunde for lavet sine bremser så sikkerheden er i top. og det er utrolig sjældent at de ikke vil have det lavet.

Gogi
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. sep 2016, 19:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 23 times

Re: Bremsefedt?

Indlæg af Gogi » 23. jun 2021, 12:09

Nu er det snart tid til bremseskift på den gamle dyt. Hvad vil folk anbefale nu af smørelse til bremserne?

Syndicate
Aktiv medlem
Indlæg: 1587
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7100 Vejle
Has thanked: 358 times
Been thanked: 168 times

Re: Bremsefedt?

Indlæg af Syndicate » 23. jun 2021, 23:01

Gogi skrev:
23. jun 2021, 12:09
Nu er det snart tid til bremseskift på den gamle dyt. Hvad vil folk anbefale nu af smørelse til bremserne?
Jeg bruger denne med stor succes:
https://www.biltema.dk/bilpleje/smoremi ... 2000037637

Og så silikonefedt til gliderne:
https://www.biltema.dk/bilpleje/smoremi ... 2000030629
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance

Besvar

Tilbage til "Undervogn"