Vibrationer/resonans - T Roc 2.0 TDI DSG 2020

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
LoveVW
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 7. dec 2019, 19:01
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Vibrationer/resonans - T Roc 2.0 TDI DSG 2020

Indlæg af LoveVW » 1. apr 2020, 17:11

Halløjsovs herinde,
Jeg har næsten lige erhvervet mig en T Roc 2.0 TDI DSG, 1/3-20, og er egentlig godt tilfreds med den. Kommer fra en 2011 Polo CL 1.6 TDI med manuel gryde, så der er lige lidt tilvænding af både teknik, køreegenskaber etc etc., og lyde.

Jeg hæfter mig ved en lyd, vibration/raslen/resonans, som kommer fra undervognen og/eller motorrum, især når jeg f.eks., køre efter tallene på vejskiltene langs vejene. Støjen ligger oftest ved alt mellem 70-88 km/t i D7, og er konstant med acc aktiveret på en given fart i det spænd. I rundkørsler ligger den som regel også i D3 selvom det går meget langsomt, og der kommer raslen også. Der er intet at bemærke ved alm., acceleration eller opstart om morgenen når jeg kører på arbejde. Det er først når den er kommet over 64 grader på temp.måleren, at lydene begynder.
Er der nogen herinde med lign., bil/motor som har oplevet det samme, eller nogen der kunne have et bud på det? Kunne være et hit hvis jeg kan nøjes med at ringe til værkstedet og bede dem om at få fixet dét eller dét,, istedet for at skulle ned med hænderne foldet i skødet og bede dem om at køre en tur i den i disse tider med smitterisiko osv.


Mvh CK
2020 VW T-Roc 2.0 TDI Sport DSG

Olemog
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5. feb 2021, 23:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vibrationer/resonans - T Roc 2.0 TDI DSG 2020

Indlæg af Olemog » 5. feb 2021, 23:37

Hej

Jeg tror at det er det samme jeg har oplevet.
Jeg prøvekørte en t roc 2,0 TDI og synes der var meget brummen/resonans ved lave omdrejninger, især i 7. på motorvejen.
De har nu haft den forbi vw, men de mener ikke at der er noget galt...
Har du fundet en løsning?

Mvh. Ole

Besvar

Tilbage til "Undervogn"