Hej
Jeg har en ibiza 6j (1.4 16v) som er sænket med H&R sænkningsfjedre 25/40 mm. Men komforten er virkelig dårlig bag i, da den har ca 5mm ned til bump stops. Jeg kan læse på nettet at flere generelt set skærer deres bump stops kortere for at komme ud over dette problem. Jeg har skrevet til H&R og de mener ikke det er nødvendigt at modificere eller montere andre bump stops. De siger dog at nogle biler, afhæning af hvor de bliver samlet, monteres med lidt forskellige dele og dermed kan jeg f. eks. have nogle delstørrelser som falder uheldigt ud efter sænkning, men holder stadig på at det ikke burde være nødvendigt at gøre noget.
Så er der nogle af jer som har prøvet noget lignende på jeres ibiza 6j/polo 6r. De bump stops jeg har på nu er KYB. Jeg har ikke deres officielle mål, men hvis jeg måler fra ende til anden på dem, så er de ca 130mm lange. (med de standart var der også kun 5 mms vandring). De fås i en 65/63mm version, som er til f. eks. cupraen, men ved at fjerne 65mm fra de 130mm, er jeg bange for at dæmperne går i bund uden den nødvendige beskyttelse? Er dette fordi en cupra har kortere dæmpere?
Håber nogle kan gøre mig klogere på om jeg kan købe disse 65mm udgaver, eller om jeg så om lidt også skal have nye dæmpere, da de er hamret i bund og er ødelagt
Hvis ikke de på 65 kan lade sig gøre, så må jeg forsøge mig med selv at skære ud i de lange, for at få en mellemudgave
Bump stop sænket ibiza 6j
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 4. nov 2012, 22:12
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: STREETPOINT.DK
- Geografisk sted: Holbæk, Danmark
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Bump stop sænket ibiza 6j
H&R er sportsfjedre = markant hårde.
Skift da til eks. Lowtec eller Eibach Pro, og du vil erfare en blødere undervogn.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Skift da til eks. Lowtec eller Eibach Pro, og du vil erfare en blødere undervogn.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Indehaver af virksomheden STREETPOINT.DK med forhandling af mærker som:
MILLTEK SPORT - GEPFEFFERT - H&R DEEP - AP - ROTIFORM - G.A.S. Og mange andre.
Bilerne er:
- Demo R32 - :
Pakkevognen:
Komplet Milltek, Landberg ECU+TCU, Airlift Performance, MB Design osv.
- MK2 1.6 Automatic sommerwagen
MILLTEK SPORT - GEPFEFFERT - H&R DEEP - AP - ROTIFORM - G.A.S. Og mange andre.
Bilerne er:
- Demo R32 - :
Pakkevognen:
Komplet Milltek, Landberg ECU+TCU, Airlift Performance, MB Design osv.
- MK2 1.6 Automatic sommerwagen
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 19. aug 2015, 17:00
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Bump stop sænket ibiza 6j
Tak for dit svar, det vil jeg have i baghovedet til en anden gang men disse fjedre sad på bilen da jeg købte den og den har haft dette problem i bag siden dag 1. Det var først her den anden dag da jeg skiftede en af bump stopsne at jeg blev klar over at dette var problemet. Foran er hårdheden ok.
Jeg ville jo have det samme problem med andre sænkningsfjedre også, hvis de altså giver samme sænkning af bilen. Jeg søger derfor om det er muligt at montere de korte 65mm uden at risikere at dæmpere går i bund, da min bil jo originalt ikke er lige så lav som en orginal cupra.
Jeg ville jo have det samme problem med andre sænkningsfjedre også, hvis de altså giver samme sænkning af bilen. Jeg søger derfor om det er muligt at montere de korte 65mm uden at risikere at dæmpere går i bund, da min bil jo originalt ikke er lige så lav som en orginal cupra.