VW Polo 6R - Klonklyd højre baghjul.

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Ymerdrys
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 24. jul 2020, 18:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

VW Polo 6R - Klonklyd højre baghjul.

Indlæg af Ymerdrys » 13. aug 2020, 20:22

Jeg har en periodisk klonk lyd på højre baghjul. I starten troede jeg at det var fordi der lå ting i hjulbrønden og lignende, men det er ikke der problemet ligger. Lyden fremkommer også først når det er at man har kørt et stykke tid, altså ikke når bilen og alt andet er koldt.

Det mærkelige er at lyden var der i en periode, og så har jeg kørt 300km i mellemtiden hvor lyden ikke har været der, og i dag vendte den så tilbage. Jeg har haft fjernet hjulet, været inde og flå i tingene, spænde efter og lignende, og lige lidt har det hjulpet. Alt ser ganske nydeligt ud, så der er heller ikke noget visuelt at få øje på.

Har læst lidt på forskellige tråde, at nogle har haft held med at spænde kaliberen, og det har jeg så også prøvet af, uden held. Jeg ved mine dæk lige har en halv sæson mere i sig, men det kan vel ikke rigtigt være dem når det kun er periodisk?

Nogen der har et bud på hvad fanden det kan være, og noget jeg lige kan prøve og undersøge selv, før jeg må smide penge efter en mekaniker.

Besvar

Tilbage til "Undervogn"