Reparation af rustbeskyttelse

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
ak-leon
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 23. jan 2020, 07:28
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 58 times
Been thanked: 22 times

Reparation af rustbeskyttelse

Indlæg af ak-leon » 19. nov 2020, 21:03

Hej

Min Seat Leon er beskyttet med et godt lag Dinitrol snask, men hver gang den har været en tur på liften så bliver det skrabet af løftepunkterne. Det har jeg efterhånden erfaret er uundgåeligt.

Dinitrol kan sagtens købes på dåse og det er jo ikke ligefrem svært at sprøjte på, men overfladen skal i sagens natur være tør når man påfører det.

Er der nogen af jer herinde der ved hvor tørt det skal være? Er det nok at det er uden tydeligt vand, eller skal overfladen have været forbi en varmeblæser inden så man sikrer at det er fuldstændig tørt?
2014 VW Up! 1,0 TSI 60 hk Life Up
2017 Ford Fiesta 1,0 Ecoboost 100 hk Titanium
2020 Seat Leon ST 1,5 TSI 150hk DSG Xcellence

Syndicate
Aktiv medlem
Indlæg: 1588
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7100 Vejle
Has thanked: 359 times
Been thanked: 169 times

Re: Reparation af rustbeskyttelse

Indlæg af Syndicate » 19. nov 2020, 21:52

Vi er vel lidt tilbage i dit andet emne viewtopic.php?t=151170 ?

Jeg havde taget en varmeblæser og fået det tørret godt op, uden at få det hele til at boble nej.
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance

cnp-vag
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 12. apr 2009, 18:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 43 times

Re: Reparation af rustbeskyttelse

Indlæg af cnp-vag » 21. nov 2020, 21:08

ak-leon skrev:
19. nov 2020, 21:03
Min Seat Leon er beskyttet med et godt lag Dinitrol snask, men hver gang den har været en tur på liften så bliver det skrabet af løftepunkterne. Det har jeg efterhånden erfaret er uundgåeligt.
Må jeg foreslå en ordentlig løsning på problemet. Lad være med at løfte bilen på panelerne og monter i stedet gummiklodser under bilen.

Leon 2020: Jeg ved ikke om det er den gamle model eller den nye men jeg har selv en 2019 model som jeg har monteret et sæt originale dele på som i denne video: https://www.youtube.com/watch?v=CVCq36zNBpM

Hvis din er den nye model og disse dele ikke passer må du selv undersøge om der findes andre. Lad være med at regne med at det første nej hos reservedelsafdelingen passer og kig på dele til den nye Golf og måske andre modeller.

Mvh
cnp-vag
These users thanked the author cnp-vag for the post:
ak-leon

Besvar

Tilbage til "Undervogn"