Billeder og vurdering - Overfladerust og behandling i undervogn Passat Variant B7 2011.

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Jkoch
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18. jul 2011, 22:10
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Billeder og vurdering - Overfladerust og behandling i undervogn Passat Variant B7 2011.

Indlæg af Jkoch » 31. mar 2021, 21:20

Jeg ejer en Passat Variant B7 1,8 TSI fra 2011 meget velholdt og ingen problemer eller synlig rust. Havde den til fuld service hos VW for 3 mdr. siden hvor undervogn og bil blev gennemgået uden bemærkninger. Alt var fint. Alle service er overholdt.

Havde den så til syn for en uge siden - ingen problemer - men som afslutning begynder synsmanden at mumle lidt om svag overfladerust i undervognen. Han viser mig et meget lille område ved begge baghjul.

Det er lykkedes mig at tage to billeder af de to områder som er lige før baghjulene.

Er det bare ren kosmetik eller er det noget jeg skal gøre noget ved evt. selv for at holde det i skak? Jeg er lidt i tvivl, da VW ikke nævnte noget om det, da de gennemgik den.

God aften.
Vedhæftede filer
IMG_0217.JPG
IMG_0217.JPG (304.55 KiB) Vist 1286 gange
IMG_0216.JPG
IMG_0216.JPG (253.8 KiB) Vist 1286 gange
Senest rettet af Jkoch 3. apr 2021, 09:13, rettet i alt 4 gange.

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 287 times
Been thanked: 224 times

Re: Overfladerust i undervogn Passat Variant B7 2011 - vurdering

Indlæg af carstenhjorth » 31. mar 2021, 21:33

Som jeg ser det er det nok lige over grænsen for om det er rent kosmetisk, jeg ville få gjort noget ved det, slebet rusten af og behandlet. Og her må alle der ikke gider bruge penge på rustbeskyttelse gerne chippe ind ;o)
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

Hallas
Medlem
Indlæg: 1082
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 491 times
Been thanked: 238 times

Re: Overfladerust i undervogn Passat Variant B7 2011 - vurdering

Indlæg af Hallas » 31. mar 2021, 22:55

Ja, det er det man kalder rust. Mekanisk fjernes det og så tyndt Dinitrol og derefter den tykke..vil du gerne beholde bil længere tid, så få den rustbeskyttet..har altid fået det gjort på vores..men det er religion..nogen køber fælge til 20000 og siger rustbeskyttelse er unødvendig..jeg har vendt den sætning om 😉😉 det er lækkert når jeg løfter bil op, den er så fin under bunden, jeg efterbehandler paneler og div om efteråret. Men igen, nogen skifter tit bil og måske er der Go mening i at den der vil beholde enten ny eller nyere bil længe ofrer på det.
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Jkoch
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18. jul 2011, 22:10
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Overfladerust i undervogn Passat Variant B7 2011 - vurdering

Indlæg af Jkoch » 31. mar 2021, 23:37

Tak for svarene.

Er det bare det angrebne område der behandles? Og hvad vil I skyde på det koster? Resten af undervognen har intet rust.

God aften.

Hallas
Medlem
Indlæg: 1082
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 491 times
Been thanked: 238 times

Re: Overfladerust i undervogn Passat Variant B7 2011 - vurdering

Indlæg af Hallas » 1. apr 2021, 19:25

Du kan måske selv komme ned under bil. Kraftig stålbørste omkring stederne. Så Feks. dintitrol ml. Det trænger godt ind i krogene. Derefter kan du efter en times tid, sprøjte det med Dinitrol Metallica. Det koster 100 kr pr dåse, men så har du jo også lidt til andre småsteder.

En hel behandling af undervogn proff løber nok op i ca 4000 5500 alt afhængig af mærke.

Go påske derude
These users thanked the author Hallas for the post:
Jkoch
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 177 times

Re: Overfladerust i undervogn Passat Variant B7 2011 - vurdering

Indlæg af styker » 1. apr 2021, 19:48

Det vil jo nok være en fordel at få den arm med bøsning boltet af(lidt træls hvis det er hele bagbroen).
Så der kan afrenses imellem de lag og behandles, det ligner noget der har bredt sig derfra måske en galvanisk tæring.
Det vil ret sikkert være mellem de 2 lag det tærer mest hvis der ikke gøres noget.
På det nuværende stadie er det jo ikke noget problem hvis det bliver fikset nu.

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Overfladerust i undervogn Passat Variant B7 2011 - vurdering

Indlæg af Chr-Hj » 1. apr 2021, 20:52

Jeg lavede samme steder i min gamle B7 , armen og beslaget skal væk, for der er mere rust derunder :( , sandblæste mit, men det er en stor opgave, synes bare det bliver bedre end at slibe det væk.

komme nok an på hvor længe du vil beholde bilen, for der går nok ikke hul i det, de næste 4-5år, jeg lavede mit og solgte bilen 1år efter, så det var sgu lidt spildt arbejde.
Men har den samme "følelse" som beskrevet længere oppe, når bilen hænger på liften, skal mine øjne helst ikke fange steder med rust :lol:
These users thanked the author Chr-Hj for the post:
Hallas
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Jkoch
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18. jul 2011, 22:10
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Overfladerust i undervogn Passat Variant B7 2011 - vurdering

Indlæg af Jkoch » 1. apr 2021, 21:31

Tak for alle jeres svar. Jeg tænker jeg må i gang med stålbørsten og noget Dinitrol så jeg kan holde overfladerusten nede.

Som jeg forstår jer er det ikke et problem på nuværende stadie, hvis der bliver arbejdet på det nu.

Tak for venligheden og god påske. :-)

Besvar

Tilbage til "Undervogn"