Rystelser efter lidt tids kørsel, Touran 2006

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 510
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 159 times
Been thanked: 166 times

Rystelser efter lidt tids kørsel, Touran 2006

Indlæg af Mathiasen » 23. nov 2022, 12:07

Hej H̶e̶s̶t̶e̶n̶e̶t̶t̶e̶t̶ Vagcars.

Jeg har nu et par gange oplevet at min bil hopper/ryster ret voldsomt, når jeg har kørt motorvej et kvarters tid, og kører af motorvejen (til og fra job). Touran 1.9 tdi 90hk 2006

Jeg kører ca 100km/t og når jeg slipper gassen og kører ind på afkørslen hopper den ret voldsomt fra forenden. Som om hjulene hopper. Det er i hvertfald hastighedsbestemt og føles som om det passer med hjulenes omdrejninger.

Jeg oplevede det to gange i sidste uge og tilskrev det slidte sommerdæk foran der måske var ved vejs ende og skiftede derfor til vinterdæk, og problemet var væk.. Men nu tilbage igen i morges. :(

Jeg hev og trak i hjulene inden jeg pillede dem af i sidste uge for at se om der var slør nogle steder, men nej, alt ser fint ud og snurrer lige på donkraften. Styre og bærekugler er fine og forholdsvis nye. Ingen støj fra hjullejer eller noget. Bilen kører rigtigt fint trods 380.000km.. :ugeek:

Det er ikke sådan umiddelbart noget jeg kan fremprovokere alle steder, men er kommet sporadisk i forbindelse med at jeg kører af motorvejen. Hvad skal jeg kigge efter? Motorophæng? :roll:

Mvh Rasmus
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

Hallas
Medlem
Indlæg: 1082
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 491 times
Been thanked: 238 times

Re: Rystelser efter lidt tids kørsel, Touran 2006

Indlæg af Hallas » 23. nov 2022, 12:47

Har du koblet ud ved den manøvre, ku jo være kobling der skaber sig
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Besvar

Tilbage til "Undervogn"