Tågelys pære Passat B8

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
Natas2493
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13. dec 2009, 20:20
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storvorde
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Tågelys pære Passat B8

Indlæg af Natas2493 » 6. sep 2015, 18:46

Hej
Er der nogle der kan hjælpe med hvad pæretype der sidder i en Passat B8 da det dog ser for tarveligt ud med alm gul pære når bilen har led.
Hvis der skulle være en der kender kelvin farve på led må i også gerne hjælp der.

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Tågelys pære Passat B8

Indlæg af vw4ever » 6. sep 2015, 19:46

Der sidder en H8

Kan ikke huske det 100% men mener det er en 35 watt, kan tjekke når jeg er hjemme :)
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

Natas2493
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13. dec 2009, 20:20
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storvorde
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Tågelys pære Passat B8

Indlæg af Natas2493 » 6. sep 2015, 20:25

Smukt så kan jeg få bestilt en led pære til tågelys så det er ens.
Tak for hjælpen.

Natas2493
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13. dec 2009, 20:20
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storvorde
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Tågelys pære Passat B8

Indlæg af Natas2493 » 19. nov 2015, 21:02

Så kom der 80w led i det blev da noget bedre.
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (114.66 KiB) Vist 2216 gange

Minaldo
Helt nyt medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 10. feb 2013, 13:23
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 23 times
Been thanked: 0

Re: Tågelys pære Passat B8

Indlæg af Minaldo » 19. nov 2015, 21:28

Har du et link til de led-pærer?

Mikkel
Opel Corsa-E 50kWh 2020
VW Passat 1,5 tsi - 2020

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Tågelys pære Passat B8

Indlæg af pwh » 12. feb 2017, 19:51

Den anden dag mødte jeg en modkørende Passat B8, som ventede på at kunne svinge. Den havde derfor den ene tågelygte tændt, og var derudover med LED (low). Det er pudsigt nok sådan en kombination jeg får om en måneds tid :-)

Det så dog rimelig fesent ud med kombinationen af LED forlygter og halogen tågelygte, så nu søger jeg efter en god H8 pære der kan proppes direkte i lygterne.

Da jeg helst ikke gider for meget (ulovligt) Kina gøgl, så faldt jeg over Philips xtreme vision LED.

https://www.powerbulbs.com/product/phil ... d-fog-lamp

http://www.philipsxtremevisionled.com

Effekten er dog kun ~10 watt! Lys udbyttet skulle være virkelig godt, så den del er jeg ikke nervøs for. Den skulle være ECE godkendt, og dermed god nok til syn.

Er de 10 watt nok til at der ikke trigges fejl/sprunget pære?

Evt. nogle der har erfaring med den specifikke pære?

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Tågelys pære Passat B8

Indlæg af i-s » 12. feb 2017, 21:55

pwh skrev:Den anden dag mødte jeg en modkørende Passat B8, som ventede på at kunne svinge. Den havde derfor den ene tågelygte tændt, og var derudover med LED (low). Det er pudsigt nok sådan en kombination jeg får om en måneds tid :-)

Det så dog rimelig fesent ud med kombinationen af LED forlygter og halogen tågelygte, så nu søger jeg efter en god H8 pære der kan proppes direkte i lygterne.

Da jeg helst ikke gider for meget (ulovligt) Kina gøgl, så faldt jeg over Philips xtreme vision LED.

https://www.powerbulbs.com/product/phil ... d-fog-lamp

http://www.philipsxtremevisionled.com

Effekten er dog kun ~10 watt! Lys udbyttet skulle være virkelig godt, så den del er jeg ikke nervøs for. Den skulle være ECE godkendt, og dermed god nok til syn.

Er de 10 watt nok til at der ikke trigges fejl/sprunget pære?

Evt. nogle der har erfaring med den specifikke pære?

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Du skal ikke som sådan være bekymret over "kun 10 watt".
De 80 watt LED's som Natas har i bruger også kun 10 watt. De opgiver det bare på en anden "fidus" måde.
/Søren.

Brugeravatar
NAndersen
Nyt medlem
Indlæg: 162
Tilmeldt: 22. feb 2014, 12:35
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tågelys pære Passat B8

Indlæg af NAndersen » 12. feb 2017, 22:13

pwh skrev:Den anden dag mødte jeg en modkørende Passat B8, som ventede på at kunne svinge. Den havde derfor den ene tågelygte tændt, og var derudover med LED (low). Det er pudsigt nok sådan en kombination jeg får om en måneds tid :-)

Det så dog rimelig fesent ud med kombinationen af LED forlygter og halogen tågelygte, så nu søger jeg efter en god H8 pære der kan proppes direkte i lygterne.

Da jeg helst ikke gider for meget (ulovligt) Kina gøgl, så faldt jeg over Philips xtreme vision LED.

https://www.powerbulbs.com/product/phil ... d-fog-lamp

http://www.philipsxtremevisionled.com

Effekten er dog kun ~10 watt! Lys udbyttet skulle være virkelig godt, så den del er jeg ikke nervøs for. Den skulle være ECE godkendt, og dermed god nok til syn.

Er de 10 watt nok til at der ikke trigges fejl/sprunget pære?

Evt. nogle der har erfaring med den specifikke pære?

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Jeg har samme pære i min Ibiza og de giver altså en hel del lys, også selvom de "kun" er på 10 watt.
Tidligere:
Seat Ibiza Cupra 220HK 348NM

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Tågelys pære Passat B8

Indlæg af pwh » 13. feb 2017, 09:36

NAndersen skrev: Jeg har samme pære i min Ibiza og de giver altså en hel del lys, også selvom de "kun" er på 10 watt.
Er det pågældende pære fra Philips du har i din ibiza?

Kræver det kodning hvis man sætter en 10w LED i bilen (for at undgå fejlmelding), eller er det plug'n play?

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Tågelys pære Passat B8

Indlæg af Anders D » 13. feb 2017, 09:40

MQB biler er nådige at tilpasse til LED uanset hvilken udgang på BCM'en der er tale om.

Tågelygterne i min 3V har jeg kodet til LED selvom de nu godt nok ikke meldte fejl på de 30w LED jeg har monteret. Det vil man også bare gøre til de 10w der er tale om i tråden her.

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Tågelys pære Passat B8

Indlæg af pwh » 13. feb 2017, 11:41

Anders D skrev:MQB biler er nådige at tilpasse til LED uanset hvilken udgang på BCM'en der er tale om.

Tågelygterne i min 3V har jeg kodet til LED selvom de nu godt nok ikke meldte fejl på de 30w LED jeg har monteret. Det vil man også bare gøre til de 10w der er tale om i tråden her.
Når du skriver 30 watt, er det så deres reelle forbrug, eller en teoretisk værdi (for at sammenligne med halogen)?

Jeg frygter selvfølgelig, at en LED pære der trækker ⅓ strøm (A) vil trigge en fejl. Det ville være skønt hvis man kan undgå kodning og andre fiksfakserier, så man evt. kan skifte tilbage til halogen uden problemer...

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Tågelys pære Passat B8

Indlæg af Anders D » 13. feb 2017, 12:25

Jeg ved ikke hvordan logikken er efter kodningen hvis man går tilbage til halogen. Mig bekendt laver den kun fejl ved underforbrug ift. det forventede. Så i min teori kan du sagtens gå tilbage til halogen trods kodning står til LED. Mine 30w meldte ikke fejl men afviger også kun 5 watt fra halogenerne.

Udbyttemæssigt er det lidt svært at sammenligne. De 10w Philips der tales om yder 700 lumen. LED er mere effektivt end halogen. Det modsvarer udbyttet (det visuelle) ved 1.200 lumen på en halogenpære har jeg læst på http://www.xenondepot.com/h11-h8-h16-ph ... x2-h11.htm

Dioderne på mine forbruger 30w/2.5A pr. side på mine tågelygter og yder 3.600 lumen pr. side. Det er igen svært at tage billede af med den rette eksponering men det ser sådan her ud og føles som 2x halogenudbyttet. Mindst. Nok snarere 2,5x.

Billede

Så det du gør er at montere dem du køber og smider bilen en fejl kommer du forbi mig og får bilen kodet. (Under forudsætning at det er en MQB bil, som tråden handler om).

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Tågelys pære Passat B8

Indlæg af i-s » 13. feb 2017, 14:15

pwh skrev:
Anders D skrev:MQB biler er nådige at tilpasse til LED uanset hvilken udgang på BCM'en der er tale om.

Tågelygterne i min 3V har jeg kodet til LED selvom de nu godt nok ikke meldte fejl på de 30w LED jeg har monteret. Det vil man også bare gøre til de 10w der er tale om i tråden her.
Når du skriver 30 watt, er det så deres reelle forbrug, eller en teoretisk værdi (for at sammenligne med halogen)?

Jeg frygter selvfølgelig, at en LED pære der trækker ⅓ strøm (A) vil trigge en fejl. Det ville være skønt hvis man kan undgå kodning og andre fiksfakserier, så man evt. kan skifte tilbage til halogen uden problemer...

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Tag det lidt med ro ! Dem jeg har i lige nu trækker ca. 4 Watt og de giver ingen fejl og jeg har ikke kodet noget om. Så der er ikke ret stor sandsynlighed for du får fejl.
Har nogen andre på vej, som jeg skal prøve med, for de er lidt til den svage side dem jeg har nu.
/Søren.

Brugeravatar
NAndersen
Nyt medlem
Indlæg: 162
Tilmeldt: 22. feb 2014, 12:35
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tågelys pære Passat B8

Indlæg af NAndersen » 13. feb 2017, 17:05

pwh skrev:
NAndersen skrev: Jeg har samme pære i min Ibiza og de giver altså en hel del lys, også selvom de "kun" er på 10 watt.
Er det pågældende pære fra Philips du har i din ibiza?

Kræver det kodning hvis man sætter en 10w LED i bilen (for at undgå fejlmelding), eller er det plug'n play?

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Det er dem fra Philips ja, hvilken effektforbrug de har aner jeg ikke noget om.. Ingen fejl her på min bil..
Tidligere:
Seat Ibiza Cupra 220HK 348NM

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Tågelys pære Passat B8

Indlæg af pwh » 13. feb 2017, 22:02

Tak for tilbuddet Anders :-) Der er tale om en MQB (Passat 2017).

Jeg forsøger mig med sådan et sæt Philips LED, og satser på at de kan bruges uden at trigge fejl.

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst havde brug for tågelygter, og kører trods alt omkring 25.000 km om året. Men da jeg til gengæld kører rigtig meget i byen, så er jeg glad for ok lysudbytte i forbindelse med drejning. Jeg satser på at disse kan matche de halogen jeg har i min nuværende Golf Sportsvan (... så er det ok :-) ).

Tak for hjælp og svar!

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Brugeravatar
Jeppe_B
Medlem
Indlæg: 598
Tilmeldt: 22. jun 2008, 20:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Tågelys pære Passat B8

Indlæg af Jeppe_B » 26. maj 2021, 12:43

Hvordan gik din test?

Fik du fejl melding efter halogen H8 blev udskiftet til LED?

Og hvilke pære endte det med?

Mvh Jeppe
These users thanked the author Jeppe_B for the post:
Morian87
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI DSG 2018
Skoda Octavia Combi Greenline 2010

Besvar

Tilbage til "El"