Brændstofmåler meget upræcis Golf 7?

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Brændstofmåler meget upræcis Golf 7?

Indlæg af thg » 3. okt 2016, 21:17

Tanken på en Golf 7 er på 55 liter og der er 16 markeringer på tankmåleren = ca. 3,44 liter pr. streg.

Jeg havde konstateret at der var fejlvisning og jeg justerede derfor tankmåleren med VCDS forleden, da jeg vidste at tanken næsten var tom og jeg kunne jo nogenlunde regne ud hvor mange liter der var i tanken, eftersom jeg kendte antal km. siden sidste tankning og hvor mange km/l jeg havde kørt i gennemsnit på denne tank. Nu er det lidt efter tankningen og jeg kan konstatere at den stadig ikke viser korrekt! Jeg har kørt ca. 180 km. efter sidste tankning og alligevel har tankmåleren kun rykket sig en streg ned, som man jo meget nemt kan regne ud ikke passer, når jeg kan se at jeg i gennemsnit har kørt ca. 16 km/l siden sidste tankning og alligevel står "refuel" stadig til 0 liter og jeg har konstateret at "refuel" generelt står ca. 10 liter lavere end virkeligheden.

Antal km. tilbage på tanken stod til 760 km. da jeg havde fyldt den helt op = 13,81 km/l hvilket heller ikke rigtig giver mening, når jeg altid har kørt 16-17 km/l i gennemsnit på alle tankfulde = der burde stå 880-935 km. rækkevidde i displayet når tanken er helt fuld!

Jeg har med VCDS justeret km/l forbruget for bilen da jeg igennem nogle tankfulde har regnet efter hvad det reelle forbrug har været, kontra bilens oplysninger og har også derfor opsat forbruget med 4%, så dette burde nu passe.

Nogen forslag til at få en tankmåler som man kan stole på og refuel mængde som er korrekt?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Brændstofmåler meget upræcis Golf 7?

Indlæg af Korreborg » 3. okt 2016, 21:47

Du glemmer bare at:
1. Måleren kan ikke se hvor meget tanken er "overfyldt"
2. Af psykologiske årsager, så kører bilen længere på første halvdel af tanken end den sidste. ;-)

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Brændstofmåler meget upræcis Golf 7?

Indlæg af thg » 3. okt 2016, 21:50

Nej men under alle omstændigheder er der min. 55 liter i tanken og når jeg igennem mange km kører 16-17 km/l hvordan kan den så komme frem til at at der kun er 760 km. på en fuld tank?

Nogen forslag til at kalibrere den bedst muligt?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Brændstofmåler meget upræcis Golf 7?

Indlæg af Korreborg » 3. okt 2016, 22:03

Altså min golf har kun 45liter og så lidt ekstra i røret. Så jeg kan tanke 49-50 liter

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Brændstofmåler meget upræcis Golf 7?

Indlæg af Korreborg » 3. okt 2016, 22:05

Eller kan se at jeg maks har tanket 47.23 liter

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Buusdk
Nyt medlem
Indlæg: 444
Tilmeldt: 1. jun 2014, 20:37
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Brændstofmåler meget upræcis Golf 7?

Indlæg af Buusdk » 3. okt 2016, 23:29

Det handler nok om at du sammenligner volumen med niveau.
Tankmålingen er reelt en niveaumåling. Tankens udformning gør at der ik er en klar relation melllem niveau og volumen. Man har lavet en tilnærmelse fra fabrikken. Men det er en indikation snarre end end måling

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Brændstofmåler meget upræcis Golf 7?

Indlæg af thg » 4. okt 2016, 06:41

Tanken på Golf 7 2-hjulstræk er 50 liter hvoraf de 5 liter er reservetank, jeg var sikker på den var 55 liter. Men det ændrer ikke på de fleste af mine udregninger og at refuel mængden passer meget dårligt.

Tænkte på at køre tør med vilje og så derefter hælde præcis 5 liter i tanken og så straks kalibrere med VCDS så måleren viser lige i toppen af reservetanken! Giver det nogen problemer at køre tør i en 2.0 TDI?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Brændstofmåler meget upræcis Golf 7?

Indlæg af Charlimike » 4. okt 2016, 07:23

Tror også jeg max har fyldt 47 ltr på min, og der var der 20 km tilbage i rest km. Der er som i golf 7 også 50 ltr på min.
Kan ikke se hvad problemet er, bilen genberegner rest km løbende.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Brændstofmåler meget upræcis Golf 7?

Indlæg af thg » 4. okt 2016, 07:26

Bilen ved der er 50 liter i tanken når den er fuld. Alle de tankefulde jeg har kørt igennem har jeg kørt 16-17 km/l = 800-850 km. på en tankfuld, men alligevel står der kun 760 km. når jeg har tanket den op - det forstår jeg bare ikke, hvordan den kommer frem til det!

Derudover refuel mængden, som altid er 10 liter mindre end virkeligheden!
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2157
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 174 times
Been thanked: 103 times

Re: Brændstofmåler meget upræcis Golf 7?

Indlæg af MichaelSmed » 4. okt 2016, 07:44

Mener at have hørt, at det ikke er det bedste at kører en diesel tør.
Min gamle Lupo lød i hvert fald forfærdelig da den stod og tørnede i 1 minut, før pumpen fik skudt dieselen fremad.

Brugeravatar
Marshall
Nyt medlem
Indlæg: 330
Tilmeldt: 12. nov 2008, 10:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 25 times

Re: Brændstofmåler meget upræcis Golf 7?

Indlæg af Marshall » 4. okt 2016, 09:39

Jeg har lige tanket 50,4 liter benzin på vores nye Golf 7 variant.
Iflg. data på nettet er tanken kun på 50 liter :)

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: Brændstofmåler meget upræcis Golf 7?

Indlæg af Bopjensen » 4. okt 2016, 10:43

thg skrev:Tanken på en Golf 7 er på 55 liter og der er 16 markeringer på tankmåleren = ca. 3,44 liter pr. streg.

Jeg havde konstateret at der var fejlvisning og jeg justerede derfor tankmåleren med VCDS forleden, da jeg vidste at tanken næsten var tom og jeg kunne jo nogenlunde regne ud hvor mange liter der var i tanken, eftersom jeg kendte antal km. siden sidste tankning og hvor mange km/l jeg havde kørt i gennemsnit på denne tank. Nu er det lidt efter tankningen og jeg kan konstatere at den stadig ikke viser korrekt! Jeg har kørt ca. 180 km. efter sidste tankning og alligevel har tankmåleren kun rykket sig en streg ned, som man jo meget nemt kan regne ud ikke passer, når jeg kan se at jeg i gennemsnit har kørt ca. 16 km/l siden sidste tankning og alligevel står "refuel" stadig til 0 liter og jeg har konstateret at "refuel" generelt står ca. 10 liter lavere end virkeligheden.

Antal km. tilbage på tanken stod til 760 km. da jeg havde fyldt den helt op = 13,81 km/l hvilket heller ikke rigtig giver mening, når jeg altid har kørt 16-17 km/l i gennemsnit på alle tankfulde = der burde stå 880-935 km. rækkevidde i displayet når tanken er helt fuld!

Jeg har med VCDS justeret km/l forbruget for bilen da jeg igennem nogle tankfulde har regnet efter hvad det reelle forbrug har været, kontra bilens oplysninger og har også derfor opsat forbruget med 4%, så dette burde nu passe.

Nogen forslag til at få en tankmåler som man kan stole på og refuel mængde som er korrekt?
Jeg tror ikke du kan bruge tankmåleren som et måleinstrument som sådan.

Den er kun vejledende.

Jeg tror kun der er 3 stedder hvor den passer. Fuld tank, 1/2 tank, tom tank. Alle andre stedder er det ca. målinger.

Venlig hilsen Bo

G-man
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 13. jun 2017, 13:57
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Brændstofmåler meget upræcis Golf 7?

Indlæg af G-man » 28. okt 2020, 19:53

Tankmåleren registrerer kun brændstof i tanken som er over den - der er en mængde brændstof i tanken, når den er fyldt til bristepunktet, som den ikke kan registrere.

Restkm er ikke særlig præcis - den måler dit forbrug et bestemt tidsrum eller antal km bagud ud fra din kørestil og baseret på hvor mange liter der er tilbage i tanken beregner den dine restkm.

Off topic:
Det højeste jeg har fyldt på min Golf Variant er 54,8 liter. Alle Golf´er står til 55 liter i følge spec undtagen Golf 7, som står til 50 (Golf 8 ved jeg ikke). Men jeg har kunnet fyldt 66,6 liter på min Golf 4, på trods af spec.

Har du set https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic. ... 2&t=151800 ?

Besvar

Tilbage til "El"