Audi A4 B8 Montering af front parkeringssensor

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
dharem
Nyt medlem
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. feb 2012, 12:45
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Audi A4 B8 Montering af front parkeringssensor

Indlæg af dharem » 8. jan 2021, 22:55

Hej gutter

Er der nogen der har erfaring med at montere parkeringssensor foran på en Audi B8? Der er backsensor og det kommer også frem på skærmen, men der er intet foran,

Jeg spørger ikke ind til det praktiske montering men mere hvad kræves det? Den modul der sidder i bilen, er det nok eller skal man skifte modul + trække kabel?

Og hvor køber man sådan elsæt, 4 sensorer samt modul hvis der er behov for det? Er der en der kan hjælpe med at finde OE nummer så man kan slå det op?
Mvh dharem.

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Montering af front parkeringssensor

Indlæg af diskoboy » 8. jan 2021, 23:19

Det er ikke noget problem at lave. Gjorde det på min egen da jeg havde en A4 B8.

Vær opmærksom på at før-facelift havde en selvstændig PDC boks hvor facelift udgaven var PDC boksen indbygget i BCM’en.

Er den indbygget skal du lige have skiftet dennne + oplåst via Audi (eller andre det kan fjerne komponent beskyttelsen)

Du skal trække kabler fra hver sensor og ind til boksen. Der er INGEN ledninger forberedt.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

dharem
Nyt medlem
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. feb 2012, 12:45
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Montering af front parkeringssensor

Indlæg af dharem » 8. jan 2021, 23:49

Tak for svar.

Så der er håb at hente. Min er den gamle udgave, så det burde være lige til?

Problemet er, hvor skaffer jeg dette elsæt? Jeg har set på youtube flere har sådan et elsæt med 4 udgange samt et stik der monteres på modulet.
Mvh dharem.

dharem
Nyt medlem
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. feb 2012, 12:45
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Montering af front parkeringssensor

Indlæg af dharem » 8. jan 2021, 23:51

Nu fandt jeg dette stik, så spørgsmålet er om det passer til modulet. Jeg må lige prøve at se på modulet.
Mvh dharem.

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Montering af front parkeringssensor

Indlæg af diskoboy » 9. jan 2021, 07:52

dharem skrev:
8. jan 2021, 23:51
Nu fandt jeg dette stik, så spørgsmålet er om det passer til modulet. Jeg må lige prøve at se på modulet.
Du skal under alle omstændigheder skifte modulet. Det modul der sidder i nu understøtter kun 4 kanaler (bagved). Du skal finde et der understøtter 8 (foran og bagved).
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

dharem
Nyt medlem
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. feb 2012, 12:45
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A4 B8 Montering af front parkeringssensor

Indlæg af dharem » 9. jan 2021, 16:53

Tak for svar, hvordan ved jeg hvad dette modul hedder/oe nummer så jeg kan slå det op?
Mvh dharem.

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Audi A4 B8 Montering af front parkeringssensor

Indlæg af diskoboy » 9. jan 2021, 19:28

dharem skrev:
9. jan 2021, 16:53
Tak for svar, hvordan ved jeg hvad dette modul hedder/oe nummer så jeg kan slå det op?
Kan kigge senere. Hvad er årgang på bilen ?
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

dharem
Nyt medlem
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. feb 2012, 12:45
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A4 B8 Montering af front parkeringssensor

Indlæg af dharem » 9. jan 2021, 19:39

Audi A5 2009 SB
Mvh dharem.

Besvar

Tilbage til "El"