Octavia 2 FL - Ratstammeelektronik fejl (permanent)

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
Brugeravatar
conz
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 19. mar 2018, 08:59
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Octavia 2 FL - Ratstammeelektronik fejl (permanent)

Indlæg af conz » 25. mar 2021, 09:16

Fartpiloten på min Octavia 2 FL (1Z5) stoppede pludselig med at kunne aktiveres, så jeg fik en fejludlæsning hos en forhandler. Ifølge den, så er der fejl på Motorelektronikken: "Ratstammeelektronik Udlæs fejllagret (permanent)"

Så vidt jeg kan læse mig til, så er det J527-modulet - kan dette være skyld i problemerne med fartpiloten?

Forhandleren sagde, at den skulle erstattes med 1K0953549CD (en highline version), men ifølge min sidste autoscan, så sidder der en 1K0953549CP i nu (midline version). Er der nogen nævneværdige forskelle på de to? Highline understøtter vel multifunktionsrat, men det har jeg alligevel ikke. Og prisforskellen er næsten 3x.

Jeg havde tænkt blot at starte med at skille blinker-armen af, og rense fartpilot-delen deri (som beskrevet her), for at se om det ikke afhjælper. Men bør jeg skifte ratstamme-modulet uanset? Der er ingen lamper eller noget, der lyser i instrumentbrættet.
Lupo 3L
Octy II FL Combi DSG
Up! FL ASG

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7784
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Octavia 2 FL - Ratstammeelektronik fejl (permanent)

Indlæg af norn » 25. mar 2021, 18:01

Den fejl du omtaler som du udlæser på motorstyringen fortæller jo kun at fejlen ligger i ratstamme elektronikken
Du skal udlæse fejlene fra ratstamme elektronikken for at se hvad problemet er
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Besvar

Tilbage til "El"