Hej
Motorkoden er EW. Motoren hakker ved konstant fart og når jeg bremser ned i gearne.
Det er værst i 2 gear(20km/t) og 3 gear(50km/t). Det er kun små hak den giver, ikke noget voldsomt, men er desværre perfektionist når det gælder min gamle golf 1 cabrio.
Tænding
Har skiftet følgende
- tændrør
- tændkabler
- strømfordelerdæksel
- rotor
Har også fået instillet den i tændingen. Der er elektronisk tænding på og derfor ingen platiner.
Falsk luft
Bilen går rigtig godt i tomgang. Nålen står konstant på 1000omdr. Dog når jeg sprayer dieselstart på pakningen, ved indsugningsmanifolden er det som om motoren går helt lidt op i omdrejninger. 50-100omdr. Men synes ikke rigtig det forklarer de symptomer den har.
Brændstoftilførelse
?
Efter jeg skiftede karburatoren, blev det bedre, men er løbet tør for ideer.
Kunne det evt. hjælpe at skifte:
- tændspole?
Motor hakker - G1 årgang 84
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 90
- Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:20
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Billund
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Motor hakker - G1 årgang 84
Der må da være nogle her der er skarpere end mig:-)
Tænkte at tjekke lambdasonden. Har roddet lidt på diverse forum, og kan se denne dukker op som en mulig synder.
Er det nok bare at tage den ud og køre en lille tur i bilen??
Hvordan kan man måle at strømmen fra tæmdspolen er jævn??
Tænkte at tjekke lambdasonden. Har roddet lidt på diverse forum, og kan se denne dukker op som en mulig synder.
Er det nok bare at tage den ud og køre en lille tur i bilen??
Hvordan kan man måle at strømmen fra tæmdspolen er jævn??
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 90
- Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:20
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Billund
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Motor hakker - G1 årgang 84
Tændspolen var defekt og er skiftet, Men det hjalp ikke helt på mit nævnte problem.
Skal/kan man tjekke tændingen ved højere omdrejninger??
Kan det skyldes tæt benzinfilter eller benzintilførelse??
Skal/kan man tjekke tændingen ved højere omdrejninger??
Kan det skyldes tæt benzinfilter eller benzintilførelse??