Blinkende LED trailerlygter på Golf V

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
LeonRL
Helt nyt medlem
Indlæg: 65
Tilmeldt: 1. mar 2009, 07:15
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Blinkende LED trailerlygter på Golf V

Indlæg af LeonRL » 2. jun 2022, 13:17

Hej alle,

Jeg har i et svagt øjeblik erhvervet mig en vandscooter med dertilhørende trailer, som selvfølgelig er monteret med de obligatorisk smadrede og utætte halogen lygter.

Jeg smuttede en tur forbi Amazon, købte et sæt LED trailerlygter med IP65 godkendelse, trak nye kabler igennem trailer med nyt stik und alles og smed lygterne på så snart de kom hjem. Desværre opstår den fejl - hvilket efter lidt Google søgning viser sig at være en klassiker - at samtlige lygter blinker svagt når de er sluttet til min Golf V fra 2004, da den ikke genkender traileren grundet lavt LED strømforbrug. Det bør nævnes at jeg har testet på en nyere Ford Transit og samtlige lygter fungerer efter hensigten, blot ikke på min bil.

Spørgsmålet er så om der virkelig ikke findes en enkel løsning på denne problemstilling? De løsningsmodeller jeg har fundet er at skifte trailermodul i bilen, montere adaptermodul på trailer og lignende forholdsvis omstændige alternativer. Jeg er ikke helt vild med dem, da det enten er voldsomt dyrt, eller også påkræver at jeg monterer en boks på en trailer der skal bakkes i saltvand. Det bør nævnes at jeg har prøvet at smide nogen 120 ohm modstande på hver kreds, men lige lidt hjælper det.

Samtlige lygtekredse blinker, så jeg kan kun gå ud fra at stel er i orden og bilen forsøger at finde et forbrug på samtlige af dem.

Nogen VAG guru der har en god idé? Det skal siges at bilen er købt til skrotpræmie, så fuskerløsninger er ikke ude af diskussion.

Allanxx
Medlem
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 18 times
Been thanked: 22 times

Re: Blinkende LED trailerlygter på Golf V

Indlæg af Allanxx » 3. jun 2022, 16:33

Audi A6 4G FL limousine. 2,0 Tdi 190hk

LeonRL
Helt nyt medlem
Indlæg: 65
Tilmeldt: 1. mar 2009, 07:15
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Blinkende LED trailerlygter på Golf V

Indlæg af LeonRL » 4. jun 2022, 21:46

Tak for input. Den løsning ser ganske fornuftig ud, men da jeg er på Færøerne er det lidt svært at få fat i. Kan man mon flikke noget lignende sammen?

Besvar

Tilbage til "El"