Vw Polo AW Front assist intet sensor udsyn.

Alt vedr. el og elektriske dele
Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Vw Polo AW Front assist intet sensor udsyn.

Indlæg af Chr-Hj » 16. nov 2023, 21:42

Lige en lille opdate.

Bilen har nu været ved Vw Hjørring 2 gange og vw Skanderborg 5gange i alt.
Radar og vw logo for er skiftet, og den har vist været kaliberet lige så mange gange, og det bliver ikke et ski bedre, Skanderborg har lige haft bilen i 14dage og kan ikke gøre mere siger de, de har kørt over 200km i bilen og de siger de ikke kan få fejlen frem, vi har over 30 billeder af hvor bilen laver fejlen, som de har fået.
De siger fejlen højst sandsynlig er en lokalitets fejl, altså en speciel udformning på vejen der trikker fejlen til at opstå, synes det lyder som en "billig" løsning for dem.
I det den kan opstå på flere forskellige veje, her omkring os.
Jeg synes konen har været alt for large, ( det er hendes bil) jeg have ikke givet dem så mange chancer.

Jeg har mest lyst til at køre den til Kreativ og få smidt nyeste software i den, for det kan vw åbenbart ikke, de kan kun ligge det software i den nye radar som bilen er født med.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Brugeravatar
Hr_Ravn
Medlem
Indlæg: 975
Tilmeldt: 19. aug 2013, 11:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 63 times
Been thanked: 32 times

Re: Vw Polo AW Front assist intet sensor udsyn.

Indlæg af Hr_Ravn » 17. nov 2023, 10:31

Du kunne også køre det mindre og smutte til Fredericia hvor VagStyle (find Kim's firma på Facebook) holder til og få softwaren fikset.

Men når det så er sagt, så har min kammerat også hurtigt droppet Vw Skanderborg, og får lavet alt ved VW Odder i stedet (samme ejere, 2 forskellige afdelinger).
og det er da pisse irriterende at de ikke gider nørde noget mere rundt med det og give en ordentlig kundeservice og kundeoplevelse, når det trods alt er det de lever af! :evil:
These users thanked the author Hr_Ravn for the post:
Chr-Hj
Skoda Superb 1,4 TSi iV Style Combi '20 Billede Billede

Kia Ceed SW 1,4 T-GDI DCT GT-Line '19 Billede
VW Golf VII 40 Years 1,6 TDI Bluemotion '15 BilledeTidl. bil
VW Golf VI Trendline '09 BilledeTidl. bil
VW Golf IV Basic '03 Tidl. bil

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13291
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3233 times
Been thanked: 4575 times

Re: Vw Polo AW Front assist intet sensor udsyn.

Indlæg af HansH » 17. nov 2023, 10:35

Hr_Ravn skrev:
17. nov 2023, 10:31
Du kunne også køre det mindre og smutte til Fredericia ..
Kim bor i Fredericia.
kreativ bor i Horsens.
Trådstarter er fra Hjørring.

Hvilken genvej kender du fra Hjørring til Fredericia, som gør det kortere end til Horsens ?

Skulle spørge fra Vejdirektoratet, som altid er åben for nytænkning i forhold til besparelser på vejanlæg .. :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Hr_Ravn
Medlem
Indlæg: 975
Tilmeldt: 19. aug 2013, 11:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 63 times
Been thanked: 32 times

Re: Vw Polo AW Front assist intet sensor udsyn.

Indlæg af Hr_Ravn » 17. nov 2023, 11:06

HansH skrev:
17. nov 2023, 10:35
Hr_Ravn skrev:
17. nov 2023, 10:31
Du kunne også køre det mindre og smutte til Fredericia ..
Kim bor i Fredericia.
kreativ bor i Horsens.
Trådstarter er fra Hjørring.

Hvilken genvej kender du fra Hjørring til Fredericia, som gør det kortere end til Horsens ?

Skulle spørge fra Vejdirektoratet, som altid er åben for nytænkning i forhold til besparelser på vejanlæg .. :)
arh for dælen, jeg blandede lige 2 sammen :oops:

don't mind me, jeg er træt og skal arbejde til kl. 17 i dag :lol:
These users thanked the author Hr_Ravn for the post:
HansH
Skoda Superb 1,4 TSi iV Style Combi '20 Billede Billede

Kia Ceed SW 1,4 T-GDI DCT GT-Line '19 Billede
VW Golf VII 40 Years 1,6 TDI Bluemotion '15 BilledeTidl. bil
VW Golf VI Trendline '09 BilledeTidl. bil
VW Golf IV Basic '03 Tidl. bil

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13291
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3233 times
Been thanked: 4575 times

Re: Vw Polo AW Front assist intet sensor udsyn.

Indlæg af HansH » 17. nov 2023, 11:09

Chr-Hj skrev:
16. nov 2023, 21:42
Jeg har mest lyst til at køre den til Kreativ og få smidt nyeste software i den..
Du kunne også prøve at høre Tim ude ved Carsolutions om han har mulighed for at lægge sw på den.

Det er da rent geografisk tættere på (Hjallerup).
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
Hr_RavnChr-Hj
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Vw Polo AW Front assist intet sensor udsyn.

Indlæg af Chr-Hj » 17. nov 2023, 11:31

Ja er fra Hjørring :D Så konen har nu kørt Hjørring/Skanderborg 5gange +2 gange ned med lånebiler igen =det må i mit hurtige regne stykke blive ca. 2000km i egen bil og 800km i deres lånebiler.
Og det virker stadig ikke ordentligt, går jeg ud fra (bilen står hos dem endnu) men de kan ikke gøre mere siger de.



Kreativ har skrevet pb og undersøgt lidt på det tilbage i marts, hvor problemerne med vw startede, og tilbudt at hjælpe dengang, men da ture vi ikke begynde på nyt software, da vw Skanderborg helt sikkert ville bakke helt ud, hvis de kunne se der var andre der var begyndte at “roddet”
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Brugeravatar
Hr_Ravn
Medlem
Indlæg: 975
Tilmeldt: 19. aug 2013, 11:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 63 times
Been thanked: 32 times

Re: Vw Polo AW Front assist intet sensor udsyn.

Indlæg af Hr_Ravn » 17. nov 2023, 16:44

Chr-Hj skrev:
17. nov 2023, 11:31
Ja er fra Hjørring :D Så konen har nu kørt Hjørring/Skanderborg 5gange +2 gange ned med lånebiler igen =det må i mit hurtige regne stykke blive ca. 2000km i egen bil og 800km i deres lånebiler.
Og det virker stadig ikke ordentligt, går jeg ud fra (bilen står hos dem endnu) men de kan ikke gøre mere siger de.



Kreativ har skrevet pb og undersøgt lidt på det tilbage i marts, hvor problemerne med vw startede, og tilbudt at hjælpe dengang, men da ture vi ikke begynde på nyt software, da vw Skanderborg helt sikkert ville bakke helt ud, hvis de kunne se der var andre der var begyndte at “roddet”
synes da bestemt det er et forsøg værd med Kreativ's hjælp nu hvor de stadig ikke kan få det til at virke ved VW..
Skoda Superb 1,4 TSi iV Style Combi '20 Billede Billede

Kia Ceed SW 1,4 T-GDI DCT GT-Line '19 Billede
VW Golf VII 40 Years 1,6 TDI Bluemotion '15 BilledeTidl. bil
VW Golf VI Trendline '09 BilledeTidl. bil
VW Golf IV Basic '03 Tidl. bil

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Vw Polo AW Front assist intet sensor udsyn.

Indlæg af Chr-Hj » 17. nov 2023, 21:13

Ja helt sikkert.
Der er jo ligesom prøvet det vw nu siger de kan.
Hr_Ravn skrev:
17. nov 2023, 16:44
Chr-Hj skrev:
17. nov 2023, 11:31
Ja er fra Hjørring :D Så konen har nu kørt Hjørring/Skanderborg 5gange +2 gange ned med lånebiler igen =det må i mit hurtige regne stykke blive ca. 2000km i egen bil og 800km i deres lånebiler.
Og det virker stadig ikke ordentligt, går jeg ud fra (bilen står hos dem endnu) men de kan ikke gøre mere siger de.



Kreativ har skrevet pb og undersøgt lidt på det tilbage i marts, hvor problemerne med vw startede, og tilbudt at hjælpe dengang, men da ture vi ikke begynde på nyt software, da vw Skanderborg helt sikkert ville bakke helt ud, hvis de kunne se der var andre der var begyndte at “roddet”
synes da bestemt det er et forsøg værd med Kreativ's hjælp nu hvor de stadig ikke kan få det til at virke ved VW..
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Vw Polo AW Front assist intet sensor udsyn.

Indlæg af Chr-Hj » 31. dec 2023, 09:59

Chr-Hj skrev:
16. nov 2023, 21:42
Lige en lille opdate.

Bilen har nu været ved Vw Hjørring 2 gange og vw Skanderborg 5gange i alt.
Radar og vw logo for er skiftet, og den har vist været kaliberet lige så mange gange, og det bliver ikke et ski bedre, Skanderborg har lige haft bilen i 14dage og kan ikke gøre mere siger de, de har kørt over 200km i bilen og de siger de ikke kan få fejlen frem, vi har over 30 billeder af hvor bilen laver fejlen, som de har fået.
De siger fejlen højst sandsynlig er en lokalitets fejl, altså en speciel udformning på vejen der trikker fejlen til at opstå, synes det lyder som en "billig" løsning for dem.
I det den kan opstå på flere forskellige veje, her omkring os.
Jeg synes konen har været alt for large, ( det er hendes bil) jeg have ikke givet dem så mange chancer.

Jeg har mest lyst til at køre den til Kreativ og få smidt nyeste software i den, for det kan vw åbenbart ikke, de kan kun ligge det software i den nye radar som bilen er født med.
Enden på Vw Skanderborg og denne saga, hvor de jo havde garantien, og meldt ud at de ikke kunne gøre mere, for at løse problemet.

Vi tog en snak med dem om hvad vi så skulle stille op, og de lagde den over til os med et kompensions beløb, vi snakkede så med Fdm, og de anbefalede at sige de skulle ta bilen retur til købspris -1kr pr kørt km, eller et beløb hvis vi kunne acceptere at leve med fejlen, der også kunne dække en nedsat værdi bilen, vil havde når vi skal sælge den igen.

Vw Skanderborg har nu været fair nok i denne her sidste del, efter lidt forhandling hvor de havde meget lidt lyst, til at ta bilen retur, og konen heller ikke rigtig havde lyst til at skulle af med bilen, blev aftalen at de betalte xxxxxkr (aftalt ikke at dele) for at de er fri af bilen og der ikke er mere brugtvogns garanti der på, relt synes jeg det kun var fartpiloten der var garanti tilbage på, da bilen er fra 2019 er købt brugt hos dem aug 22,

Næste step må så blive opdate med nyere software på radar ved en af guroerne på det område
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Besvar

Tilbage til "El"