Touran 2017 andet bakkamera

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
John D D
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10. okt 2021, 09:39
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Touran 2017 andet bakkamera

Indlæg af John D D » 5. nov 2022, 20:52

Jeg har en Touran 2017 med bakkamera med hjælpelinier.
Der er vand i, så jeg har købt et nyt ved VW efter bilens stelnummer.
Men de har ikke samme reservedelsnummer.

Kan jeg blot montere det nye kamera, eller skal bilen kodes?

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Touran 2017 andet bakkamera

Indlæg af diskoboy » 5. nov 2022, 21:08

Kamera skal have korrekt Touran datasæt + kodning.

Med mindre de specifikt skriver at de har lagt datasæt er det ubrugeligt indtil datasættet er på plads. Du kan ikke kode det heller.

Kontakt fx VAGstyle i Fredercia hvis du skal have hjælp til kodning. Facebook.com/VAGstyle

Hvad måtte du slippe for det hos VW?

Hvordan kom der vand i? Der er som jeg husker det ret lukket - men åbenbart ikke helt…
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

kreativ
Medlem
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 122 times

Re: Touran 2017 andet bakkamera

Indlæg af kreativ » 6. nov 2022, 09:21

Hej John

Hvis det nye bakkamera er bestilt ud fra bilens stelnr kan du sagtens selv skifte det uden at det skal kodes.
En touran er født med bakkamera low og kræver derfor ikke kodning i kameraet. Hvis bilen er født med trailer assist er det et andet kamera og du skal derfor have det kodet.
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

Besvar

Tilbage til "El"