Assists faldt ud og lamper blinkede/lyste - Touran 5T 2016

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
Gert
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 8. okt 2013, 10:48
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Assists faldt ud og lamper blinkede/lyste - Touran 5T 2016

Indlæg af Gert » 13. nov 2022, 09:55

Hej
En tilfældig køretur, pludselig slår alle assists fra og lamperne lyser. Ind til siden og stopper motoren. Ingen forandring ved flere efterfølgende startforsøg. Pludselig virker alt undtagen fartpilot. Kører videre uden problemer (fartpilot virker dog ikke). Et efterfølgende stop/start får dog fartpiloten med igen. Siden ingen problemer.
Er det noget jeg skal være bekymret for gentager sig? Skal jeg få udlæst fejlkoder? Skal der et VW værkstedsbesøg til?
Glæder mig til at høre, om nogen kan bidrage til op-/afklaring! Tak for mange interessante indlæg :)

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Assists faldt ud og lamper blinkede/lyste - Touran 5T 2016

Indlæg af diskoboy » 13. nov 2022, 21:48

Start med at få udlæst fejlkoder. Alt andet er gætværk.

Defekt ABS sensor på et hjul
Defekt ABS blok
Defekt / manglende kalibrering af ACC radar
Defekt / manglende kalibrering af Lane Assist kamera (A5 kamera aka det store kamera)

Mulighederne er mange. Alt er gætværk uden en log.

Find en i dit område ved at af VCDS kortet i tippen af siden - det er langt billigere end at køre bilen til VW
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Besvar

Tilbage til "El"