Mojn til jer alle
Jeg har en gammel veteran Audi 100 c3 2.3 motor NF fra 1988. Det er nu ved at være tid til at den skal ud og køre igen. Den har haft bøvl med tomgang osv har skiftet en del pakninger osv. Fandt dog fejlen en vakuum slange til tomgangs regulator. Nu går den nogenlunde. Men jeg kan ikke finde tomgangs skrue?? Eller CO skrue. Har Googlet og Haynes bog osv. Men den er ikke der hvor de skriver. Den skal dog på værksted senere og testes. Men kunne være rart den kan køre der hen. Håber virkelig i kan hjælpe.
Jeg kan ikke få lagt billeder op her?? Hjælp
Tomgang audi 100 c3 årg 1988
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 227 times
Re: Tomgang audi 100 c3 årg 1988
Der er ingen tomgangsskrue eller co skrue.
Den er med lampdasonde og indsprøjtning.
Den er med lampdasonde og indsprøjtning.
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 227 times
Re: Tomgang audi 100 c3 årg 1988
Prøv at tage strømmen fra i 15 min og så på igen 5 min.
Så tænding på 5 min og start den og lad den gå 5 min uden at røre speederen.
Så ud og kør en lang tur med både fuld gas og motobremse.
Så tænding på 5 min og start den og lad den gå 5 min uden at røre speederen.
Så ud og kør en lang tur med både fuld gas og motobremse.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 18. jul 2023, 14:30
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tomgang audi 100 c3 årg 1988
Ok men den har stået uden batteri konstant til i et år. Kun når den har været startet op. Og fejlen var der inden også. Dog blevet bedre
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 227 times
Re: Tomgang audi 100 c3 årg 1988
Det er for at lave en fattigmands grundjustering men laver den procedure.
Smider du blot batteriet på og kører bliver motorstyringen forvirret og kan ikke finde den gyldne middelvej.
Virker det ikke kan du prøve at finde ledningerne til lampdasonden .
Jeg mener den er med 3 ledninger hvor de 2 er til varme og den 3 er til at regulere (hvid måske)
Prøv at stikke et søm ned ved ledningen til regulering og hold om sømmet med fingrene imens du holder ved + Polen på batteriet med den anden hånd.
Så vil du kunne høre på motoren at den får en federe blanding eller en magre blanding hvis du holder ved minuspolen.
Sker der ingen ændringer er den i nødprogram og regulerer ikke co.
Smider du blot batteriet på og kører bliver motorstyringen forvirret og kan ikke finde den gyldne middelvej.
Virker det ikke kan du prøve at finde ledningerne til lampdasonden .
Jeg mener den er med 3 ledninger hvor de 2 er til varme og den 3 er til at regulere (hvid måske)
Prøv at stikke et søm ned ved ledningen til regulering og hold om sømmet med fingrene imens du holder ved + Polen på batteriet med den anden hånd.
Så vil du kunne høre på motoren at den får en federe blanding eller en magre blanding hvis du holder ved minuspolen.
Sker der ingen ændringer er den i nødprogram og regulerer ikke co.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 18. jul 2023, 14:30
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tomgang audi 100 c3 årg 1988
Ok det vil jeg prøve. Den lugter virkelig dårlig når den har kørt lidt. Og mit tøj sinker vildt bagefter (den står i garage) køretur er ikke en mulighed lige nu da den slet ikke har en tandstangs manchet. Ved du om jeg eventuelt kan købe en ny lambasonde evt hvor??