Montering af fjernbetjent centrallås octavia

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
bisse5500
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 6. mar 2010, 22:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Montering af fjernbetjent centrallås octavia

Indlæg af bisse5500 » 16. jun 2010, 19:24

Jeg har hos www.nic-tec.dk købt et fj. betjent centrallåsesystem til min octavia 1,9 tdi årg 2000, til eftermontering sammen med det eksisterende.
Nu er problemet så, at jeg ikke kan finde et styresignal (12v eller stel) ud af de 8 ledninger der kommer ud af v. fordør. derfor skilte jeg døren af, og fandt et modul hvor div. el fra rudehejs centrallås, hvor der var monteret et stik med ca. 25 ledninger. Nu er spørgsmålet så om man kan finde et styresignal, enten 12v, eller stel som kan bruges enten i det 25 polede eller inde i bilen? Hvis ja, er det så muligt at få komfortåbning af vinduer via fj.b til og virke
mvh
jesper

Brugeravatar
Kenneth J
Aktiv medlem
Indlæg: 4461
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Montering af fjernbetjent centrallås octavia

Indlæg af Kenneth J » 17. jun 2010, 07:17

I en Octavia, burde du ikke skulle ud i døren, for at fange c-lås ledninger.

De skulle gerne sidde i komfort modulet, oppe relæerne, til venstre for rattet.
Der er et grønt og et gråt stik i, og du skal have fat i det grå.
Sort/Gul er oplåsning.
Hvid/Gul er lås.

De er stel-styret og skal derfor have et stel signal for at aktivere. Du kan godt køre komfort-luk over de samme ledninger.
MVH Kenneth
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!

bisse5500
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 6. mar 2010, 22:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Montering af fjernbetjent centrallås octavia

Indlæg af bisse5500 » 17. jun 2010, 17:51

Nu har jeg så fundet det modul, som jeg tror du skriver om, næsten inde ved ratstammen. det hedder 1j0 959 799 q. Problemet er så at der kun er et stik, som er blåt, og der er ingen sort/gul + hvid/gul ledninger????

Jermainesean
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14. okt 2023, 12:25
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Montering af fjernbetjent centrallås octavia

Indlæg af Jermainesean » 14. okt 2023, 12:36

Hej Kenneth J.
Jeg har eftermonteret et fjernbetjent set til centrallåsen i min octavia fra 2000. Jeg fandt modulet ved ratstammen og hev det grå stik ud. Jeg gik ledningerne igennem og fandt oplåsnings ledningen. Jeg kan nu låse bilen op på fjernbetjeningen. Jeg kan dog ikke finde ledningen til at låse centrallåsen. Og har gået dem alle igennem. Og forstår ikke helt det med at det skal have et stel signal. Der går stel ledninger fra boxen der tilhører fjernbetjeningen som jeg har monteret til stel på bilen.

Besvar

Tilbage til "El"